Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

skatergirl81 skrev 2015-07-22 17:13:46 följande:
    Jag kommer nog göra det sen när det väl är dags, det är ju närmare än sjukhuset dessutom.
    Vad kul!
    Jag ringde dit dagen efter plusset. Så himla trevlig barnmorska som pratade med mig länge och berättade lite om mat som jag skulle undvika, kosttillskott osv. Sen fick jag tid för inskrivning i v12 (25e augusti) och ultraljud i v13 (2 september) så nu går jag bara och längtar. Fick också hem lite papper att fylla i och ta med till inskrivningen. :) Bra intryck av Lovisamottagningen än så länge men vore kul att höra från fler som gått dit tidigare. :)
  • pannkakan87
    Nrk79 skrev 2015-07-23 14:34:54 följande:
    Barnmorskorna på Lovisa och hon som gör ultraljudet är kanon! Njut! Jag får tyvärr inte gå där pga tidigare komplikationer i graviditeterna. Får gå på sjukhuset som inte är lika mysigt.
    Å vad roligt! Tack för att du skrev, nu ser jag ännu mer fram emot det! Solig Har du varit på något möte ännu?
  • pannkakan87
    Javli skrev 2015-07-24 07:29:54 följande:

Har med hört gott om Lovisamottagningen från Norrköpingsbor. Jag var själv inskriven privat i Linköping förra graviditeten men tyvärr lade den mottagningen ned.

Ja jag har också hört mycket gott så jag tar en chansning! :)
  • pannkakan87

Här går det bra. :) Gick in i vecka 10 idag (9+0). Illamående men kan äta och kräks inte i alla fall. Längtar till inskrivning och ultraljud. :)
    Hur går det för er andra?

• pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-08 16:44:50 följande:
    Mysigt :) ligger du ca 2 veckor före mig! När har du inskrivning och ul? Jag fick tid jättelångt fram.. 3 och 15 september. . . Tiden kryper fram.
    Jag har inskrivning nu den 25e och ultraljud den 2e september :) Jag vet tiden går långsamt men samtidigt snabb tycker jag! Är glad för varje vecka jag går igenom för riskerna minskar och så. Vill bara vara i vecka 13 och ha mitt ultraljud nu dock. Då kommer jag att kunna njuta på riktigt känner jag. :)
    Hur mår du annars då, illamående? :)
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-09 03:45:12 följande:
    Åh men inte så himla långt kvar för dig :) längtar med till vecka 13!

Mår vara bra, mår bara liiite illa precis när jag ätit eller inte ätit på länge men inget att klaga över. Rätt trött och molvärk hela då och då men mår nästan för bra :O
    Låter ungefär samma som för mig. Men illamåendet har varierat, har dock aldrig varit tvungen att rusa på toan eller nåt sånt så jag känner mig ändå lyckligt lottad. Solig
    Har ni berättat för nån än? :)
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-09 15:49:23 följande:
    Vi har berättat för killens familj, rätt stor familj där tre av systrarna har barn redan så detta blir femte barn på den sidan. Min familj vet inget än. Blir första barnbarnet och första barnet i släkten på 13 år så är mer nervös för att berätta för dom av någon anledning... känns som jag inte vill göra dom besvikna i fall det skiter sig. Ni då? Vet många? :)
    Ja vi har berättat för bägge våra familjer och så våra närmsta vänner. :) Känns som nästan alla vet nu haha. Men har resonerat så att de som vi kan berätta om ett missfall kan vi berätta om graviditeten. :) Idag berättade jag för min mormor och hon blev så glad. ^^ Mysigt!
    Ska du gå till privat barnmorska eller vanlig? :) Jag ska till Lovisamottagningen här i Norrköping.
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-10 02:42:36 följande:
    Jag går till vanlig :) men kommer gå både hemma och i linköping, vet inte om det är för som inte har ul här hemma för måste åka in ull lkpg för det.

Är så nervös för att berätta i fall det visar sig att det inte är något kvar där inne :(
    Jo men du måste tänka på att de allra flesta graviditeter går bra! Solig 
  • pannkakan87
    Qem skrev 2015-08-11 22:55:05 följande:

Måste bara skriva av mig nu igen. Första försöket, är på bim +5, negativt test i onsdags (bim -1) och i söndags (bim +3), men ska testa imorgon igen. Känner någon slags nästan värmande känsla i livmodertrakten som ibland känts mot ryggen också. Hoppas ju att det är växtvärk, känns inte som det brukar när mensen är på g. Har även varit lite smått illamående både igår och idag, framför allt när jag inte ätit på ett tag, inte vid någon speciell tidpunkt. Hade aldrig trott att jag skulle känna efter för symtom på det häe viset

Mitt tydligaste syntom var tunna ådror under armarna, runt brösten! Kika efter! :) Annars hade jag varma stickande bröst och vanlig mensvärk. Särskilt dagen innan mensen då hade jag sån där mensvärk som nu kommer det forsa blod, men det kom inget. :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016