• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

bebba83 skrev 2015-06-23 17:56:39 följande:
    Oj vilken fin bild!! <3

vilken vecka e du I? ?
    Ja, hihi! Vecka 17 vecka 18 på torsdag.
  • MissPin
    bebba83 skrev 2015-06-23 18:54:17 följande:
    Åh vad härligt att få se den lill*! Nu längtar man!

vad e de dom kollar på rul?
    Dom kollar så att alla delar ser bra ut, hjärtat, njurar, huvudet osv. Sen mäter dom för att beräkna när beräknad födsel blir.
  • MissPin
    nikki06 skrev 2015-06-23 18:58:46 följande:
    Åh så fin liten bebis! Måste varit underbart att få se den lilla :D får jag fråga förresten hur ni fick det så tidigt? Jag ska gå i 17+3 och bm tyckte det egentligen var på gränsen så helst skulle det varit en v senare, menmen :) tänkte bara eftersom vi tillhörde samma landsting. Superfin liten knodd iaf!
    Tack! Vi skulle varit i vecka 17+0 nu enligt det ultraljudet vi varit på tidigare. Vår barnmorska sa att från vecka 17+0 kan man få en tid, men det är på gränsen. Jag ville gärna ha en tid snabbt för jag var så orolig. Men man såg allt så det var inga problem! Med vår son så var vi i vecka 17+1 vid ultraljudet, blev dock flyttade en hel vecka bakåt då, men man såg allt tydligt ändå.

När är det ni ska på ultraljud?
  • MissPin
    Roxybe skrev 2015-06-24 06:46:36 följande:
    Vad skönt att det gick så bra, grattis! Vi har ultraljud på måndag och jag längtar!
    Tack. Förstår att ni längtar!
  • MissPin
    Lortdocka skrev 2015-06-25 17:29:39 följande:

I förmiddags var vi på rul! Allt är bra med bebisen men ack så besviken jag blev då vi inte fick veta könet, min moderkaka ligger rätt över hela bukväggen så det var knappt man kunde se bebisen... Fötterna till vänster och huvudet till höger och däremellan en stor mörk fläck, moderkakan. Det förklarar att rörelserna "minskat", i takt med att moderkakan växt. Har känt vilt sprattel/ryckningar på vänster sida av livmodern när jag nyst och det är ju för att det är enda stället som moderkakan inte ligger och dämpar.

Barnmorskan hade det besvärligt med att försöka se och mäta alla delar, och att se könet var stört omöjligt sa hon och hon försökte verkligen från alla håll och vinklar, men moderkakan var alltid mitt i vägen... :(

Jag är oerhört lättad att allt var bra, så klart!

Men nu funderar jag på att fråga en privat klinik om de tror sig kunna se könet trots att moderkakan är i vägen, verkligen mitt i vägen, det kanske de kan om de har bättre tekniska möjligheter som barnmorskan på ultraljudet idag uttryckte det.

Om det funkar kommer det en bild också, den bästa barnmorskan lyckades få till på hela bebisen på en gång, med en moderkaka i vägen... Man ser åtminstone huvudet och ryggraden :)

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar och går därmed in i vecka 19 idag, istället för vecka 20 imorgon. Nytt bf 25/11.

phpDSRWzE39466.jpg

Vad skönt att allt såg bra ut! Jag hade också moderkakan ivägen, hon sa att den sitter som en krockkudde ivägen så jag kommer nog inte känna sparkar på ett tag.

Vi fick inte heller reda på kön, har funderat på att boka privat för vi är väldigt nyfikna, men tycker ändå att det känns spännande att inte veta.

Jag känner svaga buffar då och då, mest på sidan där inte moderkakan sitter :)
  • MissPin

Åh det är så mysigt att känna bebisen! Så skönt att bara kunna njuta nu :)

• MissPin

För oss var det inga problem att se på rul, könet gick inte att se för att bebisen knep ihop benen.

• MissPin
    emeliemarietherese skrev 2015-06-26 18:39:20 följande:

phpXIomcx83010.jpg

Idag har vi varit på RUL för att titta på lilla bebisen. Allt såg jättefint ut, och det var en aktiv liten i magen som snurrade runt och bökade. Fick även veta att vi väntar en liten tjej! Nästan alla inklusive jag hade gissat på pojke men ska bli så kul med en till tjej! Då kommer vi ha en pojke och två flickor ????

Åh vad fint! Jättebra bild med!
  • MissPin
    emeliemarietherese skrev 2015-06-26 18:39:20 följande:

phpXIomcx83010.jpg

Idag har vi varit på RUL för att titta på lilla bebisen. Allt såg jättefint ut, och det var en aktiv liten i magen som snurrade runt och bökade. Fick även veta att vi väntar en liten tjej! Nästan alla inklusive jag hade gissat på pojke men ska bli så kul med en till tjej! Då kommer vi ha en pojke och två flickor ????

Vilken vecka är du i?
  • MissPin

Är fortfarande helt galen i citroner. Tycker att citronvatten är sååå gott. Lägger i citronskivor i en kanna med vatten in i kylen och dricker varje dag, sen äter jag upp citronskivorna med. Kan inte sluta, har fått sår i munnen men fortsätter ändå. :o

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!