• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Dakine
    MissPin skrev 2015-04-22 20:06:03 följande:

Efter att jag varit på vul så har jag fått gå hem och avvakta i en vecka för att se om kroppen kan ta hand om det själv, och det har den gjort. Men hade hellre gått igenom första missfallet på sjukhuset för det var hemskt. Så ont för ingenting.

Jag vet inte hur vanligt ofostrig graviditet är, men jag tänker också att det är ovanligt! Håller tummarna för oss på måndag!

Okej. Usch! Ja jag hoppas också det!
  • MissPin
    Dakine skrev 2015-04-22 20:10:30 följande:
    Okej. Usch! Ja jag hoppas också det!
    Hur gammal är din son? Min fyller 2 år i helgen. :)
  • Dakine
    MissPin skrev 2015-04-22 21:15:55 följande:

Hur gammal är din son? Min fyller 2 år i helgen. :)

Min fyller 5 i september ????
  • Miaomiao

Hej tjejer! Jag gick in i v 10 idag, så coolt. 20 dagar kvar till KUB! Längtar! Kommer nog att kunna slappna av flest efter KUB. Vi är så rädda att glädjas och prata om graviditeten, men jag hoppas att det släpper efter kub. Jag har även bokat in mig på NIPT. Är 36 men vill inte göra fvp i onödan.

Illamående har nu släppt nästan helt. Jag har tom börjat dricka kaffe varje morgon. Så var det med mina två tidigare graviditeter - illamående i v 7-8, sedan släppte det. Tröttheten är dock kvar fast inte lika extrem. Och aptiten är enorm. Är så rädd nu att gå upp i vikt för mycket.

• Lilalove

Åh, jag längtar till illamåendet släpper. Ska gå in i är 9+5 idag men haft oregelbunden mens så det är lika troligt att jag ligga en vecka tidigare alltså 8+5.

Hursomhelst vill jag att det ska släppa någon gång för jag blir tokig :-P

• millizz84

Är i v 9+4 visade vul igår :) och känslan att se att det fanns en bebis därinne var så underbart. Vi fick för 2 år sedan en ofostrig graviditet som upptäcktes i v.12 . Och enligt den läkaren som upptäckte set och läkaren som gjorde vul igår sa att ofostrig graviditet inte är ovanligt. Men det är hemskt att gå igenim det, känner sig lurad på nått konstigt sätt eftersom kroppen fortfarande tror att man är gravid fast det inte finns ett foster kvar..

mitt illamående har nyligen släppt också, kräktes varje dag från v.6-8 , så håller tummarna för er som fortfarande kämpar med illamående t att det släpper snart! ?

• Dakine

Alla mina symtom är puts väck, förutom ömma bröst.. Känns verkligen som att fostret antingen dött, eller att det inte var något alls. Är inte heller trött, vilket jag var med första barnet jätte länge! Allt känns så annorlunda denna gång. Oroar ihjäl mig. Vi har sagt att vi ska vänta med sex till efter v 12, men har gett varann orgasm ändå på andra sätt. Nu är jag skit nojig över att orgasm ska ha lett till att fostret dött... VUL på måndag. Vill bara få det överstökat....

• Lortdocka

Var på vul imorse och fick se en skuttande liten skrutt! ?? Blev flyttad från 22/11 till 19/11, dvs. 10+0 idag istället för på måndag. Ikväll ska vår son på 4 år få veta och berätta för sin farmor och farfar. Läkaren sa att missfallsrisken nu är väldigt liten, om fostret skulle dö idag skulle det komma ut i vecka 14-16 och det vore väldigt otänkbart men man kan ju aldrig garantera något, men missfallsrisken är obetydlig efter v12 menade han, likaså nu när fostret mådde så bra och skuttade runt när han försökte få en bra bild att mäta på! Typiskt lillsyskon, vild redan från början ;)

Jag ska få träffa någon på Ofelia, mottagningen för förlossningsrädda, eftersom jag fick en sfinkterruptur med min son och efter det varken vill eller kan föda vaginalt igen. Läkaren lovade att jag får ett snitt pga sfinkterskadan, jag skulle inte oroa mig för det. En mycket trevlig, lugnande och sympatisk läkare, såna är ovanliga!

• Lortdocka
    Dakine skrev 2015-04-24 11:55:11 följande:

Alla mina symtom är puts väck, förutom ömma bröst.. Känns verkligen som att fostret antingen dött, eller att det inte var något alls. Är inte heller trött, vilket jag var med första barnet jätte länge! Allt känns så annorlunda denna gång. Oroar ihjäl mig. Vi har sagt att vi ska vänta med sex till efter v 12, men har gett varann orgasm ändå på andra sätt. Nu är jag skit nojig över att orgasm ska ha lett till att fostret dött... VUL på måndag. Vill bara få det överstökat....

Orgasmer är inte farligt för fostret, så länge man inte har haft många missfall så är det fritt fram, har jag för mig att jag läst någonstans.

Mina bröst ömmar inte heller längre, det slutade i vecka 9 ungefär, men jag mår mer och mer illa för varje vecka som går.... Jag mådde verkligen inte så här illa sist, då mådde jag bara illa av grill-lukt (perfekt att vara det mitt i sommaren, när ALLA grannar grillade stup i ett... Vi kunde inte vara ute i trädgården och inte ens ha fönstret öppet...), denna gången mår jag illa av kött, fett och av att vara hungrig och av att vara mätt, men också av grill-lukt och grillat, jag får kväljningar och klöks av doften... Sist mådde jag "bara" illa av grilldoften, kräktes aldrig. Inte heller nu har jag kräkts någon gång, men det har varit nära... Det är så olika mellan olika personer och olika graviditeter hur illa man mår och hur trött man är och hur kissnödig man är.

Jag har varit orolig att det skulle vara kört eftersom jag inte varit sådär zombie-trött som jag läst att de flesta är, och inte heller måste kissa mitt i natten utan först under tidig morgon, ungefär en timme innan jag ska stiga upp, typiskt... :) Men vul:et igår visade en liten skuttande skrutt som mådde så bra så, så oroa dig inte, det är säkert en liten bebis där inne hos dig också! :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!