• evve88

BF december 2015 :-)

bebba83 skrev 2015-05-22 13:28:39 följande:

Ha ha ha ha !!!!! Ja verkligen tur man kan se det roliga i det efteråt! dom har de inte lätt våra män:)

Hahaha nä, men nått ska dom väl ta. Dom slipper ju gå upp 20 kilo ofrivilligt ialla fall :p
  • evve88
    bebba83 skrev 2015-05-22 13:48:40 följande:

Ha ha så jävla sant!!!! Vart tvungen å väga mig 2 gånger denna veckan. Känns inte lockande å åka till Turkiet om 3 veckor om man säger så. Har jag inte spänt ut magen innan lär ja göra det där Ha ha detta mittemellan e ju mindre skoj ;)

Hahahah åh va ja känner igen mig, jag ska till Grekland om 3 veckor och känn på denna, två av dom som ska med tävlar i fitness!!! Hahah snacka ångest delux. Som du säger så hade de vart såååå mkt bättre att ha en fin mage så man slapp känna sig enbart stor på grund av gaser... Hahaha
  • evve88
    bebba83 skrev 2015-05-22 14:03:44 följande:

ha ha ha eller hur! Men snart måste väl den riktiga bulan börja träda fram ?:)

Jag hoppas det... På kvällarna känns de ju så, min är superhård och svullen på kvällen, men på morgonen är den mindre... Men den börjar helt klart puta utåt redan... Ser du nån skillnad på din?
  • evve88
    bebba83 skrev 2015-05-22 14:21:11 följande:

Ha ha ja de kan man lugnt säga. Står rätt ut hela dygnet så nu går de inte å dölja längre å kan inte ha vanliga kläder längre :)

Åh så mysigt :) jag gjorde misstaget att ha en ganska tajt klänning på mig på jobbet idag. Nojjar så att nån ser för ingen vet nåt än!! Blir stora skjortor resten av tiden tills vi fått reda på mkp :p
  • evve88
    Anniiica skrev 2015-05-22 17:53:24 följande:

Återhämtat lite sömn, somna direkt när jag kom hem vid 16:00 och vakna precis!:))

Så behövligt!

Åh så skönt! Tänkte gjort det men så knackade svärföräldrarna på.. Som inte vet nått. Så hade liksom ingen anledning att sova mitt på blanka dan . :p
  • evve88

Jo, var väl framförallt så att jag kände att jag behövde vara lite social eftersom min sambo inte var hemma :)

• evve88

De rekomenderar även omega 3 nu, nya studier som säger att det är jätte viktigt. Om man inte redan äter mycket fisk vill säga!

• evve88

Såg ett par snygga på zalando. Försöker bifoga bilden. Men ja håller med. Det är sjukt svårt att hitta snygga grejer som inte bara ser ut som tält!!

• evve88
    summer13 skrev 2015-05-23 23:28:00 följande:

Har varit så ledsen sen inskrivningen för några dagar sedan. Jag är överviktig sen innan och kände mig så kränkt av bm när hon började diskutera min vikt. Absolut bra att de informerar om att det finns hälsorisker med övervikt och graviditet, men hennes kommentarer kändes elaka.

"Du får MAX gå upp fem kilo, helst bör du inte gå upp alls!", "går du upp lika mycket som i förra graviditeten kommer du inte kunna röra dig", "du får absolut inte äta socker, möjligtvis fuska nån kväll i månaden", "vi kommer hålla koll och väga nog noga vid varje tillfälle".... jag är mycket väl medveten om min vikt och vill inte känna ångest inför varje besök!

har bestämt inför nästa besök att jag ska säga nej till vägning och jag gör så gott jag kan men vill inte gå hit under ångest och jag behöver inga pekpinnar.

så himla besviken och ledsen! Nu får jag nästan ångest varje gång jag ska äta istället..

Men fy vilken hemsk barnmorska! Min värsta mardröm att få någon som har massa pekpinnar. Har haft ätstörningar och skulle aldrig klara någon som uttrycker sig så då man redan har ångest över att gå upp. Självklart bra att hon informerar men det kan man göra på hundra andra sätt. Dessutom går man ju inte bara upp för att man äter. Min syster gick upp säkert 10 kilo bara vätska, man kunde trycka på huden och hon kissade som en tok efter förslossningen och vikten rann av. Förstår att du känner dig kränkt, det skulle jag med gjort. Försök att inte bry dig för mkt och njut.

Och du, byt barnmorska!
Svar på tråden BF december 2015 :-)