• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

flislis skrev 2015-05-22 13:58:14 följande:

Var på kub idag! Helt otroligt! Trodde inte jag skulle bli så känslosam, men jag fick kämpa emot gråten hela tiden! :)

Man såg hen så tydligt! Huvudet, näsan, hakan, armar, ryggrad. Framför allt såg vi lår, knän, vader o fötter för hen sköt iväg m benen, nästan skuttade där inne. Som en groda. Tom barnmorskan flinade åt skuttandet! Konstigt nog känns det som det vackraste jag sett nånsin, (fast egentligen är det ju bara lite gråa suddiga skuggor).

Usch, nu börjar jag gråta igen. Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar. Sen får vi skaffa fotoalbum, för nu har vi kort på skrutten!

:D

Härligt! Vill med se så allt är bra med bebis.

Vilken vecka är du i? Lägg gärna in bilden!
  • MissPin

Känner mig orolig. Legat på soffan i flera timmar, men det spänner och drar ändå i livmodern. Med första barnet så hade jag sammandragningar från vecka 16, så har tänkt att det kommer komma tidigt den här gången. Men nu känns det spänt hela tiden, sammandragningar brukar ju komma och gå, så det här är kanske något annat. Obehagligt iaf!

Behöver kissa hela tiden med, känns inte som att jag får ut allt när jag kissar. Har tänkt att det kanske kan tyda på urinvägsinfektion. Men med urinprovet man lämnar på mvc så kollar dom väl det?

• MissPin
    Lortdocka skrev 2015-05-22 20:23:57 följande:

Här (västra blekinge) görs bara kub på mammor över 38 år! Men jag (28) har fått en remiss till blodprovet i alla fall, för min son är född med ptos (han är född utan muskeln som höjer o sänker ögonlocket, och har typ kisat sen han föddes tills nu i jan. då han opererades och typ fick trådar som muskler istället) och lite orolig som man är så tänker man att det ju kan vara något värre denna gången.... :(

Men inget kub-ultraljud då det inte finns tillräckligt med behöriga läkare för att ge någon utan egentlig risk en tid.... Men ultraljudet visar på risken för kromosomfel utan att kombineras med ul sa läkaren. Har fått tid till blodprovet 1/6, är då i vecka 16 (15+3).

Jag bor i Blekinge, i Karlskrona, vid min förra graviditet och denna har jag fått frågan om jag vill göra kub. Jag är 26 år. Vad olika det kan va!
  • MissPin
    Roxybe skrev 2015-05-22 22:48:15 följande:
    Se till att vila dig ordentligt, hoppas det avtar.
    Ja, nu känns det bättre! Ska försöka ta det lugnt varje dag nu. Har väldigt lätt för att bli stressad.
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-05-23 08:20:04 följande:
    Både blodprov och ultraljudet? Jag har läkarbesök och ultraljud i Karlshamn och där erbjuds det inte och det är knappt man får till ett kub-blodprov "utan anledning"...
    Ja det är ultraljud iaf! Det var så jag upptäckte mitt första missfall. Då valde vi att göra det ultraljudet. Men den här gången avstod vi.
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-05-23 08:20:04 följande:
    Både blodprov och ultraljudet? Jag har läkarbesök och ultraljud i Karlshamn och där erbjuds det inte och det är knappt man får till ett kub-blodprov "utan anledning"...
    Jag tror det är rekommenderat att göra det om man är över 35, eller om det är 38. Men man får göra det innan med. Men det kanske bara är ett ultraljud då, jag vet inte.
  • MissPin
    Thegiirl skrev 2015-05-23 20:59:02 följande:

Hej tjejer. Jag har nästan helt slutat blöda efter mitt misstänkta missfall. vilket i sig är (vad jag hört) väldigt konstigt. Alla jag pratat med säger att man vid ett missfall ska ha ont, blöda Mycket och få massa klumpar och att man blöder länge efteråt, flera veckor. Men jag små blödde tisdag-onsdag, sen började lite små klumpar o lite dov smärta på onsdagskvällen. åkte in men dom skickade hem mig som sagt då jag " inte blödde tillräckligt" för ett missfall =/ och torsdag efter middag kom en större klump ( 7x3 cm ) vart efter jag nästintill helt sluta blöda. och sedan dess bara minskat o nu typ inget. Vågar inget hoppas men blir endå lite fundersam och lite orolig varför jag annars skulle blött så mycket... Tvillingar där ena tvillingen inte klarat sig ? Vad tycker och tror ni tjejer? behöver råd att klara tiden som e kvar till måndag kl 2!

Jag tycker det låter märkligt att inte ha jätteont. Mitt första missfall var i vecka 12 och jag fick andas igenom värkarna som en mini-förlossning typ, det var hemskt! Andra missfallet fanns inget foster och jag hade precis gått in i vecka 10, det gjorde inte alls lika ont, men ändå väldigt ont! Vid varje värk så kom det en klump.

Hoppas på att du har en liten kvar! Håller tummarna.
  • MissPin
    Thegiirl skrev 2015-05-24 10:32:28 följande:

Behövde knappt ta värktablett, så speciellt ont hade jag inte. Gick runt o handlade samma dag. Tog ett test nu på morgonen och det vart ett starkt plus...

Har nedräkning, tiden kan inte gå snabbt nog!

Hoppas det går bra!
  • MissPin
    Thegiirl skrev 2015-05-25 14:33:07 följande:

Tyvärr missfall smile4.gif blir 2 lugnare månader nu med flytt,midsommarfirande o kalas innan vi försöker igen.

Önskar all lycka till er alla <3

Vad tråkigt! :( hoppas det tar sig snabbt igen och går bra. Lycka till!
  • MissPin
    annelielind skrev 2015-05-25 19:38:09 följande:

Nu är jag så orolig så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Fick vid fyra tiden idag så otroligt ont i magen, fick lägga mig i soffan, tårarna sprutade. Kändes som världens förlossnings värk. Höll i sig i ungefär 20-30 minuter. Därefter har jag haft värk i ländryggen och har fortfarande ont men det är hanterbart. Jag blöder inte men det känns konstigt. Vad hade ni andra gjort? Det hör ju till att jag har 5 pojkar sen tidigare och är alltid hemma själv på eftermiddagarna med dom då pappan jobbar kväll. Blir ju inte mycket vila för min del, kan det helt enkelt vara att jag överanstränger mig eller vad tror ni. Skulle verkligen behöva era tankar. Hade ju ett MA I december så jag är verkligen jätte orolig nu.

Försök ta det så lugnt som det bara går. Det kan vara att du överansträngt dig. Jag hade med väldigt ont här om dagen, har tagit det lugnt sen dess och det känns bra. Tror inte du behöver oroa dig!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!