• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Lilalove

Mår också riktigt dåligt idag. Försöker stävja med digestivekex. Hoppas det hjälper.

• Thegiirl

Kommer lite mer gnäll...

Huvudvärk! Ingenting hjälper. Tagit panodil o drukigt jätte mycket men endå aj

• Miaomiao

Jag mår också illa! Har inte kräkts, men känner mig illamående nästan hela tiden. Huvudvärk har jag också då och då. Är glad åt alla mina symptom, och ser fram emot VUL om 6 dagar! Då jag jag i 7+4. Idag 6+5.

• Globertrotter90

Jag är äntligen lite bättre från illamående, men har varit fruktansvärda dagar. Fy! Men om man ska se det från den positiva sidan så blev det noll påskgodis för min del, magen vände sig ut och in bara av lukten från det stora påskägget som stod framme. Igår fick jag i alla fall i mig lite soppa, frukt och salta kex - idag började jag dagen i sängen med riskakor och en drickyoghurt innan uppstigning och tror det gjorde susen. Knappt något illamående, bara lite sug i magen och ingen vidare matlust.

Vi kommer ta reda på könet - jag är extremt nyfiken på alla sätt och vis, men hade nog ändå kunnat hålla mig för det är ju roligt med en överraskning också om det inte vore så att sambon prompt måste veta. Som nämnt tidigare kommer han från Brasilien och där är det typ inget alternativ att inte ta reda på könet. Ett underbart land på många sätt, men tyvärr väldigt könsstereotypt - men några piercade öron på nyfödda dottern (eventuellt) blir det i alla fall inte i vår familj.

• Sune88

Halloj tjejer! :) Jag är gärna med här om jag får!? Går i morgon in i vecka 8 och väntar mitt första barn. Har bf 25/11. Hade ett mf i slutet av december så är för det första lite förvånad över att det tog sig så snabbt igen men känner samtidigt att jag inte kan glädjas fullt åt det här fantastiska då jag är rädd att jag skall få missfall igen.

• fridilie
    Globertrotter90 skrev 2015-04-06 16:49:05 följande:
    Åh, Elisia har jag aldrig hört förut. Det var jättefint! Jag tycker om Elisa/Eliza - men det heter min syssling. Hade ju kunnat funka visserligen, men vi umgås ganska mycket med den sidan av släkten så kanske blir lite konstigt...

Melvin är gulligt, men det funkar inte för oss då den typen av namn är för "ovanliga" i Brasilien enligt sambon. Gillar t ex om Melker och Elliot, men går inte...
    Va kul att höra, jag har heller aldrig hört det innan satt och lekte med olika namn sen dök det bara upp :)

Melker tycker jag är så fint men sambon gillar tyvärr inte det :)
  • Spjutt

Vi har inte börjat att diskutera namn, det finns tid till det. Däremot när jag hör eller ser ett fint namn så skrivs det upp i mobilen, så det inte glöms bort. Vi började nog inte prata om namn innan jag var i v30 med blivande storasyster. Vi får se hur det blir denna gången. :)
    När vi väntade tjejen så var vi bestämda på att inte kolla, men när vi väl var där och hon frågade så blev det att vi kollade. :) Denna gången kommer vi också kolla. 

• millizz84

Här mås det också väldigt illa :( kräks hela förmiddagarna, har testat postafen men den fungerar inte så bra.. ska få nått bättre utskrivet på läkarbesöket nästa vecka :) ohållbart att arbeta med detta illamåendet alltså..

vi kollade upp barn nr 1 men 2:an gjorde vi det inte och nu kommer vi kolla upp nr 3 denna gång , mest för att veta om jag ska dra fran pojk resp. Flick kläderna :) vi är övrrens om Elsa om det blir en tjej och jag vill att om det blir en pojke sks han heta Elias men sambon är tveksam

• Carrot90

Det verkar ju vara många av er som mår illa och så nu. Jag hade nästan velat göra det, för då hade det varit lättare att tro på att där verkligen är någon därinne. Mina symptom är bara att brösten är lite ömma och hårdare/fastare än vanligt och lite molande växtvärk i livmodern då och då. Har även känt några enstaka gånger att det har huggit till i ligamenten kring livmodern.

Är lite orolig för att jag har så lite symptom. Men man kanske bara ska vara glad över att slippa kräkas..

• Miaomiao
    Carrot90 skrev 2015-04-07 21:43:14 följande:

Det verkar ju vara många av er som mår illa och så nu. Jag hade nästan velat göra det, för då hade det varit lättare att tro på att där verkligen är någon därinne. Mina symptom är bara att brösten är lite ömma och hårdare/fastare än vanligt och lite molande växtvärk i livmodern då och då. Har även känt några enstaka gånger att det har huggit till i ligamenten kring livmodern.

Är lite orolig för att jag har så lite symptom. Men man kanske bara ska vara glad över att slippa kräkas..

Det är klart att du ska vara glad! Man blir ju helt sänkt av illamående annars.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!