Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

Östgötar som planerar barn 2016

pannkakan87 skrev 2015-03-12 07:04:01 följande:

Nej vad tråkigt. Du borde åka in och låta dom titta för att se om det är endometriosen.

Hade du en cysta som de opererade bort eller hur yttrade sig din endometrios?

Det var en cysta de opererade bort, har gjort det en gång tidigare med. De kan inte veta säkert att det är endometrios utan att kolla med titthål. Nu när de var inne och tog bort cystan så förklarar de att det förmodligen var pga endometrios som jag haft så ont och att de bränt bort det. Men de sa inget om att det kan påverka att bli gravid men det har jag läst om nu. Men förhoppningsvis kommer det inte bli så för mig.

Men tycker det är jobbigt att jag har typ ingen energi, försöker träna 3-4 ggr i veckan...äter bra...dricker en kopp kaffe om dagen och röker inte och dricker nästan ingen alkohol. Äter dvitamin och har testat äta tillskott av järn. Men känner mig helt orkeslös...även om jag lägger mig så jag får sova 8 timmar så är jag trött när jag ska jobba. Försöker komma på vad det beror på.
  • skatergirl81
    Javli skrev 2015-03-12 08:43:53 följande:

Hur många av er har barn sedan tidigare och för hur många blir detta första barnet?

För vår del blir det andra barnet, har en dotter på snart 3 år.

Första barnet blir det för oss!
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-03-12 18:19:40 följande:

Hm, det låter lite som att det skulle kunna vara sköldkörteln annars? Har ni kollat den? Då vet jag att man brukar bli väldigt trött. Men annars kan det ju vara endometrios, jag har ingen aning om symtomen förutom att man får ont.

Har du regelbunden mens?

Jag vet inte om de kollade det då för ett år sedan...de tog lite blodprovet då. En annan sak är att jag är så fruktansvärt frusen hela tiden och det är ju ett symptom på sköldkörteln.

Ja den är ganska regelbunden men kan diffa några dagar hit och dit. Jag ska se om jag kan få göra en hälsoundersökning via företagshälsovården och kolla upp detta.

Därför jag är orolig för det här med barn också och hur jag kommer orka.
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-12 18:57:35 följande:

Hej!

Jag har inte kört med ägglossningssstickor då jag känner att det blir för mycket verkstad och även jag känner när det är dags. Dock kör jag med en app där jag skriver in mens och sex mm. Där räknar appen också ut när det är ägglossning om man skulle vilja ha lite koll. Smart och enkelt! :) Den heter WomanLog. Lycka till!

Ok kanske kan vara värt att kolla på. Försöker du bli gravid just nu?
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-13 22:46:11 följande:

Vi ska snart köra igång, väntar bara på klartecken från läkaren. Ska på ett besök den 1/4.

Ska hålla tummarna jättehårt att allt går vägen!
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-14 16:53:48 följande:

Tack! :) I slutet av januari förlorade jag min son i vecka 22, så behöver få 2 månader emellan.

Ja jag läste din profil, har de rett ut vad missfallen beror på? Kan inte tänka mig något värre, du måste vara så himla stark!! Men toppen att ni har en ny chans nu snart igen!
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-03-15 18:48:43 följande:

Vi kör mest på och hoppas på det bästa :) sen jag slutade med p-piller har min cykel blivit längre och längre varje månad. . . Först 28, 32, 36 och nu sist 40! Ingen aning om varför det blir så eller om det vanligt men det gör det hela lite jobbigt eftersom jag aldrig vet hur lång nästa blir. Men vi kör på så får vi väl se, hoppas denna månad kan be the one!

Känner mig mycket mer avslappnad nu mot innan Och Förstår att det kan ta tid, inte som i början när man ville ge upp när det inte tog första gången ;) men har insett att det inte är någon brådska.

Välkommen! ! Ja du är ju ung och har gått om tid så då gör det ju inget om det tar lite tid. Din kropp håller nog på att ställa om sig efter pillerna.

Jag vet inte om jag ska testa äl med stickor när vi börjar försöka eller bara vänta och se om det händer.

Men vill nog inte att det ska ta alltför lång tid för att man "chansar"
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-03-15 23:01:55 följande:

jag körde stickor några dagar bara för att se om äl var nära men kände att det bara blev ett stressmomentet. Kan ju ha varit för jag var stressad i övrigt med. Men det är ju bra att veta när man har äl så man inte råkar missa den helt och måste vänta en hel månad igen. Blir så dyrt när man har så lång cykel bara känner jag eftersom jag har noll koll just nu... Undra på hur många dagar jag kommer sluta denna månad :P

Försöker du nu? :)

Nej inte än vi har nyss förlovat oss och ska gifta oss i början på nästa år. Efter det så kör vi igång. Så hinner vi spara lite mer pengar också!
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-03-16 08:05:30 följande:

Jag använder temp för att inte bli gravid nu - alltså staka ut när jag har ägglossning och inte ha sex då. När jag ska börja försöka komma jag göra tvärtom :)

Jag har väldigt dålig koll på äl, så blir något av ett chansande utan stickor. Men tänkte att man kan kolla några månader innan man sätter igång så man har ett hum....eller bara ligga väldigt ofta
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-03-16 16:54:51 följande:

Kul med bröllop :D alltid snart att spara så mycket man kan ju!

Läste i en tidning härom dagen att barn kostar minst 50 000 /år till dess att de flyttar hemifrån
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016