• Anonym (Jobbigt nu)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Happ.

Nu är det jobbigt.. För någon vecka sedan var vi ute på after work.

Jag har en 30 år äldre kollega som jag tror jag är attraherad av. Vi är alltså båda kvinnor. Hon är smart, snygg och framgångsrik. Är inte gift men lever i en relation med en man. Har ett vuxet barn. Jag är förlovad med en man och har inga barn.

Vi har arbetat ihop i några år. Jag har alltid gillat henne och trivts i hennes sällskap. För några månader sedan upptäckte jag att jag känner något mer för henne. Jag levde länge på kramen jag fick innan julledighet.

På den här aw:n då.. Ja, vi åt gott och drack gott och blev glada och pratsamma efter några glas gott vin. Kollegorna lämnade en efter en och till sist var det bara vi två kvar. Hon börjar då att ge mig massvis med komplimanger och säga att jag var snygg och ett vackert leende. Jag sa att jag tycker hon är vacker. Jag fick verkligen intryck av att hon flirtade med mig. Men vem fan vet, hon kanske bara ville vara snäll. Hon tittar på mig på ett annorlunda sätt. Sätter sig gärna jämte mig på möten och liknande. Frågar mycket personliga frågor.

Har en liten minneslucka från när vi sa hejdå (jäkla vin). Men vet att vi kramades mer än en gång innan jag tog cykeln hem. Sa nog inget konstigt för det var god stämning på jobbet efteråt. Kan tillägga att vi skickade något sms till varandra på kvällen och där skrev jag återigen att hon var snygg.

Jag tackade först nej till aw:n och hon också. När jag ändrade mig ändrade hon sig också. Vi blev kvar länge trots att hon sagt att hon behövde gå i tid då hon bor en bit utanför byn.

Nu skulle jag aldrig gå vidare med detta eftersom jag älskar min kille otroligt mycket! Jag har sexuella fantasier om den här kvinnan men kommer låta det stanna där.

Jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken. Tror ni att hon är intresserad av mig på samma sätt?

Tacksam för svar!

Kram från mig

• Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
  • Anonym (S)
    Anonym (jojo) skrev 2015-03-07 07:44:41 följande:
    Jag håller med dig. Snusksms är i mitt tycke aldrig bra som kontaktskapande, däremot kan det funka finfint om man redan har en relation. Jag tycker att TS beskriver sin situation väl och det är förståeligt att hon tvekar även i "upplagda" situationer så som i torsdags. Plötsligt är det på riktigt, liksom, och det blir tydligt att man måste ta den där risken, och så blir det en aning för läskigt. Jag uppfattar att båda känner likadant och är lika rädda, och därför går det långsamt och i små steg. Men hela tiden åt rätt håll.... smile1.gif

Min gissning är att båda vore väldigt glada om den andra tog hand om risktagandet.  
    Alltså... är det bara jag som tänker att kollegan inte är intresserad? Det är så lätt att tolka in saker när man har en crush på nån, vilket TS uppenbarligen har utan att vilja medge det. Förmodligen gillar hon verkligen TS och vill vara uppmuntrande och trevlig, men jag tror att det också är allt.
  • Haskel

Jag tror mest själv att kollegan börjat tröttna. I början av tråden beskrevs hon som väldigt flirtig och intresserad. I hennes ögon har hon säkert varit närmast övertydlig om vad hon vill. Men eftersom TS inte vågat bemöta hennes inviter så tror hon nog inte att det kommer att leda någonstans.

Som någon skrev ovan i tråden. Det har pågått i 37 sidor på FL och kanske lika många dagar. TS befinner sig inte en centimeter närmare kollegan än i början. Kollegan känner troligen att det runnit ut i sanden.

Om TS vill att något ska hända, så måste hon göra något konkret, NU.

• Fast

Kanske ett enkelt SMS med "Ligga ?"

Läs Liggatråden på Flasback under humor. Det verkar som ett sådant SMS kan vara en isbrytare...

Exempel på konversation som skulle kunna bli:

-Ligga?
    -Oj ha ha nu gick det till fel person va?
    -Nej, du och jag ligga?

Och nu kommer de alternativa svaren
    -Oj, jo eh javisst.

-Oj nja jag har ju man, men tack!

-Eh nej.

Det behöver inte vara så komplext... 

• ÄngDal

Vad som behövs är att TS träffar "sin kvinna" på tu man hand, gärna med alkohol inblandat, så att möjlighet finns för samtal om sånt som rör sig i TS huvud.

TS vinkunskaper blir en bra anledning. Kan du inte bara föreslå detta, TS? En träff bara du och hon?

• Anonym (Jobbigt nu)

Många svar sedan senast jag kollade.

Jag har vid flera tillfällen bemött huruvida jag skulle ha riktiga känslor för den här kvinnan eller ej. Jag tänker bara säga en sista gång att jag enbart är intresserad av en sexuell relation, inget annat.

Jag har heller aldrig påstått mig vara helt övertygad om hennes känslor/tankar. Jag tvekar ju hela tiden och har emellanåt varit helt övertygad om att allt bara är i mitt huvud. Tills dess att vi ses och hon säger eller gör något som får mig på andra tankar igen. Min osäkerhet finns att tydligt finna i mina tidigare inlägg.

Jag är heller ingen velpotta. Detta är ingen snuskig novell i en tidning utan det händer i verkliga livet där mycket står på spel. Jag tänker inte stressa iväg och göra något olämpligt för att andra ska få nöjet att läsa. Det handlar om mitt liv, hennes liv och vårt liv tillsammans på jobbet! Det är också nästan 30 års åldersskillnad.

Jag tänker gå försiktigt fram och känna av stämningen. Har hon tröttnat så må det vara så. Då kan jag inte göra något åt det.

• Duke855
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-07 12:05:46 följande:

Jag har vid flera tillfällen bemött huruvida jag skulle ha riktiga känslor för den här kvinnan eller ej. Jag tänker bara säga en sista gång att jag enbart är intresserad av en sexuell relation, inget annat.

Jag har heller aldrig påstått mig vara helt övertygad om hennes känslor/tankar. Jag tvekar ju hela tiden och har emellanåt varit helt övertygad om att allt bara är i mitt huvud. Tills dess att vi ses och hon säger eller gör något som får mig på andra tankar igen. Min osäkerhet finns att tydligt finna i mina tidigare inlägg.

Jag är heller ingen velpotta. Detta är ingen snuskig novell i en tidning utan det händer i verkliga livet där mycket står på spel. Jag tänker inte stressa iväg och göra något olämpligt för att andra ska få nöjet att läsa. Det handlar om mitt liv, hennes liv och vårt liv tillsammans på jobbet! Det är också nästan 30 års åldersskillnad.

Jag tänker gå försiktigt fram och känna av stämningen. Har hon tröttnat så må det vara så. Då kan jag inte göra något åt det.

Bra skrivet! Stå på dig och sålla varsamt bland alla goda råd och tankar här. Det är bara du som vet vad som blir rätt eller fel!
  • ÄngDal
    Duke855 skrev 2015-03-07 13:06:58 följande:

Bra skrivet! Stå på dig och sålla varsamt bland alla goda råd och tankar här. Det är bara du som vet vad som blir rätt eller fel!

Jag håller med, försiktighet är en dygd. Men jag tror verkligen på ett intimt möte på tu man hand :)
  • Gaskarl
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-06 20:55:41 följande:

Är det inte framfusigt att skicka sms såhär på fredagkvällen då?

Senaste tiden har det varit jag som hört av mig först via sms. Bör jag låta henne höra av sig först?

Vet du..

Jag tycker det är dags att du hör av dig till henne, föreslår att ni ska ses och helt enkelt lägger korten på bordet, säg vad du känner. Även om du kanske inte får höra det du vill, så kommer du att må mycket bättre.. Inga tvivel, inga jobbiga förväntningar.. Vad tror du om det?
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Jobbigt nu) skrev 2015-03-07 12:05:46 följande:

Bra skrivet, du är klok. Men smsa henne nu och fråga om ni ska ses ute en kväll bara ni två. Det kan väl lösa sig med taxi, hämtning osv? Bara ni två + alkohol så tror jag det blir tydligare var du har henne, och vice versa. 
  • Anonym (Jobbigt nu)

Visst tycker jag det är lite jobbigt med hela situationen. Men jag mår inte så pass dåligt att jag vill stressa fram ett svar.

Efter helgen ska jag göra en framstöt och fråga om vi inte ska ta en vinkväll tillsammans. Bara vi två.

Jag vill verkligen inte stressa med detta.

Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...