• 89Madeleine

IVF/ICSI februari 2015

Jag är en tjej på 25 år som tillsammans med min sambo försökt få barn i 4 års tid.
    Efter utredning har vi fått reda på att barnlösheten beror på manlig faktor och att vi kommer att få göra IVF med metoden ICSI (där man injicerar spermien direkt i ägget) på reproduktionsmedicin KS/Huddinge. Jag ska in på mitt andra VUL på måndag 9/2 och är i fullt sjå med sprutorna.

Är det fler som vill vara med i tråden och stött varandra? :)
    Man har ju så mycket frågor och funderingar hela tiden.

Kram på er alla kämpare!

• Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015
  • Elfia
    V83 skrev 2015-03-15 19:24:04 följande:
    Håller tummarna för massa fina ägg och att de blir befruktade och delar sig fint. Så kul att det snart är dags för utplock!
    Åh! Tack snälla för stödet :)

Jag hoppas innerligt på det med. Är lite nervös inför utplocket men mestadels känner jag bara en längtan att få bli "tömd" på rackarna så att jag kan andas normalt igen. Sedan givetvis att det ska finnas massa fina ägg att befrukta :) hoppas!!!
  • Gosmos

Vad bra Elfia!

Håller tummarna för dig.

Jag fick glad gubbe idag och tid bokad för FET redan på lördag. Var beredd på en utebliven eller väldigt sen äl men fick rekordtidig istället. Bara att tacka och ta emot denna gång.

• Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-15 21:34:16 följande:

Vad bra Elfia!

Håller tummarna för dig.

Jag fick glad gubbe idag och tid bokad för FET redan på lördag. Var beredd på en utebliven eller väldigt sen äl men fick rekordtidig istället. Bara att tacka och ta emot denna gång.

Tack vad snällt :)

Jag gör desamma för dig, vad roligt att du fått glada gubben, nu ska det gå hela vägen :) det hoppas vi på.
  • Elfia

Hej allihopa! Hoppas allt går bra för er där ute? Kände bara att jag ville skriva av mig lite.

Imorse var jag på mitt andra VUL. Blåsorna hade vuxit ordentligt på de ytterligare tre kvällarna jag fick spruta sedan i söndags. De växter jämt och läkaren och BM tyckte att det såg fint ut. 11 blåsor sammalagt hade jag, varav de största var på 14,18,20,22 mm. Som jag misstänkte så låg de två största på höger sida för där är jag mer öm än på vänster.

Fick även ordination om att ta Ovitrelle (ägglossningsprutan) ikväll och på fredag tidigt på morgonen blir det äntligen äggplock:)) Är givetvis nervös men mest förväntansfull då jag vet om allt går fint så blir det insättning på Söndag.

Tror ni jag är glad över att slippa sprutorna imorgon eller?!! ;)

*håll tummarna att det går vägen här* nu har jag vi väntat allt för många år på detta, vill ju ha ett barn jag med :)

• V83
    Gosmos skrev 2015-03-15 21:34:16 följande:

Vad bra Elfia!

Håller tummarna för dig.

Åh, vad kul! Hoppas allt går vägen!
  • V83
    Elfia skrev 2015-03-18 18:26:16 följande:

Hej allihopa! Hoppas allt går bra för er där ute? Kände bara att jag ville skriva av mig lite.

Imorse var jag på mitt andra VUL. Blåsorna hade vuxit ordentligt på de ytterligare tre kvällarna jag fick spruta sedan i söndags. De växter jämt och läkaren och BM tyckte att det såg fint ut. 11 blåsor sammalagt hade jag, varav de största var på 14,18,20,22 mm. Som jag misstänkte så låg de två största på höger sida för där är jag mer öm än på vänster.

Fick även ordination om att ta Ovitrelle (ägglossningsprutan) ikväll och på fredag tidigt på morgonen blir det äntligen äggplock:)) Är givetvis nervös men mest förväntansfull då jag vet om allt går fint så blir det insättning på Söndag.

Tror ni jag är glad över att slippa sprutorna imorgon eller?!! ;)

*håll tummarna att det går vägen här* nu har jag vi väntat allt för många år på detta, vill ju ha ett barn jag med :)

Äntligen slipper du sprutorna! Hoppas att de får ut många fina ägg och att de befruktas och delar sig fint. Både du och Gosmos har spännande två veckor framför er. Hoppas hoppas!
  • Elfia
    V83 skrev 2015-03-19 19:45:18 följande:
    Äntligen slipper du sprutorna! Hoppas att de får ut många fina ägg och att de befruktas och delar sig fint. Både du och Gosmos har spännande två veckor framför er. Hoppas hoppas!
    Gullig du är, tack snälla för de värmande orden. Det behövs just nu när man sitter här i soffan och är nervig inför imorgon.

Hoppas att mitt äggplock går finfint.

Kram
  • Gosmos

Ja, Elfia nu blir det vi som följs åt! Det gick ju bra för V83 när vi körde samtidigt så det bådar gott för dig ;) Lycka till i morgon!

• Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-19 22:20:33 följande:

Ja, Elfia nu blir det vi som följs åt! Det gick ju bra för V83 när vi körde samtidigt så det bådar gott för dig ;) Lycka till i morgon!

Tack snälla:)

Jag hoppas innerligt att du har rätt. Om 8 timmar då jäklar i mig ska dessa små rackare få komma ut!
  • Filli89

Hej allihop hur går det för er, har nu gjort en mini operation, vid tappen/slemhinnan då de hittade massa polyper vet ey vad det är eller vf de ens uppstår, men det kan fungera som en pstav sägs det, dvs om man har de så blir det svårare för ägget att fastna och det ökar risken för missfall, så när man gör Ivf så vill de gärna att man tar bort de först, för bästa möjliga chans. Nu har det gått en vecka äter en mens fördröjande tablett i 21 dar så det hinner läka, sen sätts mensen igång en vecka senare, så från den dagen sätter jag igång dag 21, känns spännande samtidigt som jag är rädd att det ska vara ännu hinder dag 21. Jaja hoppas på det bästa, hur mår ni alla?

Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015