Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

BF december 2015 :-)

Som tur är har jag sonen varannan vecka (denna veckan) så då kommer jag upp i tid o måste komma ut lite när han ska lämnas o hämtas i skolan. Annars ligger jag med bara på soffan :) på lördag har jag varit hemma från jobbet i 1 månad.

O nu börjar jag fundera på hur man vet om det är fostervatten som sipprar eller vad det är. Har trosskydd på mig o det är fuktigt o ofärgat. Hmm. Får fråga bm. Ska dit nu kl 14. Men som sagt säkert inget, ska göra ett tappert försök att sluta leta tecken. Wish me luck ;)

• fantasy06

Varit hos bm nu. O nu ligger sfmåttet på övre kurvan, har legat prick på mitten hela tiden fram tills för 2 veckor sedan. På UL i v 32 låg bebisens vikt på 11% över det normala. Så med det i tanken plus ökat SF mått känns det som jag kommer få en jättebebis. Sonen som kom 3 dagar för tidigt vägde 4025 g nämligen. Men barnmorskan sa att det är ingen fara bla bla bla.

Detta med vikten gör mig än mer stressad ju. Bara för jag klara att trycka ut en 4 kg bebis för 9 år sedan betyder inte det att jag vill ha en 4,5 kg stt trycka ut denna gång. Fy vad uppgiven jag känner mig :(

• fantasy06

Idag har nog delar av slemproppen lossnat. Har ff lite blodblandat när jag varit på toa. O ikväll när jag får sammandragningar har det börjat göra lite ont hoppas hoppas. Men med den vanliga turen blir det väl en sömnlös natt följt av en morgondag utan en enda känning :)

• fantasy06

Fick massa blödning o är nu inlagd. Knappt nåt fostervatten heller + mer blod än vad som är "normalt" hoppas de bara sätter igång mig.

Öppen 3 cm men tappen kvar om jsg fattade det rätt.

• fantasy06
    Frankie86 skrev 2015-12-09 10:03:11 följande:

Oj vad otäckt!

Va bra att du är inlagd, då har dom koll på dig! Om du är öppen 3cm så är du ju iaf mogen för igångsättning.

Jag håller mina tummar för dig idag och skickar över positiv energi! Lycka till!

Tack :) ja otäckt var bara förnamnet. Men allt är bra med bebis o det är huvudsaken. Hoppas de inte bara skickar hem mig. Hsr lite värkar men frågan är om de är tillräckliga :)
  • fantasy06
    Snobi skrev 2015-12-09 11:13:06 följande:

Usch då, det var ju inte det vi hoppades på. :( Håller tummarna för att du slipper åka hem innan bebben är ute!

Får stanna kvar för igångsättning. Men de har mycket att göra så när det lugnat sig får jag hjälp med det. Men värkarna blir starkare o starkare. Så snart är väl bebis här :)
  • fantasy06

Kl 17.21 kom vår lilla flicka till världen. Kl 16.45 var jag öppen 5 cm så det gick galet fort på slutet. Hennes hjärtljud sjönk så det var läkare här o hon fick hjälp ut med sugklocka. Har ff inte fått reda på vikt o längd men bm sa att hon säkert väger 4 kg o att hon såg lång jt ??

• fantasy06
    Zandiii skrev 2015-12-10 15:02:07 följande:

Hej alla ni! Grattis till er som redan fått er julklapp i år! Tänkte bara passa på att höra med er som har bf tidigare än mig ( bf 2/1-16) är det någon av er som hade brun slempropp? Rejält brun med bruna flytningar? Fick det nämligen redan igår, och ännu mer idag! Är mest orolig över färgen! Är det normalt tro? Tacksam för nåt svar ????

Jag fick en riktigt geléklump ganska stor som var mörkröd/brun o man tror det var slemproppen.
  • fantasy06
    Fiiaaa skrev 2015-12-12 09:49:33 följande:

Vaknade vid 4 i natt och hade riktigt jäkliga sammandragningar. Tänkte nu startar det. Var vaken till 6 med oregelbundna värkar men sen somnade jag och sov till 8.30 med några korta uppehåll då jag vaknade av smärta, men snabbt kunde somna om. Nu den senaste timmen har det kommit någon värk, rejält smärtsamma, men väldigt oregelbundet. Har också ilningar nedåt i samband med värkarna. Nu vet jag varken ut eller in. Är det något på g eller bara falskt alarm? Förvärkar har jag haft ett tag, sammandragningar med molvärk. Men smärtan i de som kommit nu är på en helt annan nivå. Hoppas hoppas...

Håller tummarna att det är på g. Klocka värkarna. Kommer det 3 st var 10:e minut o de varar i ca 1 minut sögs det ju att det är på g o att man då ska ringa.
  • fantasy06
    taramn skrev 2015-12-14 17:17:48 följande:

BF + 12 nu

Det ska inte va såhär... alla julplaner o allt är ju förstört känns de som. Har inte handlat julklappar, ingenting. Allt är förstört. Jag vet att jag kanske överdriver men är så hormonell!!

Idag har jag inte mått bra. Känner mig yr hela tiden.

Lider med dig. Men har du inte fått tid till igångsättning då?
Svar på tråden BF december 2015 :-)