• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • HCS
    Spjutt skrev 2015-04-05 20:38:24 följande:

Välkomnar alla ny-plusssade in i tråden. :)

Och önskar HCS lycka till. :)

Jag är nu inne i vecka 7 (6+1) och märker fortfarande knappt av graviditeten. Skönt men samtidigt oroande. Har en efterhängsen hicka och sålänge jag hickar känns allt bra. Haha. (mitt säkra graviditets tecken)

Igår berättade vi för mina föräldrar att vi väntar nr 2 och det känns skönt att de vet. Syskonen på bådas sidor kommer få veta inom ett par veckor och sen blir det som det blir. :) Jag önskar att vi får upp lite liv i tråden , men det är svårt Iom allt är nytt än och det sker inte så mycket mer än på insidan. :)

Tack snälla du! :)
  • eihr

Lilalove, MissPin och theGirl: Samma här. Får verkligen hoppas att det blir bättre snart för bara denna veckan som gått med konstant illamående, kräkningar, sjukdomskänsla, trötthet och nedstämdhet har varit extremt psykiskt påfrestande. Är helt matt bara av tanken att det ska fortsätta. I ett svagt ögonblick sa jag till min sambo att jag ångrat mig och han blev jätteupprörd och ledsen. Vet inte varför sådana grodor trillar ut och menade såklart inte det.

Har märkt att det är tabu att gnälla. Var hos läkare för illamående medicin och sjukskrivning och möttes av ett oförstående "illamående och kräkningar hör graviditeten till". Så jävla less då. Verkade inte fatta hur det är att sköta ett jobb med ständigt en spya på lur i strupen.

Jaha gnäll och gnäll. Några tips på hur man kan göra för att tänka positivt, må bättre eller fokusera på något annat?

Glad påsk tjejer!

• Thegiirl

Jag gnäller hur mycket jag vill och behöver! Är dock bara sambon som visar förståelse :-/ imorgon är det tänkt att jag ska jobba 9-17 (vik på förskola) men osäker om jag klarar det blir korta/halvdagar resten av veckan o de borde gå bättre men ska be om hjälp på Mvc på torsdag. Idag blir det soffläge ^^

• Nimmi

Godmorgon

Inatt hade jag jätte ont i örat. Hade slut på alvedon så jag tog 1ipren. Ångrar mig har skuldkänslor.

Är det farligt snälla måste lugna ner mig. Har inte kunnat sova någonting sen jag läste, men det var försent hade tagit tabletten

• miela33

Har ni börjat prata namn ännu? Eller det är tabu?

Här ligger iaf Lucas Elin o Sofie högst på listan :)

• Nimmi
    miela33 skrev 2015-04-06 11:28:27 följande:

Har ni börjat prata namn ännu? Eller det är tabu?

Här ligger iaf Lucas Elin o Sofie högst på listan :)

Jag har börjar fundera på namn. :)))

Pojke: Kevin eller Milan

Flicka : ingenting just nu :))

Har 2 flickor Ronya och Lorin
  • MissPin

Ligger på soffan, det är jättestökigt här och jag behöver laga mat, men orkar verkligen inte, skulle kunna sova hela tiden känns det som. Mår illa av att bara titta i kylen. Usch.

Blir det en tjej så har vi funderat på namnet Agnes. Annars vet vi inte :)

• Lilalove

Oavsett flicka eller pojke ska vår heta Love (vet att det är vanligare som pojknamnn men det är klassat som ett unisex-namn) och vi gillar det. Sen har vi valt ett varsitt mellannamn beroende på kön.

Men vi kallar inte bebisen för Love nu, det känns tabu. Vi kallar den för ninjan. Har inget med sparkar att göra utan något min man kört med för att trösta mig när jag fått mens och våra försök inte gått "Det är en ninja där inne och den gömmer sig fortfarande, den syns kanske nästa månad".

• togetherAgain

Hej!

Jag väntar mitt andra barn, borde vara i vecka 7 (6+4). Min första dotter är född i augusti 13.

Fick ett missfall i december 14 så är jätteorolig att det ska bli missfall nu igen.

Har mycket symptom, mensvärk känsla, oftare kissnödig o hungrig, trött, frusen, lite deppig, orkeslös, o har mått lite illa de senaste dagarna. Med dottern mådde jag inte illa alls så jag hoppas detta bara är något tillfälligt.

Hoppas allt går bra den här gången <3

• Globertrotter90

Hej igen allihopa och sorry för sen uppdatering, har varit fullt upp här under påsken. I onsdags var jag alltså hos läkaren här i Barcelona och gjorde VUL, men det visade sig vara lite för tidigt för att se något embryo. Var tydligen i v5 och inte 6 som jag trodde. Man kunde i alla fall se fostersäcken och gulesäcken och läkaren sa att allt såg bra och normalt ut. Sedan fick jag lämna blodprov och urinprov för massa olika test. Jag blev ombedd att komma tillbaka två veckor senare för ett nytt VUL, då man med största sannolikhet skulle kunna se mer - men då har jag ju redan tid i Sverige. Blev lite orolig under och efter undersökningen, men tror mest det berodde på språket och att jag kanske inte förstod allting - så fort vi kom ut frågade jag min sambo: "Men är jag gravid eller inte?!"... hehe. Så det känns skönt att få göra allt på svenska igen om 1,5 vecka och ställa alla tusentals frågor i lugn och ro.

Har berättat för föräldrarna och närmsta tjejkompisarna under påskhelgen och de blev alla hur glada som helst, även om det nog var väldigt oväntat (haha, men det var det ju för oss också). Det känns bra, är ju fortfarande så himla tidigt - men känns ändå skönt att de närmsta vet om något skulle hända...

Har mått superdåligt i två dygn nu och igår kom första spyan. Usch! Har knappt kunnat sova på hela natten på grund av illamåendet, men nu har det börjat släppa lite. Fått i mig en banan, en clementin och två skorpor vilket är en klar förbättring jämfört med gårdagen då jag bara låg totalt utslagen på soffan. Knaprar på små bitar ingefära då jag hört att det ska hjälpa, så vi får se... Hålla alla tummar och tår att det bara är tillfälligt...

Kul att vi redan blivit så många! Ska bli roligt att följas åt :)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!