• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-07-11 08:01:39 följande:
    Jag är beräknad till 13 mars! :) Känns jättekul!
    Vilken dag är du beräknad till?
    Jag missade ditt meddelande som du hade skrivit till en annan, sorry! 13:e, vad kul! Jag är beräknad till 12e men också 10e enligt en annan app, så får se vid kubbtestet.
  • PadimeP

Första gången för mig, vi är inne på andra månaden av att försöka bli gravida. Vad betyder bim? Jag är 33 men helt löst i det här... ????

• pannkakan87
    Nrk79 skrev 2015-07-11 08:36:02 följande:
    Jag missade ditt meddelande som du hade skrivit till en annan, sorry! 13:e, vad kul! Jag är beräknad till 12e men också 10e enligt en annan app, så får se vid kubbtestet.
    Å då är vi jättenära :) Vad kul! Jag gick in i veckan 6 idag. Halvvägs till den lyckosamma 12an!
  • marol

Själv är jag i det underbara väntans land mellan ÄL och BIM, ni vet det land när dagarna sniglar sig fram och man timme för timme typ tänker på om det händer något i en och letar efter tillstymmelse till att det blivit en graviditet efter ÄL Suck Är på ÄL+5 idag. Har så svårt för att tro eller hoppas något som en försvarsmekanism tror jag. Det är så dubbelt för man smygletar tecken men samtidigt när man märker något lite avvikande så skjuter jag ifrån mig det och viftar bort som antingen inbillning eller att det är normalt för mig att jag brukar känna så ibland ändå det är bara det att jag är mer observant nu.

LYCKA TILL GRAVIDISAR! Gläds med er och hoppas på att göra er sällskap snart.

• skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:38:54 följande:

Hej tjejer!

Hur går det för er?  Någon som har bim snart i tråden eller som nyligen har plussat?

Jag plussade häromdagen   Helt oplanerat men nu har vi smält det lite i alla fall och är ändå väldigt glada..

Grattis! Så tokigt det kan bli. Tänk att det bara krävs en gång för att bli gravid. Har varit så tyst i den här tråden sen kommer plussen ett efter ett!
  • Javli

Roligt med lite fart i tråden och grattis till alla nya plus, Nrk 79 och Pannkakan87! Hoppas jag inte glömt att gratta någon mer nu.

Här rullar det på, är i v 8 nu. Tur man ha semester annars hade tiden sniglat sig fram till UL och den magiska gränsen.

• Desideri

Ja verkligen kul med lite fart i tråden nu, det har varit så långt senaste tiden! :)

Marol: Jag håller tummarna att det bli ett plus även för dig! Känner precis igen det där du säger att man ställt in sig på att det inte tagit sig man ändå så letar man efter tecken. Det är verkligen dubbelt. Jag minns att jag sa till andra innan plusset att jag ska ta det som det kommer och testa på BIM, det blev inte riktigt så. Jag hade dock ställt in mig på att mensen skulle komma och var helt säker på det men ändå så testade jag redan en vecka innan bim. :D

Sen när man väl fått sitt plus kommer det 8 låååångsamma veckor till innan man kan pusta ut! ;)

• skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 08:39:48 följande:

Första gången för mig, vi är inne på andra månaden av att försöka bli gravida. Vad betyder bim? Jag är 33 men helt löst i det här... ????

Bim betyder beräknad ickemens, alltså den dag mensen skulle dyka upp om man inte blivit gravid.

Min var idag, men mensen kom som en klocka så ingen bebis denna gång
  • PadimeP
    skatergirl81 skrev 2015-07-11 19:08:07 följande:

Bim betyder beräknad ickemens, alltså den dag mensen skulle dyka upp om man inte blivit gravid.

Min var idag, men mensen kom som en klocka så ingen bebis denna gång

Okej, tack. :) Vad trist, nytt försök nästa Äl då. Hur gör ni för att bli gravida? Ligger ni varje dag, använder ägglossningstest eller försöker pricka in rätt?
  • pannkakan87
    PadimeP skrev 2015-07-11 19:37:06 följande:
    Okej, tack. :) Vad trist, nytt försök nästa Äl då. Hur gör ni för att bli gravida? Ligger ni varje dag, använder ägglossningstest eller försöker pricka in rätt?
    Jag låg en gång utan skyddFörvånad tror det gäller att pricka rätt helt enkelt. 
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016