Knoppen234 skrev 2015-06-11 00:58:15 följande:
Ne nu börja jag tänka på de att man kan spricka. Jag har inte tänkt så mycket om själva förlossningen än mer än de med kejsarsnitt då. Är det vanligt att man spricker?
Ni som fått barn tidigare, har man "ont" efter själva förlossningen? Någon som kanske vill berätta hur de var efter förlossningen? Även kejsarsnitt utifall man får göra ett sådant. Kanske är lit väl privat då behöver ni inte svara om ni inte vill :) är Bara så nyfiken om de mesta speciellt efter och så :)
Jag tror det är rätt vanligt att man spricker lite. Det var ingenting jag tänkte eller märkte under själva förlossningen, då ville jag bara ha ut ungen :)
På BB hade jag lite svårt för att sitta efteråt, var väldigt öm och svullen, vågade inte kissa för tänkte att det kommer svida väldigt mycket. Tillslut visade dom mig hur underlivet såg ut efteråt, det såg verkligen inte så farligt ut så då vågade jag slappna av och kissa. Haha.
Första tiden efter så tog jag en handduk och rullade ihop och formade som en ring och satt på, det gick mycket lättare att sitta då.
Jag var rätt allmänt öm och helt slut i hela kroppen. Det är ett ordentligt träningspass och jag tränar inte i vanliga fall.