Gosmos skrev 2015-04-26 22:34:47 följande:
Här finns två sorter, basically.
Korta protokollet som innebär ingen nedreglering av egna hormoner, bara stimulering med sprutor för fler ägg.
Långa protokollet innebär nässpray med nedreglering i två veckor - flera månader. Sen stimulerar man med sprutor. Ibland i kombination med nässpray, ibland utan. Sedan tar man sprutor för att fördröja äl och för att boosta äl.
Sprutorna tas runt naveln, i tjockaste delen av magen. Låter skitont i benet!
Jaha okee, då har jah nog det längre protokollet med nedreglering, här använder d dock inte spray utan allt är sprutor, så d blir 30 sprutor i varannat ben. det gör faktist inte sååå ont, igår visade sköterskan mig då d va första gången, och idag försökte min man ge mig den men va så rädd av någon anledning så ja tog den sj tillslut o han stod o hejade hehe. Det är så stressig period nu alla väntan men äntligen är vi igång. Nedreglerades du? Isf hur kändes det psykiskt? Har läst så många biverkningar men hittils har ja inte känt så mycket men det är ju bara 2 dagen. funderar även på detta med embryo insättning om d blir bra ägg samt embryo så vill ja gärna sätta tillbaka två, IOM att ens man har sämre spermier vf inte köra två på en gång då? vad tror ni? har hört att e kan stödja varandra att fästa.. Embryon alltså.