• evve88

BF december 2015 :-)

Hej!

Hoppar in här jag med :)

Har BF 4 december! Första barnet och räknade inte heller med att bli gravid så fort! Men de är super spännande, mår såååå illa hela tiden dock, verkar vara fler än jag :p

Mornarna är värst, vill inte gå upp ur sängen. Humöret svajar ju när man mår så dåligt..

Tur att det är värt det :D

Har också problem med omgivningen då flera redan frågat om ja är gravid eftersom ja inte druckit, blir samtidigt Så arg på dom som frågar för det är väl något man vill berätta själv i så fall och inte svara "ja det är jag" på en sådan fråga! Fattar inte hur folk kan med... Har hört på urinvägsinfektion i helgen men de kan ja ju inte köra med i fem veckor till.... :p

• evve88
    Pyret 85 skrev 2015-04-19 04:44:09 följande:

Och illamåendet har slagit till med full kraft här. Hoppas det snart går över.

Grattis!! :) är också extremt illamående hela dagarna. Måste äta hela tiden. Man blir ju nojjig av dom som säger att dom mår illa hela graviditeten för de orkar man ju inte med... :p
  • evve88
    Dakine skrev 2015-04-27 09:48:18 följande:

VUL i eftermiddag. Skit nervös!

Lycka till!! Kommer gå toppen. Ska göra dateringsultraljud i morgon och antar att det är VUL också.. Nervös här med men samtidigt skoj!
  • evve88
    kaftan skrev 2015-04-27 14:21:20 följande:

Gick idag in i V. 9, har räknat att 5 dec är födslodatum, känner ingen nära med barn eller som är gravid, vore väldigt fint att hänga samman med några andra som också väntar :)

Finns det dessutom någon i Göteborg i min ålder (24) som kanske ville ses något framöver - så vore det ju underbart :)

Jag har just nu beräknad BF 4 dec :) känner inte heller någon som ska ha barn nu eller någon som planerar så känner mig skit ensam :p bor utanför Gbg :) är dock 26 :)

Är det första barnet?
  • evve88
    kaftan skrev 2015-04-29 10:44:38 följande:

Nära mitt! Oj vad roligt! Var inte beredd på känslan av ensamhet, har ju goda vänner och sambo, men ingen som riktigt förstår. 26-24, ingen åldersskillnad ;)

Jaa, detta är vårt första barn, inte planerat... Hade varit kul att följas åt! :)

Ja jag vill hemskt gärna följas åt! Om du vill kan du skriva privat PM så kan vi prata där :)

Var dock på dateringsultraljud igår och blev bakåtflyttad 6 dagar så enligt den beräkningen är jag i v 8 (7+5) känns som jag blivit snuvad på 6 dagar. Haha :)

Nä vet hur det är. Har du berättat för Alla än?
  • evve88
    sosso08 skrev 2015-04-29 12:03:12 följande:

Idag är ingen bra dag. Gick hem från jobbet pga hemskt illamående (jobbar på förskola).

Någon här som har erfarenhet av Postafen?

Har ätit postafen sedan 2 veckor tillbaka! Tar inte bort allt illamående men tar udden av det värsta. Tack vare fem kan ja gå till jobbet!! Levde en vecka utan och de va de värsta ja vart med om! Jag ställer Klockan och tar en ca 1 timma innan ja ska upp så att de liksom hinner värka lite :)

Lycka till!
  • evve88
    sosso08 skrev 2015-04-29 15:15:30 följande:

Vad skönt, kanske något jag ska testa då.

Men blir inte jätte trött av den? Har hört vissa som säger att det är som att ta en sömntablett och det fungerar ju inte riktigt när man ska jobba :p

Så svårt att säga då ja är dödstrött redan liksom. Haha. Men första typ två tre dagarna var det värst. Då fick ja lägga mig på en bänk och sova på rasterna. Somna på 2sek, men sedan tycker jag att kroppen vant sig.. Visst jag är väldigt trött nu med och somnar i tid och otid men på nått sätt känns de som att kroppen kämpar på och jag har i alla fall lyckats jobba.. Sitter på kontor och ibland känns de som man nickar till på skrivbordet. Haha. Men de går! Försöker du äta varannan timme? Det har hjälpt mig i kombination med postafen. Vissa dagar är värre än andra med tycker jag...
  • evve88

Skönt att det är fler som är lite oroliga att gå upp i vikt, har ganska nyss gått ner 20 kilo och trivdes så bra med mig själv, jobbigt psykiskt att se vågen ticka uppåt, men samtidigt som alla säger så är de ju inget man kan göra åt, mår också illa och måste äta hela tiden så vad ska man göra? Man får ta det problemet senare helt enkelt, är i vecka 10 och gått upp tre kilo redan.

Vet att de är tufft psykisk. Kämpa på alla fina ni <3

• evve88
    velvet skrev 2015-05-09 08:51:01 följande:

evve88 - Usch ja, det är tufft. :( Jag har ätstörningar bakom mig som fortfarande inte är helt borta även om jag mår mycket bättre nu. Tycker dock att det är jobbigt med en massa fokus på vikten från alla håll och kanter nu när man är gravid. Allra minst från min barnmorska. Och då är jag ändå normalviktig med ett BMI på 22. Vi kan väll försöka hjälpa varandra att hålla upp en positiv attityd kring kroppen här inne? :)

Jag har också haft ätstörningar så vet hur det är <3 inte lätt alla gånger!

Tycker ja låter som en superbra grej, bara för att man går upp ett par kilo är man ju inte en sämre människa för det : ) dessutom får man ju något underbart i slutändan så de får ju absolut vara värt det. Vilken vecka är du i?
  • evve88
    Pollyboy skrev 2015-05-10 02:54:43 följande:

Hej, här hoppar gärna jag in också :D

Är just nu i vecka 11, är beräknad 1/12. Det är första barnet, helt oplanerat och faktiskt lite opassande i livspusslet.. Är ju så ung och fortfarande student xD Men jag och sambon gör det bästa av situationen! Det ska bli otroligt spännande men jag är väldigt nervös inför framtiden. Jag är rädd och orolig. Redan nu mår jag dåligt, mår så illa hela tiden och klarar knappt ta mig ur sängen vissa dagar.

Ser att ni pratar om vikt också. Jag är väl en aning överviktig enligt mitt BMI, men av någon anledning orkar jag inte bry mig just nu. Det finns ingen chans att jag ska orka mortionera 30 min varje dag, spyr ju bara av att sätta mig upp. Är noga med vad jag äter såklart, men det har blivit mycket nudlar (cravings) och annan lättlagad, näringsfattig mat., jag äter ju tabletter med vitaminer men jag vet att jag borde äta mer näringsrik mat. Det är så svårt eftersom jag inte kan stå och laga mat - jag reser mig upp, springer till mikron, och springer tillbaka till sängen. Jag hoppas verkligen illamåendet går över snart så jag kan börja leva ett normalt liv igen xD

Många säger att det går över i vecka 12 så hoppas det gäller dig då :) jag mår också extremt illa men spyr inte, är i vecka 10 och går det inte över i vecka 12 blir jag galen . Haha! Har du provat postafen?
Svar på tråden BF december 2015 :-)