• evve88

BF december 2015 :-)

SsJj skrev 2015-05-26 11:12:14 följande:

Fyy va jobbigt!! :( Hoppas du mår lite bättre med dom då och vila mycket så hoppas vi det vänder för dig snart!Vi håller också tummarna!! Kram!

Välkomna maria1 och sommarsol1 ! :)

Åh tack <3
  • evve88
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-27 06:13:46 följande:

Ska på inskrivning idag - lite nervöst men kul :)! Tar man prover och sånt nu och vilka prover är det - testar de ex för klamydia och sånt (inte för att jag är orolig men hört att vissa gjort det...)?

Annars tar jag var då i taget, den här tröttheten får faktiskt sluta snart! Jag har ett jobb att försöka sköta, jobbigt att typ nicka till på alla möten (inte likt mig!) och ännu är det inte ute på jobbet... Men tänkte nog bli mer officiell med det nästa vecka då vi passerat v12 (11+4 idag). Och intressant att illamåendet har blivit bättre men nu får jag kväljningar utan förvarning när jag går ut i köket...

Hur har ni andra det praktiskt med boende och så? Vi planerar att flytta till nytt större boende (lgh) men nu senaste dagarna har jag bara känt att jag verkligen vill bo i hus när bebis kommer! Vill inte sitta inne i en lgh hela föräldraledigheten... Vet inte om det är mamma-känslorna som spökar...

På min inskrivning fick ja ta blodprov för klamydia och hiv och syfilis och allt sånt. Sen var lämna massa uppgifter om mig och min sambo och vikt och längd och sånt. Sedan bokade vi ett nytt möte. Det är skoj för de blir mer på riktigt då :)

Känner igen mig , har varje rast på jobbet fått åka ett kvarter med bilen och lägga mig och sova. Haha :)

Vi bor i hus, flyttade dit för 6 månader sen så de är lite renoverings kaos nu. Men de är ett tag kvar tills bebis kommer så hoppas man hinner klart det mesta :) man måste ju inre bo i hus, men kanske skönt med någon gräsmatta så man kan va ute på sommaren och så utan att åka nånstans..
  • evve88
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-27 06:51:04 följande:

Tack för svar! Ja känns som att det kommer bli mer verkligt och min man är med denna gång (hade inte möjlighet att följa med på hälsosamtal) så känns kul att det är första gången vi går tillsammans :).

Så ni renoverar nu, blir det barnrum också :)? Jamen så känner jag med hus - att jag vill kunna rulla ut vagnen på en gräsmatta utan att det blir ett projekt liksom, att man inte behöver gå någonstans men ändå kan vara ute. Och sen är det väl lite plats och så till besökare - nu bor vi så det är svårt att ta emot besök men jag känner att jag gärna har besök när jag är föräldraledig osv så vore skönt att ha lite space då... Ja, vi får se hur det blir - jag hoppas att det dyker upp ett hus som passar helt enkelt sen gäller det bara att övertyga maken om förträffligheten i det ;).

Ja vad mysigt :)

Haha ja barnrummet står tomt här jämte vårt sovrum och vi måste tapetsera om nu för vi har nytt fönster där, så smider planer i huvudet hur det ska se ut :p

Jag förstår precis hur du menar! Jag bor på landet men ändå såpass nära allt så att det är lätt att ta sig nånstans och för folk att hälsa på. Hoppas jag :)

Haha det där med övertala löser du nog ska du se, bara att börja bearbeta honom :p
  • evve88

Kommer gå super Hallonpaj. :) håller Mina tummar! Ligger hemma på soffan med illamående, är sjukskriven efter moderkaksprovet, varje gång telefonen ringer tror jag det är dom även om jag inte tror det går så fort. Gud vad jobbigt det är att vänta!! Man slits ju mellan hopp och förtvivlan hela tiden.. Ursäkta mitt klagande!!

Hoppas ni har en bra Onsdag. Mitten på veckan redan! Vilken veckodag byter ni vecka?

• evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-27 13:29:16 följande:

Tack snälla du :) 

Usch då vilken jobbig väntan för dig. Håller tummarna för glada nyheter. Hur mår du efter provet, var det pga det som du blev sjukskriven? Krya på <3

Jag byter vecka på fredag (tror jag, får se mer exakt var jag ligger nästa vecka).

Tack så mycket <3 jo ja mår bra faktiskt, det stramar lite där dom stuckit in nålen men i övrigt har jag inte haft ont i magen eller så alls! Hoppas att värsta missfallsrisken är över.

När var det du skulle till BM?
  • evve88

Har fått reda på att det är 50% risk att mitt barn bär på en dödlig sjukdom.

Får svar på onsdag. Jag bara gråter och har sån enorm ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Nån som har nått tips på hur man kan försöka tänka på annat? Eller knep för hur man ska tänka? Detta tar knäcken på mig....

• evve88
    Hemlig78 skrev 2015-05-29 09:08:23 följande:

får man fråga hur vet du det-hur testade dom ? vad är det för sjukdom?

Moderkaksprov, och vad det är för sjukdom väljer jag att inte gå in djupare på. Hoppas du kan respektera det.
  • evve88
    Hemlig78 skrev 2015-05-29 09:21:16 följande:

självklart, hoppas bara på det bästa för dig o din lilla bebis

Tack så mycket <3
  • evve88
    Pyret 85 skrev 2015-05-29 09:40:43 följande:

Usch vad trist! Jag håller tummarna att din bebis inte har sjukdomen! kram till dig!

Tack <3 försöker intala mig att det faktiskt är 50 % chans också...
Svar på tråden BF december 2015 :-)