BF december 2015 :-)
Grattis!! :) är också extremt illamående hela dagarna. Måste äta hela tiden. Man blir ju nojjig av dom som säger att dom mår illa hela graviditeten för de orkar man ju inte med... :p
Grattis!! :) är också extremt illamående hela dagarna. Måste äta hela tiden. Man blir ju nojjig av dom som säger att dom mår illa hela graviditeten för de orkar man ju inte med... :p
Jag tar en hel postafen på morgonen men inte hjälper det. Mår illa hela dagarna :( men det är ju ett gott tecken. Försöker tänka så :) men trött på att må illa nu. Går in i v 8 imorgon.
Idag hittade jag vårt angelsound som jag köpte när sonen låg i magen för 2 år sen. Är i vecka 10 (9+2) och trodde inte jag skulle höra nåt. Men jag hittade hjärtljuden på en gång
Med sonen provade jag först i vecka 12. Då var det jättesvårt. Hittade inte de första gångerna. Men denna gång hittade jag direkt. Man får nog lova sig själv att inte bli alldeles vettskrämd om man inte hittar så tidigt.
Hakar gärna på denna gruppen. vårt lilla mirakel är beräknat till den 15 december. detta är nr 2, men känns som man gör allt för första gången igen. kan bero på att dottern i skrivande stund är 6år.
Man ska kanske inte klaga när man fått chansen till att va gravid. Men oj vad jag saknar att må bra o va som vanligt. Är i v 10+3 Konstant trött idag har kag sovit 2 ggr mitt på dagen. Konstant hungrig. Kvällarna är värst. Jättehungrig samtidigt som jag inte har någon matlust. Och idag har kag fått ont typ där äggstockarna sitter. Går från ena sidan till den andra och sedan tillbaka igen.
Jag är jätte glad att jag är gravid så missförstå mig rätt :) var bara tvungen att gnälla av mig lite.
Har försökt läsa ikapp lite vad som skrivs här i tråden. Grattis till alla nya plussare!
En liten uppdatering från mig:
Jag är i v 10+2 idag. Någon mer som befinner sig däromkring?
Har mått illa och spytt dygnet runt sedan v7, men nu äntligen mår jag bättre. Kunde inte ens tänka på kött utan att hulka, än mindre gå förbi köttavdelningen i affären. Så min stackars man har fått leva på fisk och vegetariskt med mig de senaste veckorna.
Den 21e ska jag på första bm besöket. Längtar så otroligt mycket! Köpte faktiskt det första lilla plagget idag. Någon mer som tjuvstartat?
Vi har berättat för blivande storebröderna. Min son är 9 år o sambons är 10 år. De blev så glada och ser så mycket fram emot det. Har även berättat på jobbet. Är idag i v 12+6. Fick de en liten på vul i v 9 och sedan lyssna på hjärtat på inskrivningen för 2 veckor sedan. Ska inte göra kub då jag inte vetat vad jag skulle gjort om provsvaret visat på ökad risk. Även de barn har rätt till ett liv. I min mening.
Har fått sådan sjuk nästäppa. Är beroende av nässpray sedan innan men nu är det 10 resor värre. Nån som har något bra tips?:)
Jag är med omföderska o önskar att jag med hade känt bebisen röra på sig. Ska låna ett angel sound av en kollega imorgon så får se om vi kan hitta hjärtat. Det fanns där på inskrivningen iallafall. Är i v 14+0 imorgon.
Har lånat en angel sound av en kollega. Galet svårt att hitta bebisen men när man väl gör det är set ju så mysigt att lyssna på hjärtat. Är i v 14+2.