Östgötar som planerar barn 2016
Enligt familjelivs uträkning har jag bf den 18e april och går in i vecka 6 imorgon. Dock har jag haft en väldigt oregelbunden cykel, så riktiga bf kan vara långt ifrån den 18e egentligen :p
Har iallafall fått tag på barnmorska idag och fått en tid för inskrivning den 9/9, innan dess ville hon att jag ska till vårdcentralen för att ta prover för att konstatera graviditet och kolla olika värden. Så nu är jag svinnervös för att vc ska ba "nae, ingen bebis här, gör om gör rätt" typ :p
Det lär ju inte vara nån inbillning att du är gravid haha. Men jag vet vad du menar ibland så är det ju så surrealistiskt, känns som man bara har inbillat sig allt haha! :D Som när jag började berätta för de närmsta så kändes det som jag gick runt och ljög för alla.
Och det är med maten är inte klokt! Precis samma här! Äter inget socker annars och lågkolhydratskost osv. Det har de varit väldigt dåligt med de här veckorna men nu börjar jag så smått komma tillbaka till bättre matvanor. Har också varit duktig med att gå till gymmet, styrketräna och löpa. Men har inte gjort någonting nu sen graviditeten.. Men efter ultraljudet så ska jag börja gå till gymmet igen men börjar självklart väldigt lugnt. Jag är bara rädd för missfall nu innan så jag törs inte ta i och sådär, och jag vet att det inte ska vara någon fara men jag har läst för många historier om kvinnor som fått mf på gymmet eller i samband med träning. :/