Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

BF december 2015 :-)

Jag plussade i förrgår (tisdags) sista mensens första dag var den 26 februari. Enligt beräkning har jag bf den 7 december.

Jag har sedan tidigare en son som blir 9 efter sommaren. Tog 7 månader att bli gravid med honom. Har en ny sambo nu och det tog sig på första försöket. Trodde det skulle ta tid men icke. 

Igår mådde jag riktigt illa, måste upp och kissa om nätterna vilket jag aldrig behövt innan, och mensvärk har jag haft från och till idag. Men är ju sånt som hör till.

Känner igen mig när jag läste någon som skrev att man tittar på toapappret som en galning, hihi. Hoppas det går hela vägen för oss alla

• fantasy06

Någon mer som är känsligare än vanligt? Behövs inte mycket motgång för att jag ska bli ledsen o sur :)

• fantasy06

Jag blir 33 i år. Bor i kristianstad. Har en son som blir 9 i år sedan innan. Blir som att göra detta för första gången igen :)

• fantasy06

Jag känner massa av oro denna gången. När jag fick första barnet var jag så naiv, ingen jag kände hade fått barn och var inte så påläst. Hade tron att inget kunde hända osv. Nu är jag mer påläst och insatt i allt som kan hända på vägen. Hellre naiv kan jag säga :)

Men det som sker det sker inget man kan göra åt det. Får försöka njuta av stunden och bara hoppas att stunden varar till december och en frisk liten bebis :)

• fantasy06

Finns det någon speciell anledning att ni fått vul? Tycker det är många som skriver ni fått tid?

• fantasy06

Jag tänkte som ni innan jag fick reda på att jag var gravid. Ett decemberbarn ?? Men sen tog det sig på första försöket och nu är jag lyckligare än nånsin. Spelar ingen roll när barnet är fött. Jag är född i slutet av november och har aldrig mått speciellt dåligt över det.

Vi ska vara tacksam att vi kan få barn o lyckats bli gravida :) många som inte kan.

• fantasy06
    Lyckligajag skrev 2015-04-09 11:27:58 följande:

Visst kanske det är lite tråkigt att fylla år i december men det är inget jag direkt tänkt på när vi började försöka. Jag är bara glad över att vara gravid och att vi ska få ett barn, finns dem som inte kan det och för dom skulle det nog kvitta om det var ett december barn eller juli barn.

Ska ringa mvc imorgon, när brukar första besöket vara?

Just nu vill jag bara berätta för alla i familjen men min sambo vill vänta lite så får vänta iaf två veckor sen vill jag berätta för alla och se deras reaktioner :)

Håller med dig :)

Jag ringde i förrgår. I ca v 8 går man på ett hälsosamtal och sedan några veckor senare är det inskrivning.
  • fantasy06

Måtte detta gå över. Är uppe flera gånger varje natt för att kissa. Normalt sett är jag aldrig uppe på natten. Magen är i uppror. Så här var det inte alls när jag väntade min första. Ju mer jag är uppe sen desto mer illa mår jag och hungrigare blir jag.

Visst man ska kanske inte klaga. Men jag måste :)

• fantasy06
    sosso08 skrev 2015-04-12 12:26:47 följande:

Hoppar in här jag med. Plussade i tisdags och är väl i vecka 4+4 med bf 15/12. Är mitt andra barn, men är 5år sedan sist så känns som första gången igen :p

Är det någon mer som känner av otroligt mycket växtvärk? Minns inte att jag hade det sist, iaf inte så här.

Grattis till plusset. Det är snart 9 år sedan jag gjorde detta sist. Lite skrämmande vad snabbt man glömt. Ingen växtvärk men ibland hugger det till typ där äggstockarna sitter.
Svar på tråden BF december 2015 :-)