• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • fröken fegis

Då var det bestämt, 11/9 börjar jag spraya, första UL 22/9.
    Idag har jag och min man också ställt oss i kö för adoption. Det känns jätteskönt! Det tar bort lite av pressen med IVF´n tycker jag. Det finns nåt att se fram emot även om det skulle gå åt skogen med behandlingen. Är det nån av er andra som har tänkt i adoptionsbanorna?...

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-08-27 13:18:45 följande:

Idag har jag och min man också ställt oss i kö för adoption. Det känns jätteskönt! Det tar bort lite av pressen med IVF´n tycker jag. Det finns nåt att se fram emot även om det skulle gå åt skogen med behandlingen. Är det nån av er andra som har tänkt i adoptionsbanorna?...

Va skönt att ni fått tid :)

Var igenom sker adoptionen? Har inte tänkt på det än för man vill på nått sätt inte ge upp...Men klart det är ett alternativ. Vet ni var ifrån ni vill adoptera? Tyvärr verkar det vara väldigt dyrt? :(

All lycka till er!!

Ruvdag 2 idag, vågar knappast hoppas :(
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-08-27 13:18:45 följande:

Men då är vi ju jättelika ju i våra behandlingar =), men du har ul före mig, men jag hade lite problem med nedregleringen sist, så kan va därför jag inte får ul förrän 28/9..

Vi har diskuterat det, men jag vill försöka med ivf länge innan vi börjar fundera på nästa steg, jag försöker att va positiv och tro att det kommer att lyckas nästa gång, och lyckas det inte då, så går det på nästa osv =)
    Men jag förstår hur ni tänker, så tycker ni gör helt rätt som ställer er i kö!

• fröken fegis

@ Louise: Håller tummarna stenhårt för dig!!! Men SÅ roligt att du äntligen är ruvare (även om det är en jobbig tid)!

@ Zamira: Ok. Jag svarade bra på nedregleringen sist men jag är lite nervös inför sprutorna... Jag kommer att få börja med mkt högre dos av Gonal F från början den här gången. Är livrädd för överstimulering! Men man får hoppas att de vet vad de gör...

Angående adoption: Vi valde att ställa oss i kö till Adoptions centrum till att börja med. De är störst i Sverige och har flest samarbetsländer. Vi har inget särskilt önskeland utan är öppna för förslag. Då vi båda är äldre (han 40, jag 37 nästa år) så kände vi lite stress över att bli för gamla för att få adoptera ett litet barn (äldre barn går oftast bra även efter 40).
    Ja, adoptera är dyrt ca 200 000kr har jag läst någonstans. Men det finns hjälp att få i form av lån osv och vi känner att det ändå är ett litet pris att betala för att slippa vara barnlösa resten av livet...
    Än så länge har vi bara ställt oss i kö (för att spara tid), vi har inte börjat någon utredning än. Vi vill göra klart IVF-försöken först innan vi går vidare med detta, men det känns lite hoppfullt och roligt ändå :)

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-08-27 21:06:11 följande:

@ Zamira: Ok. Jag svarade bra på nedregleringen sist men jag är lite nervös inför sprutorna... Jag kommer att få börja med mkt högre dos av Gonal F från början den här gången. Är livrädd för överstimulering! Men man får hoppas att de vet vad de gör...

Kan förstå det, när jag sprutade/gjorde ul innan äp så var det aldrig prat på överstimulering, men när vi hade gjort äp (och fått ut våra 19 ägg) så sa de att risken fanns att jag skulle bli ös, så fick hinka i mig vatten, men slapp några problem tack och lov! 
    Jag började med 150 på gonalen, sen efter första blodprovet på dag 5 så höjdes det till 200, vilket jag hade till slutet (dag 10)

Vilken dos hade du sist, och vad får du nu?

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-08-29 16:55:30 följande:

Kan förstå det, när jag sprutade/gjorde ul innan äp så var det aldrig prat på överstimulering, men när vi hade gjort äp (och fått ut våra 19 ägg) så sa de att risken fanns att jag skulle bli ös, så fick hinka i mig vatten, men slapp några problem tack och lov! 
    Jag började med 150 på gonalen, sen efter första blodprovet på dag 5 så höjdes det till 200, vilket jag hade till slutet (dag 10)

Vilken dos hade du sist, och vad får du nu?

Jag började också på 150 men fick höja till 225 de sista dagarna. Kommer att börja på 250 den här gången :O Låter galet tycker jag. Men jag kanske minns fel, pratade med läkaren för över 1,5 månad sen. Får väl bättre besked vid UL. Hoppas jag minns fel och att det var mindre dos, jätteläskigt annars...
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-08-29 21:17:24 följande:
    Jag började också på 150 men fick höja till 225 de sista dagarna. Kommer att börja på 250 den här gången :O Låter galet tycker jag. Men jag kanske minns fel, pratade med läkaren för över 1,5 månad sen. Får väl bättre besked vid UL. Hoppas jag minns fel och att det var mindre dos, jätteläskigt annars...

Det lät ganska högt ja, men de vet nog vad de gör, så ska väl gå bra trots högre startdos.. Men hoppas på att det leder till fler ägg =)

Jag utgår från att vi får samma startdos som sist, läkaren sa inget om det när jag pratade med henne i telefon, för med den dosen fick vi ju 19 ägg, vilket jag tycker är bra, mindre bra att bara 2 befruktades, men sambons spermier är inte bra, de s något om antikroppar på dem, och det ställer ju till det tyvärr.. Men nu borde vi få bara ICSI, och då bör de bli flera, i och med att de expermienterade första gången med lite IVF och lite ICSI, men nu tänker jag kräva att det bara blir ICSI, för nu vill jag inte vara någon försökskanin! 

• louisemostert

Hej tjejer!! 

Är så nervös...första gång jag ruvar och man ber till gud varje dag att det ska vara guldägget!! Ni som ruvat tidigare, har ni testat er på testdagen eller någon dag tidigare? Jag lovade mig själv att vänta till testdagen men den 11/9 är en fredag och den helgen är kaos hos oss så tänkte om man skulle våga kolla dagen innan, kan testet skilja sig från en dag?
    Kram på er!! <3

• Zamira
    louisemostert skrev 2015-09-03 13:13:09 följande:

Hej tjejer!! 

Är så nervös...första gång jag ruvar och man ber till gud varje dag att det ska vara guldägget!! Ni som ruvat tidigare, har ni testat er på testdagen eller någon dag tidigare? Jag lovade mig själv att vänta till testdagen men den 11/9 är en fredag och den helgen är kaos hos oss så tänkte om man skulle våga kolla dagen innan, kan testet skilja sig från en dag?
    Kram på er!! <3

Åh vad roligt, härligt att ni fick ett insatt!! Jag tjuvtestade innan, kommer nog göra det den här gången också, även fast jag vet att jag kan få ett felaktigt svar när jag testar för tidigt.. Jag hade ET 21/5, TD 6/6, började nog testa en vecka innan min riktiga testdag, ville se att Ovitrellen hade gått ur, vilken den hade gjort. Var negativt fram tills 1/6, då började jag kunna se svaga positiva test =)
  • louisemostert
    Zamira skrev 2015-09-03 15:24:22 följande:

Åh vad roligt, härligt att ni fick ett insatt!! Jag tjuvtestade innan, kommer nog göra det den här gången också, även fast jag vet att jag kan få ett felaktigt svar när jag testar för tidigt.. Jag hade ET 21/5, TD 6/6, började nog testa en vecka innan min riktiga testdag, ville se att Ovitrellen hade gått ur, vilken den hade gjort. Var negativt fram tills 1/6, då började jag kunna se svaga positiva test =)

Fick du missfall? :(

Ja det är svårt att hålla sig ;)

Får se hur jag gör men blir nog iaf en dag tidigare är planerat :)

Kram
Svar på tråden Långt protokoll