• Beya

BF december 2015 :-)

velvet skrev 2015-06-01 15:56:11 följande:

Beya - Tack för att du frågar! Det gick jättebra, fick lägsta sannolikheten (1:20000) och allting annat verkade också vara som det ska (så gott som dom kan se vid det här laget) :) Ska berätta för dottern när vi kommer hem!

Åh va underbart!!
  • Beya
    evve88 skrev 2015-06-02 09:30:56 följande:

Delar med mig av lite glädje i oroliga tider till er andra jag med, fick precis veta att min lilla pojke är frisk <3 så lycklig nu!!

Men åh va glad jag blir för din skull sitter är och har gåshud förstår du måste vara överlycklig nu över din lille pojk <3
  • Beya
    evve88 skrev 2015-06-02 10:46:09 följande:
    Tack snälla söta du! <3 ja det känns helt fantastiskt verkligen!! Kunde inte vara lyckligare <3 nu får man hoppas att resten går bra med :D hur går de för dig? Vilken vecka? :)
    Jo, har varit på inskrivningssamtal idag, och på torsdag är det kub-testet. Känner att jag inte riktigt kan ta till mig graviditen innan jag förhoppningsvis ser att allt är bra. Så nu är det spända dagar inför kub.. Är i vecka 13
  • Beya
    PlusLängtan skrev 2015-06-02 15:21:53 följande:

Vad trevligt att komma tillbaka och läsa om KUB och andra tester som gått bra. Vad skönt för er :)

Jag funderar på det här med KUB, verkar som att alla gör detta. Det får man inte i mitt landsting. Bor ni alla där man får det om man vill, eller vänder ni er privat?

Här får man det gratis om man är över 32 år.
  • Beya

Nu är jag färdig med kub-testet fick jättefina resultat så nu är jag så lättad och lycklig.Plus att det bli mer verkligt när man får se sin lille plutt sprattla och suga på tummen

• Beya
    Loveway skrev 2015-06-02 20:01:51 följande:

Hej alla härliga tjejer! :)

Jag är i vecka 11 (10+2) och försöker hålla igång både med många promenader, då vi har hund, och med älskade gymmet. Jag tycker dock att det är väldigt kämpigt många dagar då mitt illamående tar överhand och jag ofta får springa ifrån på gymmet för en snabb visit på toaletten... Jag har ofta även otroligt ont i magen och kan inte göra några övningar där magen kommer i kläm då den allt som oftast är svullen och "öm".

Hur går det för er mer träning osv? Har ni några tips på bra övningar som inte frestar för mycket på kroppen och som inte "tar emot"? :)

Stor kram !

Jag älskade och träna innan graviditeten. Men sen jag blev gravid har jag inte vågat fortsätta mina vanliga pass. Läst att man ska undvika hopp, utfall, sit-ups  m.m så då finns det ju inte mycket kvar
    Men nu sa min barnmorska att man kan i princip träna som vanligt så jag är så förvirrad. Vet att jag är överdrivet försiktig iaf men kan inte glömma det jag har läst. Promenader försöker jag iaf komma ut på så ofta som möjligt men det har inte blivit så många när man varit så trött och illamående. men nu mår jag mycket bättre så nu får det bli ändring på det
  • Beya
    evve88 skrev 2015-06-04 11:04:18 följande:
    Åh så skönt, grattis!! :)
    Tack!
  • Beya
    JJ15 skrev 2015-06-04 10:48:12 följande:

Härligt att höra att många fått bra resultat och börjar må bättre! :) välkoma alla nya och grattis!

Här kämpar jag mot illamåendet och blev sjukskriven för minst en vecka av läkarn som jag talade med igår under min andra runda på dropp. Alla värden var bra förutom att jag är undernärd. Så nu dricker jag vatten och minrealvatten så mycket som möjligt och har alarm på telefonen var tredje timme att jag ska äta. Allt är bra med bebis men det är mig bm och läkarn oroar sig över. Det är ganska obehagligt att va så svag.

Hoppas att ni andra har det bättre och får njuta mer av friska luften. Fastän jag mår som jag mår har jag börjat njuta emellan illamåendeattackerna, det är underbart att se hur magen växer och jag längtar såå till första sparkarna! :)

Åh stackare! men tur de tar hand om dig. Vilken kämpe du är som ändå är vid gott mod hoppas innerligt det blir bra snart.
  • Beya
    velvet skrev 2015-06-06 20:33:46 följande:

Jag är bara i vecka 14 men tycker mig redan kunna ana "fladder" i magen då och då. Kan det vara för att jag varit gravid tidigare och minns hur det kändes då? Eller inbillar jag mig? ;)

Det känner jag också läste i en gravidapp att det kan man känna i denna vecka, speciellt om man är omföderska.
Svar på tråden BF december 2015 :-)