Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

BF december 2015 :-)

moruri skrev 2015-08-21 12:00:52 följande:

Beya: jag tog det helt klart som en "attack" när hon frågade varför jag valt att skaffa ett till barn. Jag menar "skadan" (bebisen i magen), var ju uppenbarligen redan gjord, så kändes som en jäkligt onödig frågeställning när jag uppenbarligen skrev om min situation för att få råd inte någon jäkla pekpinne i en redan "pressad" situation.

Sedan till din fråga så menar jag också som velvet vi har alla olika preferenser. Och jag kommer själv från en familj där det finns halvsyskon och jag vet att det ofta blir mer "problem" ju fler föräldrar som är med i bilden, så därför skulle jag avstå från att skaffa fler barn med en ny partner om jag redan hade barn. :)

Jag har inte attackerat någon. Frågan var inte ställd till någon personligen då jag inte citerade någon innan jag skrev. Jag skrev en allmän frågeställning "varför väljer man att skaffa ett till barn om det redan är knackigt" tråkgt man inte kan få skriva utan att folk tycker dom blir påhoppade. Jag fråga för jag undrade då jag tänker helt annorlunda. Jag kommer lämna denna tråden för får man inte skriva allmänna saker kan det lika gärna vara. Tråkigt.

Det är ju ditt problem då tyvärr om du tog det personligt.
  • fantasy06
    Anny123 skrev 2015-10-25 20:16:57 följande:

Åkte in igår på förlossningen då jag tyckte de var så lugnt i magen och jag blev såå orolig. Då låg bebis på tvären. Någon fler som varit med om det?Kändes era rörelser annorlunda då?

Jag var inne en vända för några veckor sedan pga mindre rörelser. Då låg hon precis som din på tvären o "sparkade" inåt o då kände jag ju mindre.
  • fantasy06
    Anny123 skrev 2015-10-25 21:45:33 följande:

Okej, men då kan det ju förklara saken. När jag fick veta att den lagt sig på tvären kunde jag även känna det på magen och vart de rördes. Har din vänt sig igen? Eller ligger den fortf på tvären?

Är i v 35 nu o v 32 var vi på extra ul o då låg hon med huvudet neråt. Känt att det ilat neråt massa sista tiden så förmodar hon borrar sig neråt :) ska till bm på torsdag så får se hur hon känner då :)
  • fantasy06

Jag har bf den 5 december. Har hur många sammandragningar som helst hela dagarna. Vid vila o vid rörelse. De gör inte ont. Någon som har koll på om det är nåt tecken eller det bara ska vara så?;)

• fantasy06

9 dagar till bf idag (5 december) och igårkväll började jag må galet konstigt. Tryck neråt, toanödig (2:an) utan att nåt hände, illamående och lätt mensvärk. Vaknar i morse av illamående o ff lätt mensvärk. Svettas som en galning gör jag med jämfört med innan.

Hoppas detta är början på slutet. Haha.

• fantasy06
    moruri skrev 2015-11-27 19:57:33 följande:

Ssjj: ja det är ju det som känns fördjävligt :( finns ju risker med alla ingrepp.. :/ nu sitter jag och funderar på det där med försäkring. Har bara täckt en sådan gratis gravidförsäkring, men kanske är smart att täckna någon mer? Vet dock inte hur det fungerar nu när felet är upptäckt osv?

Jag hade för lite mjölk till båda mina, så fick fylla på med flaskan, sedan tog de bara flaskan, små snutta bara lite på bröstet. Ena 1 månad andra 3 månader. Det är skönt att veta exakt hur mycket de får i sig tycker jag, iaf första tiden. Och nu kanske ännu mer viktigt att hålla koll på hur mycket lillkillen får i sig och hur mycket han kissar ut pga förträngningen.

Brukar ju vara så att försäkringen inte täcker sådant som redan är upptäckt.

Vi tecknade en gravidförsäkring som kostade pengar. Kan ju va värt det i slutändan.
  • fantasy06

Har haft sambons son här i helgen. Han är 11 år och har aggressions problem ibland. Så idag har han haft tråkigt. Och sedan bröt helvetet loss. Han var otrevlig mot mig o sa fula saker o gapade o skrek vilket gjorde mig galet stressad. Sammandragningar mm. Har bf om 6 dagar. Kan detta påverka bebis på negativt vis?

Har konstigt "ont" i magen nu när jag rör mig. Kanske mer som ett tryck blandat med obehag neråt typ.

Inte haft några känningar innan mer än lite lätt "mensvärk" på morgnarna.

• fantasy06
    mammmiamaria skrev 2015-11-30 23:37:42 följande:

Jag har BF den 8/12 dom sagt. Jag har ganska mycket molvärk och ont i ryggen som vid mens. I natt fick jag något som kändes som nåt värkliknande men sen kom det ingen mer :). Jag sover väldigt dåligt på nätterna eftersom jag är lite nervös och liten har fullt party i magen nattetid.

Jag har också blivit väldigt deppig. Nån annan som känner av det? Jag har varit jättelugn och lycklig hela graviditeten men nu är jag rätt nere. Det kan ju bero på att jag är uttråkad. Jag går bara hemma hela dagarna och stickar barnkläder och väntar på att min man ska komma hem. Kroppen värker ordentligt nu med.

Hoppas att din väntan är över snart med!

Jag känner lite som dig. Deppig. Känner mig svullen o otymplig. Nära till gråt. Vill bara ha ut flickan så nyfiken på hur hon ser ut :) bf på lördag 5 december.

Har sjukt svårt att somna. Därför ff vaken. Så jobbigt. Har fått halsbrännan från helvetet också nu ikväll så så fort jag rör mig i sängen bränner det som bara den.

Hoppas våra bebisar vill komma snart :)
  • fantasy06

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

• fantasy06

Jag har haft vad jag tror är förvärkar el värkar från o till hela natten. Molande mensvärk, sammandragningar, tryck neråt. Inte sovit mer än 1 timme precis när jag gick o la mig. Behöver väl inte skriva att jag är trött. Haha.

Men sen nu när jag gått upp har jag inte känt nåt mer än lite mensvärk. Hoppas det drar igång igen, vill träffa henne nu. Har ju bf på lördag så hon kan gott komma lite tidigare.

Svar på tråden BF december 2015 :-)