Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Joozzaan skrev 2015-03-15 14:41:30 följande:

Hoppar in här om det är ok? :) ät ju östgöte och jag planerar barn så känner att jag passar in.

Är 22 år och sambon 26, inga barn sedan innan utan detta blir första! slutade med skydd i december så nu är det bara att vänta och se. Blir det inget nu i mars blir det ju en liten bebis till 2016 förhoppningsvis :)

Välkommen!

Å vad spännande! :D Prickar ni in ägglossningen eller är ni mer avslappnade att händer det så händer det? :)

• pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-03-15 23:01:55 följande:
    jag körde stickor några dagar bara för att se om äl var nära men kände att det bara blev ett stressmomentet. Kan ju ha varit för jag var stressad i övrigt med. Men det är ju bra att veta när man har äl så man inte råkar missa den helt och måste vänta en hel månad igen. Blir så dyrt när man har så lång cykel bara känner jag eftersom jag har noll koll just nu... Undra på hur många dagar jag kommer sluta denna månad :P

Försöker du nu? :)
    Jag använder temp för att inte bli gravid nu - alltså staka ut när jag har ägglossning och inte ha sex då. När jag ska börja försöka komma jag göra tvärtom :)
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-03-16 16:53:53 följande:
    Smart! Önskar jag hade gjort så innan så att kroppen hade hunnit ställa om sig från alla åt med p piller och bli regelbunden igen. Men ja ja.. gjort är gjort! Hur fungerar det att tempa om man tex skulle få feber? Är nyfiken :) tejpade tre dagar typ sen gav jag upp..
    När du har ägglossning så stiger tempen bara en halv grad ca. Och när du har feber så stiger den betydligt mer än så, så det är inte stvårt att se skillnad. :)
    Jag slutade med piller för ett år sen nu. Känns jättebra att min cykel blivit så regelbunden och att det funkar att bara tempa. Är lite rädd för att käka hormoner och kommer inte att göra det igen.
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-03-16 20:16:03 följande:
    Men jag tänkte mer när man har feber och äl samtidigt, blir det inte svårt att räkna ut då? Kanske blir lättare när man är inne i det.

Ja hade ingen tanke på hur mycket hormonerna i p piller kunde förstöra saker... blir nog inte det igen för mig Heller!
    Jag har en app som registrerar tempen varje dag sen kan den förutse när äl är. Dock har jag en extremt regelbunden cykel med exakt 30 dagar. Äl är samma dagar varje månad har jag märkt nu när jag håller lite koll själv. :) Kan verkligen rekommendera temp om man vill ha lite koll och lära sig sin egen cykel. :)) googla NaturalCycles !
  • pannkakan87
    SoSS15 skrev 2015-04-01 15:29:44 följande:

Hej tjejer! Jag bor i Motala med min sambo/fästman och vår dotter på 6,5 månad. Lever livet på osa moln och har aldrig varit så lycklig när det kommer till familjelivet. Men! Här börjar man ju längta efter nummer två, vilket sambon tyvärr inte riktigt är med på ännu, men jag tänkte försöka övertala honom till slutet av året eller nästa sommar. Dottern hinner ju nästan bli 2 år innan nästa skulle komma i sådana fall. :)

Men sen måste jag tyvärr även tänka på mina studier. Mitt första val är att plugga på distans, och då skulle det ju inte vara några hinder att få en till. Men sen kan jag ju även bli tvungen att plugga på plats och då blir det ju krångligare!
    *hoppas hoppas hoppas!*

Vad kul! :) Vad vill du läsa till?
  • pannkakan87
    SoSS15 skrev 2015-04-01 21:26:02 följande:
    Har sökt distans, vårdadministratör :) två årig utbildning, eventuellt tre om man vill läsa högre examen... :) hoppas verkligen jag kommer in!
    Härligt! Håller tummarna!
    Jag går o väntar på min examen i årsskiftet. sen blir det bebis. SOM jag längtat!!
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-04-05 16:52:49 följande:
    Ja det är första! Vi har umgåtts med våra vänner som har tre barn och vi blev så sugna och sambon tyckte att vi inte skulle vänta mer. Vi har alla förutsättningar att skaffa barn..stor lägenhet och bra jobb båda två! Han ville inte ha barn förut så detta är verkligen stort.

Varför vill din karl vänta?
    Gud alltså så grattis. Låter konstigt men jag är glad för er skull! :)
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-04-06 12:17:02 följande:
    Ja jag förstår att det låter lite konstigt. Jag är så planerad och har tänkt ut allt i vilken ordning allt ska ske. Men nu kände jag bara att det inte ska behöva vara så planerat allting och jag är 34 år gammal nu och kommer förmodligen vara 35 när bebis kommer och sambon är äldre så varför ska vi vänta tills vi är ännu äldre. Vi är mycket lyckliga med varandra och när man börjat längta efter bebis är det svårt för det växer sig bara starkare och starkare den där längtan. Ja så är det i alla fall
    Nej nej jag menade att det låter konstigt att jag är glad för er skulle eftersom jag inte känner er ;) Men jag vet ju precis känslan och är glad över att du äntligen kan få ge efter för den där längtan!
    Inget annat är konstigt alls! Bara så himla härligt!

Själv har jag bestämt mig för att vara gravid på mitt bröllop! Hihi. Så vi har tänkt gifta oss nästa år efter att jag vi plussat. :D
  • pannkakan87

Eller VI har bestämt oss menar jag förstås! Låter som jag är envåldshärskare här hemma eller nåt haha. Men alla beslut fattar vi tillsammans. Hade jag fått bestämma har vi haft bebis för 2-3 år sen ;)

• pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-04-06 21:30:13 följande:
    Tack vad gullig du är!

Vi skulle ju bli gravida samtidigt du och jag så jag tjuvstartar lite

Vi skulle ju från början gifta oss i jan men nu blir det augusti i år istället. Jag har sett lite foton på gravida brudar, jag tycker det är jättevackert, att skapa ett barn tillsammans är väl det ultimata uttrycket för ens kärlek till varandra. Så kan man visa fotona för sitt barn sen och visa att de var med på bröllopet.

Jag kan ju potentiellt vara gravid då men det blir säkert bra...jag hade inte tänkt mig en traditionell brudklänning. Vi vill gifta oss borgerligt.

Ska ni gifta er nästa sommar då eller vad är planen? Eller planerar ni utifrån när ni blir gravida? Vad vill du ha för typ av bröllop?

Blondinbella var gravid på sitt bröllop och hon var ju jättefin!
    Ja men det är bara roligt att ni börjar redan nu! Du måste uppdatera här om hur det går ^^ Hoppas att det tar sig fort för er. Har du koll på ägglossning och sånt?

Jag hade nog föredragit att gifta mig i kyrkan men min kille föredrar borgerlig vigsel så vi får se. Vi vill ha ett litet bröllop med närmaste familjen och sen middag efteråt. Sen vill vi åka på en liten resa direkt efteråt, det hade varit perfekt. Något varmt land en vecka och bara rå om varandra.
    Helst hade jag nog inte velat gifta mig mitt i sommaren eftersom det är så varmt men antingen tidig sommar eller sensommaren kanske. Det beror förstås på hur snabbt jag blir gravid. :)
    Jag vill inte heller ha någon traditionell brudklänning. Antingen en gammaldags vintage med långa ärmar eller en mer bohemisk med bara axlar. Men inget stort ryshpysch eller dyrt utan rätt så enkelt och personligt. :)

Ska ni fest och så efteråt? Gud så roligt med bröllop snart också! :D
    Gravida brudar är jättevackra det håller jag med om!
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016