• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Thegiirl

Vad ska man smörja med då? Gjorde det med dottern men fick stora bristningar endå

• angiegirl89

Hej är ny här :) fick positivt gravitetstest 30/3 (ca1-2 vecka efter väntad mens då jag var osäker när den skulle komma). Ringde barnmorskan i måndags fick tid 7/5.. Har inte så mycket gravidsyntomer, har mest varit trött, haft lite huvudvärk och tjockare flytningar. trodde jag skulle känna av mer då det är första gången jag är gravid så är nojig. Men nog måste jag vara gravid när mensen är så här sen och försökt bli gravid 7månader :)

• MissPin
    NatalieWB skrev 2015-04-04 15:52:14 följande:
    privat ? hm kostar det något då? visste inte ens att man kunde gå privat Hjärta
    BF 2015-10-28
    Ja det kostar, men jag vet inte hur mycket. Men det kan det ju va värt!
  • MissPin

Jag smörjde med en olja som skulle motverka bristningar med sonen, fick inga bristningar på magen, men vet inte om det var oljan som gjorde det. Jag kommer i alla fall smörja den här gången också

• Thegiirl
    MissPin skrev 2015-04-04 18:30:18 följande:

Jag smörjde med en olja som skulle motverka bristningar med sonen, fick inga bristningar på magen, men vet inte om det var oljan som gjorde det. Jag kommer i alla fall smörja den här gången också smile1.gif

Va heter den? Vill inte få mer bristningar ^^
  • MissPin
    Thegiirl skrev 2015-04-04 19:18:42 följande:
    Va heter den? Vill inte få mer bristningar ^^
    Jag tror den hette Mamma mio - tummy rub. Jag köpte den på eleven.se

Vet inte om den finns kvar där. 
  • RestoreMe

Hej på er, jag kommer med här om det går bra, jag har inte plussat men resten stämmer. Inväntar vecka 7 tänkte jag, för att inte bli för ledsen om det blir tidigt missfall. Gammal och bär förmodligen på mitt eventuella första barns embryo som kanske 5 ½ v, med en lagom gammal far  till det:). Jag börjar undra om jag kan ge detta ett syskon, tror det faktiskt, får se hur detta och allas vår gemensamma existens förlöper för en utvärdering av den fortsättningen.

Samtidigt ligger min far förmodligen för döden, vilket är i tid för hans ålder och kondition. Jag hoppas på minsta möjliga lidande och kanske ett tillfrisknande, men han vill inte det, men jag tror ändå att tillfrisknandet är bättre avslappnande för hans sinne, än kroppens stress inför döden. Är hans kropps vilja tillräckligt stark kommer han nog snart vilja tillfriskna, men den kan vara på sista andetagen. Jag hoppas han kan förstå och känna något när jag berättar, om jag hinner. Oavsett det en liten underlig känsla av glädje och sorg, sorgmunternt. Det finns lite sagor om hur det sista andetaget lämnar över till nya andetag, inte för jag tror eller lägger vikt vid det, men tanken är trevlig när min far varit en fin, lugn och rolig människa.

Mitt BF innan BV-kontroll är 30/11-15.

Våga se och förändra
  • Nimmi

Hej

På dagen kom det rosa slem på pappret, det vara ganska litet typ som en nagel.

Nu på kvällen kom det mycket hela pappret fullt rosa slem. Fortsätter komma.

Har inte ont

Vad kan det vara. Står på kö till 1177

• MissPin
    Nimmi skrev 2015-04-04 20:56:35 följande:

Hej

På dagen kom det rosa slem på pappret, det vara ganska litet typ som en nagel.

Nu på kvällen kom det mycket hela pappret fullt rosa slem. Fortsätter komma.

Har inte ont

Vad kan det vara. Står på kö till 1177

Man kan få sköra slemhinnor när man är gravid, så det kan vara en helt ofarlig miniblödning tex. Efter sex eller efter att man ansträngt sig så är det inte ovanligt med en rosa flytning eller lite blod.
  • Nimmi
    MissPin skrev 2015-04-04 21:09:51 följande:
    Man kan få sköra slemhinnor när man är gravid, så det kan vara en helt ofarlig miniblödning tex. Efter sex eller efter att man ansträngt sig så är det inte ovanligt med en rosa flytning eller lite blod.
    Tack för ditt svar <3

Pratade med 1177 nu. Sköterskan sa att jag inte behövde oroa mig. Det kan vara vanligt

Ifall Jah får feber och ont i magen då ska jag åka in.

Hoppas hoppas det får över
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!