Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

Östgötar som planerar barn 2016

PadimeP skrev 2015-07-11 08:39:48 följande:

Första gången för mig, vi är inne på andra månaden av att försöka bli gravida. Vad betyder bim? Jag är 33 men helt löst i det här... ????

Bim betyder beräknad ickemens, alltså den dag mensen skulle dyka upp om man inte blivit gravid.

Min var idag, men mensen kom som en klocka så ingen bebis denna gång
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 19:37:06 följande:

Okej, tack. :) Vad trist, nytt försök nästa Äl då. Hur gör ni för att bli gravida? Ligger ni varje dag, använder ägglossningstest eller försöker pricka in rätt?

I början låg vi bara massa många dagar på raken vid äl. Förra gången gjorde vi äl-test också.

Vet inte varför det inte funkar, verkar vara så många som blir gravida snabbt.
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 21:09:29 följande:

Hur länge har ni försökt då?

Fyra månader. Du då?
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 22:32:17 följande:

Det blir andra månaden nu. Tänker att det borde gå vägen om man ligger med varandra 1-2 ggr per dag alla dagar med beräknad Äl.

Jag räknar på en menscykel på 28-33 dagar då min mens kan vara oregelbunden. Vill inte missa en enda chans.

Det var ambitiöst, tror det räcker med en gång per dag

Rekommenderar att du testar med ältest om du är osäker på din cykel.
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 23:58:55 följande:

Hehe ja, är så glad att sambon ÄNTLIGEN är redo för barn, vill typ bli gravid NU! Mm lite fattigt på min front nu så vi kör knullavarjedagmetoden istället. Sambon är nöjd med det ^^...

Lycka till'! Vi får följas åt. Ja när man väl bestämt sig så vill man att det sker nuuuu!
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-07-14 23:04:31 följande:

Jodå det finns en sådan men väntar nog 2-3 veckor till innan jag hoppar med i en. Är dock bra sugen på att gå med i en nu direkt också för det är inte direkt nått drag här på fl :P

Ja det är tråkigt att det är så, är inte mycket liv i denna tråd. Blir trist om alla drar.

Jag har inte så mycket att tillföra tyvärr, går och deppar och väntar på nästa äl.
  • skatergirl81
    marol skrev 2015-07-15 18:55:57 följande:

Själv befinner jag mig dessvärre också i tråk-land i väntan på bim, inget spännande alls då jag inte har några känningar eller tilltro att det blivit något denna gång heller så för mig kan mensen få dyka upp snart så man snart får försöka igen i och med nästa äl

Tråden får inte dö ut! Mig gör det ingenting om ni som är gravida skriver på om ert om ni vill ventilera med varandra Vad var det alla arbetade med? Pannkakan har jag koll på med ditt plugg till förskolelärare (?) - men vad gör ni andra om ni vill berätta? Eller hur är ni som personer och gillar att göra...

Ja visst är det trist att bara vänta! Men de flesta har nog inga symtom alls innan bim. Gravsymtom och mens symtom kan ju vara exakt samma så går ju inte att veta. Jag håller tummarna för dig att det tog sig din här gången!

Ja alla som redan plussat får gärna stanna kvar och skriva om sitt illamående och trötthet, är ju kul att höra hur det går för alla
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-07-15 18:56:50 följande:

Jag kommer vara kvar här på fl också, och här i tråden och heja! :)

Låter bra!!

Jag och sambon väntar på att semestern ska börja. ...sju jobbdagar kvar sen har vi fyra underbara veckor tillsammans. Vi åker till Spanien en vecka och sen när vi kommer hem ska vi gifta oss, fast det är hemligt så inte ens våra föräldrar vet, vi ville ha det så! Jag är 34 och han är 41 , vi väntar vårt första barn. Inne på försök fem nu och jag börjar semestern med äl, nästa bim är på vår bröllopsdag
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-07-16 02:04:23 följande:

Dag 28 idag och har haft känningar i ena sidan sedan igår men det är nog mensen. Har ju legat på allt från 29-45 dagar så mensen kan i stort sett komma i morgon eller om 2 veckor... sjukt jäkla segt att inte veta. Om det nu inte tar sig hoppas jag mensen kommer snart i alla fall :)

Har hört att rosenrot ska kunna korta ner cykeln...kanske kan vara nåt att testa...Jobbigt att inte veta när mensen kommer..
  • skatergirl81
    marol skrev 2015-07-16 10:09:01 följande:

Hoppas nästa försök blir det lucky one så att ni kan fira två saker i samband med giftermålet Håller tummarna och lycka till!

Ja vore ju verkligen toppen, hoppas på det!

Menade inte att vi väntar vårt första barn...än...menade att det blir vårt första barn när vi väl är gravida
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016