• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-07-17 23:34:28 följande:

Ja jag läste det med :O så vågar inte prova mer nu i fall jag ska få ännu längre emellan eller till och med missfall och man nu skulle lyckas bli gravid.

Känns ju orättvist att ha en så lång cykel, är ju jobbigt nog att vänta tycker jag
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-18 16:44:22 följande:

Känns ju orättvist att ha en så lång cykel, är ju jobbigt nog att vänta tycker jag

Ja lite små surt är det allt :( skulle göra mycket för att komma ner till i alla fall 30 dagar... 45 känns bara elakt. Är på dag 30 idag, har lite känningar på höger sida av "tjejmagen" och det har kommit och gått några dagar nu. Hoppas något händer snart men tänker inte testa förens efter dag 45 för blir bara besviken.
  • Joozzaan

Någon som vet vart man ska vända sig för att få hjälp med att få ordning på mensen? Trött på att den ska va så ojämn och söker jag på kvinnohälsan i min stad står det vara att dom hjälper till när man väl är gravid eller med typ preventivmedel och gravtest bara...

• skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-07-18 19:54:28 följande:

Någon som vet vart man ska vända sig för att få hjälp med att få ordning på mensen? Trött på att den ska va så ojämn och söker jag på kvinnohälsan i min stad står det vara att dom hjälper till när man väl är gravid eller med typ preventivmedel och gravtest bara...

Finns det ingen privat gynekolog du kan gå till då...de borde ju kunna hjälpa!
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-19 00:55:47 följande:

Finns det ingen privat gynekolog du kan gå till då...de borde ju kunna hjälpa!

Så liten stad så tror knappast det. Men har hört att man kan ringa kliniken i linköping, frågan är ju om man måste bo där, dom ska vara bra annars har jag hört. Kan man ringa 1177 och fråga sånt här eller kommer dom skratta åt mig att jag inte vet något :)
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-07-19 01:14:53 följande:

Så liten stad så tror knappast det. Men har hört att man kan ringa kliniken i linköping, frågan är ju om man måste bo där, dom ska vara bra annars har jag hört. Kan man ringa 1177 och fråga sånt här eller kommer dom skratta åt mig att jag inte vet något :)

Klart de inte kommer skratta åt dig...Min vårdcentral har gynekolog, var där och tog ut min spiral och när jag hade cysta på äggstockarna, de borde väl kunna hjälpa med detta? Vet inte om alla vc har det dock.
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-19 01:33:08 följande:

Klart de inte kommer skratta åt dig...Min vårdcentral har gynekolog, var där och tog ut min spiral och när jag hade cysta på äggstockarna, de borde väl kunna hjälpa med detta? Vet inte om alla vc har det dock.

Går man in på deras sida står det bara att dom hjälper till vid hjälp av preventivmedel eller mödravård och även för att ta cellprover men inget annat... :( får väl ringa på måndag och kolla vad som gäller. Tack för hjälpen :)
  • Desideri

Finns det inte någon gynekologisk mottagning på sjukhuset? De borde isåfall kunna hjälpa eller iallafall kunna säga var man ska vända sig. :)

• Desideri

Annars har jag för mig att medicinskt centrum som finnas i lkpg och nkpg ska ha gyn mottagning. Dit borde man kunna vända sig. :)

• skatergirl81
    Desideri skrev 2015-07-19 08:20:05 följande:

Annars har jag för mig att medicinskt centrum som finnas i lkpg och nkpg ska ha gyn mottagning. Dit borde man kunna vända sig. :)

Det var där jag var!
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016