Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

Östgötar som planerar barn 2016

Desideri skrev 2015-04-09 15:41:51 följande:

Smart att hälla över in en annan burk. Det ska jag tänka på sen när denna burk jag äter nu är slut. Efter denna så börjar jag med gravid vitaminer också. 

Jag dricker något glas ibland, har blivit nått glas till middagen nu vid påsk tex. Vi dricker väldigt sällan och nu framöver så kommer jag nog inte dricka något mer alls. Kanske något glas om mensen kommit och det inte tar sig :P  haha

Med dottern så slutade jag när jag visste att jag var gravid, två veckor innan pluset var jag ute med vänner och drack en del, det var sista innan jag visste att jag var gravid. 

Då gör du som jag har tänkt. Jag dricker aldrig mer än två glas vin och tror inte att det är nån fara om man inte dricker nåt efter plusset.
  • skatergirl81

På måndag ska jag till läkaren och kolla upp vad som fattas mig. Har läst massa om symtomen om man har underaktiv sköldkörtel och jag tycker det stämmer bra in. Denna vecka har jag mått sämst...frusen illamående och trött och yr i huvudet. Jag hoppas att de hittar något fel på mig så att de kan göra mig bra! Vill må bra när vi ska skaffa bebis!

• skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-04-11 12:02:21 följande:

Har ni tänkt gå och äta någonstans efteråt eller blir det bara ceremonin? Ni skulle inte bjuda någon alls?

Vi har redan jättefina släta guldringar, förlovningsringarna alltså. Dom var ganska dyra, eller ja runt 20tusen tillsammans. Jag vet inte hur man brukar göra med vigselringar, jag trivs väldigt bra med ringen jag redan har så skulle egentligen inte behöva någon mer.. Kan man använda samma ringar?

Med ringarna kan du göra precis som du vill! Finns inga regler. Jag vill gärna ha både vigselring och förlovningsring min sambo kommer bara ha en. Om era kostade så mycket måste det vara ganska tjocka ringar med mycket guld i?

Vi vill att det bara ska vara vi men vi kommer boka någon fin bröllopssvit och äta fin middag och lyxa till det och dagen efter så drar vi på bröllopsresa. Jag har redan bokat vigseln.

Om vi bara skulle bjuda få så känns det svårt var man ska dra gränsen men vi känner att det räcker om det bara är vi.

Finns mycket bra bröllopsinspiration på nätet att kika på när man planerar.
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-04-12 19:06:55 följande:

Ja det är ordentliga ringar 18 karats. Ganska tunga och inte alls tunna och mesiga. De är ju redan graverade men tänkte att vi skulle lämna in dem och gravera in vigseldatum samt polera upp dem så att de ser fina och nya ut. :) Ska tillägga att jag inte använder smycken alls utan enbart ringen och nåt halsband ibland så för mig känns det bekvämast att bara ha kvar ringen också. :)

Vad härligt att ni har allt planerat! Min sambo vill inte planera någonting nu utan vi ska boka och fixa inför bröllopet när jag blivit gravid har vi bestämt nu. Jag ska försöka att inte tänka på det alldeles för mycket. :P jag vill gärna planera allt direkt även om det är länge tills dess, haha. Men kommer ni att ha några vittnen eller det i hemlighet ni gifter er? Vet någon om det?

Vi har också pratat om att gifta oss ensamma nu faktiskt eftersom det blir så mycket med gäster hit och dit. Och sen ta in på hotell precis som ni och åka utomlands. Det vore helt perfekt! Och sen ha en liten bebis i magen också. Åh!

Min sambo är likadan...de fattar inte att man inte kan ta allt i sista stund. Att man kanske måste ha en plan innan

Sen är ju planerandet och allt kring det också en rolig och speciell tid som man vill göra tillsammans!

Ingen vet förutom vi. Bröllopsvittnen finns på plats så det är lugnt.

Vi tänkte att vi överraskar alla när vi kommer hem sen att vi är man och fru

Jag har fått grymt bebissug nu...längtar hela tiden efter bebis och det känns inte lika läskigt. Har beställt en bok om att föda också. Längtar tills vi är en liten familj alla tre! Tror att barn är en STOR glädje i livet!

Låter som ni har en bra plan...det behöver inte vara så himla märkvärdigt...man ska göra precis som man vill och inte det som andra förväntar sig!

Låter toppen med bröllop med bebis i magen
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-04-14 07:52:40 följande:

Så himla spännande med bebis! Har ni börjat försöka helt på riktigt nu? Jag längtar så tills jag är där!

Hur gick det hos läkaren? Sa de nåt om sköldkörteln?

De tog massa prover så vi får avvakta svar på de. Kändes inte som att läkaren tog mig på allvar riktigt.

Men hoppas att provsvaren visar nåt!

Vet inte om jag haft äl nu men vi har försökt några gånger under en vecka nu när jag misstänkt äl.

Så får se hur det går

Jag var så inne på en flicka men nu när jag funderar på namn så kommer jag bara på fina pojknamn

Inte långt kvar för dig!!
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-04-22 03:40:30 följande:

Idag har jag en sådan där dag när allt bara känns hopplöst. Känns fel att klaga då jag vet att det finns dom som försökt betydligt längre men är inne på vår femte månad nu och det känns som att alla runt omkring blir gravida hur lätt som helst.

Det är lite mindre än en vecka kvar till BM och känns inte direkt som det blev något denna gång heller vilket innebär att vi nästa månad ger oss på försök nr 6... ett halvt år har alltså gått och nada. Tror faktiskt inte ens jag har äl och det bekymrar mig lite, känns som att alla år med p-piller har förstört kroppen och därmed alla chanser jag haft att få en liten bebis :( längtar så otroligt mycket...

Förstår att det känns jobbigt men det är helt naturligt även om man inte ätit p-piller att det tar fler försök än så. Men håller med om att du borde kolla så du har ägglossning med stickor! Har du ätit p-piller så har du ju fler ägg "sparade" som faktiskt kan bli bebisar

Vi ska straxt ge oss på andra försöket nu jag och sambon.
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-04-29 06:29:20 följande:

Vid min förra graviditet så kände jag strax efter äl att något sattes igång i kroppen och det var som någon blandning av mensvärk och stickningar i livmodern. Nu har detta hänt igen och isf är det otroligt lyckosamt då det är vårt första försök efter alla tråkigheter. Nästa mens är beräknad till nästa lördag så det är bara att vänta och se... Fler än jag som känner de där sticken när en graviditet sätter igång i kroppen?

Vad spännande! ! Hoppas hoppas ni lyckas!

Jag har äl nu i veckan så nu gäller det att ligga i

Du får berätta hur det går!!
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-05-09 05:37:12 följande:

Go morgon! Vaknade med mens så ingen bebbe här. Vi får satsa på nästa äl. Kram!

Tråkigt!! Kram till dig!
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016