• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Kiesha

Precis kommit därifrån och fick se ett pickande hjärta! minskar missfallsrisken när man får se hjärtat slår? Tycker jag har läst det någonstans. :)

• HCS

Härligt att se! Jag har också läst det. Håller tummarna för att det går bra

Kiesha skrev 2015-04-20 15:22:14 följande:

Precis kommit därifrån och fick se ett pickande hjärta! minskar missfallsrisken när man får se hjärtat slår? Tycker jag har läst det någonstans. :)

• HCS

Jag började blöda 1 april. Skulle då varit i 5+3 men testen ökade inte som de borde. 1 v efter bim borde det varit starkare än det visat. Testade nästan blankt i påskhelgen och den 8e var cb blankt. Även äl testerna.

hilmaeleonora skrev 2015-04-20 12:14:27 följande:

När fick du ditt mf HCS?

• emeliemarietherese

de två senaste dagarna har mitt illamående nått nya höjder. Mår illa precis hela tiden och finns inget som hjälper, äter regelbundet, små portioner, men som sagt inget hjälper. Funderar på att börja ta postafen men blir så rysligt trött av det, jag som redan har svårt att hålla mig vaken längre än till halv nio på kvällarna. Går in i vecka 10 imorgon och har då ett VUL för att se att allt står rätt till med den lille. 
    Har ni andra börjat märka något på magen än? Jag har gått ner ett halvt kilo och har inte känt mig mer svullen än jag varit pga orolig mage (vilket jag haft mkt hittills under denna grav). I eftermiddag var dock första gången jag kände att jag inte orkar gå och "hålla in" magen som man alltid gör annars utan att jag bara vill slappna av i magen, och upplever den svullen. Ingen bebismage eller så, men svullen.

• Lilalove

Hallå på er. Nu behöver jag lite hjälp att bli av med mina nojjor. En månad kvar till ultraljud och jag börjar bli nervös att det inte är något alls där inne eller att den slutat växa eller något sånt. Jag har symptom hela dagen, illamående, molvärk, hårda bröst osv.

Jag vet att avsaknaden på symptom inte behöver betyda något men kan man vända på det och säga att närvaron av symptom ändå "ökar chanserna" att allt är som det ska. Om något var fel skulle jag då fortsätta utveckla nya och fler symptom.

Blir tokig på mig själv, hjälp.

• eihr

Hör med en läkare och få något utskrivet. Legrigan comp funkar bra för mig.

Min mage är också väldigt svullen och spänd, särskilt på kvällarna. Lycka till på ditt VUL!

emeliemarietherese skrev 2015-04-20 18:43:29 följande:

de två senaste dagarna har mitt illamående nått nya höjder. Mår illa precis hela tiden och finns inget som hjälper, äter regelbundet, små portioner, men som sagt inget hjälper. Funderar på att börja ta postafen men blir så rysligt trött av det, jag som redan har svårt att hålla mig vaken längre än till halv nio på kvällarna. Går in i vecka 10 imorgon och har då ett VUL för att se att allt står rätt till med den lille. 

Har ni andra börjat märka något på magen än? Jag har gått ner ett halvt kilo och har inte känt mig mer svullen än jag varit pga orolig mage (vilket jag haft mkt hittills under denna grav). I eftermiddag var dock första gången jag kände att jag inte orkar gå och "hålla in" magen som man alltid gör annars utan att jag bara vill slappna av i magen, och upplever den svullen. Ingen bebismage eller så, men svullen.

• Thegiirl
    emeliemarietherese skrev 2015-04-21 10:31:58 följande:

Har nyss varit på VUL, nu känns allt mycket bättre. Där på skärmen var en 21mm lång liten böna med pickande hjärta ?? phpyIvA8i99944.jpg

Åh så kul så fint!
  • HCS
    emeliemarietherese skrev 2015-04-21 10:31:58 följande:

Har nyss varit på VUL, nu känns allt mycket bättre. Där på skärmen var en 21mm lång liten böna med pickande hjärta ??

Härligt!
  • Dakine

Jag är så nojig! Är i v 8 (7+3) och har mått väldigt illa, haft mensvärk till och från och sedan väldigt ömma bröst. Men inatt är det som att alla symtom försvunnit... illamåendet är borta, mensvärk en likaså. Brösten fortfarande lite ömma men inte i samma mängd. Känner mig inte speciellt trött heller (vilket jag var med första sonen) kanske bara lite nu. Tänker att "jaha, där dog det barnet!" Är det någon mer där symtomen börjat avta i den här veckan?

Ska göra vul på måndag , men är sååå nervös.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!