• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    marol skrev 2015-07-15 18:55:57 följande:

Själv befinner jag mig dessvärre också i tråk-land i väntan på bim, inget spännande alls då jag inte har några känningar eller tilltro att det blivit något denna gång heller så för mig kan mensen få dyka upp snart så man snart får försöka igen i och med nästa äl

Tråden får inte dö ut! Mig gör det ingenting om ni som är gravida skriver på om ert om ni vill ventilera med varandra Vad var det alla arbetade med? Pannkakan har jag koll på med ditt plugg till förskolelärare (?) - men vad gör ni andra om ni vill berätta? Eller hur är ni som personer och gillar att göra...

Ja visst är det trist att bara vänta! Men de flesta har nog inga symtom alls innan bim. Gravsymtom och mens symtom kan ju vara exakt samma så går ju inte att veta. Jag håller tummarna för dig att det tog sig din här gången!

Ja alla som redan plussat får gärna stanna kvar och skriva om sitt illamående och trötthet, är ju kul att höra hur det går för alla
  • skatergirl81
    Desideri skrev 2015-07-15 18:56:50 följande:

Jag kommer vara kvar här på fl också, och här i tråden och heja! :)

Låter bra!!

Jag och sambon väntar på att semestern ska börja. ...sju jobbdagar kvar sen har vi fyra underbara veckor tillsammans. Vi åker till Spanien en vecka och sen när vi kommer hem ska vi gifta oss, fast det är hemligt så inte ens våra föräldrar vet, vi ville ha det så! Jag är 34 och han är 41 , vi väntar vårt första barn. Inne på försök fem nu och jag börjar semestern med äl, nästa bim är på vår bröllopsdag
  • Joozzaan

Dag 28 idag och har haft känningar i ena sidan sedan igår men det är nog mensen. Har ju legat på allt från 29-45 dagar så mensen kan i stort sett komma i morgon eller om 2 veckor... sjukt jäkla segt att inte veta. Om det nu inte tar sig hoppas jag mensen kommer snart i alla fall :)

• marol
    skatergirl81 skrev 2015-07-15 22:45:35 följande:

Låter bra!!

Jag och sambon väntar på att semestern ska börja. ...sju jobbdagar kvar sen har vi fyra underbara veckor tillsammans. Vi åker till Spanien en vecka och sen när vi kommer hem ska vi gifta oss, fast det är hemligt så inte ens våra föräldrar vet, vi ville ha det så! Jag är 34 och han är 41 , vi väntar vårt första barn. Inne på försök fem nu och jag börjar semestern med äl, nästa bim är på vår bröllopsdag

Hoppas nästa försök blir det lucky one så att ni kan fira två saker i samband med giftermålet Håller tummarna och lycka till!
  • marol
    Joozzaan skrev 2015-07-16 02:04:23 följande:

Dag 28 idag och har haft känningar i ena sidan sedan igår men det är nog mensen. Har ju legat på allt från 29-45 dagar så mensen kan i stort sett komma i morgon eller om 2 veckor... sjukt jäkla segt att inte veta. Om det nu inte tar sig hoppas jag mensen kommer snart i alla fall :)

Jag förstår dig, är ju ett rejält spann mellan 29-45 dagar där mensen kan dyka upp. Å du vet inte när äl var eller om den ens varit än? Är det inte så att mensen alltid kommer 14 dagar efter äl? Men att tiden innan är den som kan variera(?). Så är det för mig iaf. Denna gång hade jag äl på dag 16 vilket är bra för mig att veta för då vet jag att inte behöver vänta mensen på dag 28 utan den kommer dag 30 (eller ja hoppas den inte kommer men ja). Men har du känningar nu på ena sidan kan det ju vara äl också.
  • Joozzaan
    marol skrev 2015-07-16 10:15:18 följande:

Jag förstår dig, är ju ett rejält spann mellan 29-45 dagar där mensen kan dyka upp. Å du vet inte när äl var eller om den ens varit än? Är det inte så att mensen alltid kommer 14 dagar efter äl? Men att tiden innan är den som kan variera(?). Så är det för mig iaf. Denna gång hade jag äl på dag 16 vilket är bra för mig att veta för då vet jag att inte behöver vänta mensen på dag 28 utan den kommer dag 30 (eller ja hoppas den inte kommer men ja). Men har du känningar nu på ena sidan kan det ju vara äl också.

Hade vad jag tror var äl flytningar runt dag 16 jag med och då borde den ju komma innan veckans slit men har blivit lurad förr aå förväntar mig inget. Har ju varit lite osäker ett tag nu på om jag ens har äl... aldrig fått fullt utslag på stickor dom gångerna jag testat.
  • Nrk79
    Stokke skrev 2015-07-15 19:55:15 följande:

Hej hej!

Jag är snart 32 och maken blir 35 i år.
    Jag jobbar med ekonomi.

Vi bor i hus, just nu är det kaos hemma pga. av en vattenskada. I skrivande stund läggs det nytt tak.
    Vi ska ta en tripp söder ut, hälsa på vänner, spela golf och njuta av god mat.
    Semester fram till den 17 augusti.

Har fått tillbaka min mens och väntar nu på äl så att vi kan göra ett första försök.
    Förra gången tog det 3 månader innan det blev ett plus. Hoppas verkligen att det går liks fort den här gången. Håll tummarna för oss.

Hej! Håller tummarna! Ha en fin semester oxå och lycka till med taket.
  • Nrk79
    Desideri skrev 2015-07-16 16:26:40 följande:

Håller tummarna för alla er som försöker att det tar sig denna gång! :)

Håller oxå tummarna! :)
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-07-16 02:04:23 följande:

Har hört att rosenrot ska kunna korta ner cykeln...kanske kan vara nåt att testa...Jobbigt att inte veta när mensen kommer..
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016