Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF december 2015 :-)

Pyret 85 skrev 2015-04-26 21:33:20 följande:

Beställde precis en tub progesterall, någon annan som har någon erfarenhet av den?

Vad är det för kräm och vad är det tänkt att den ska göra?
  • BowserSchnauzer
    Lizzie09 skrev 2015-04-27 20:05:16 följande:

Alltså jisses vad min mage har vuxit. Den börjar redan bli svår att dölja! Har lite hull på magen sedan innan så det gör att den ser ännu större ut :P Till och med sambon la märke till hur väl den syns, och han brukar aldrig lägga märke till saker och ting :) Supermysigt förstås, men eftersom vi vill vänta 6 veckor till med att berätta för allmänheten så kommer det lite svårt att dölja, speciellt nu när man går mot mer lättklädda tider (familjen får dock veta om 2 veckor ungefär)

Jag tycker inte magen syns särskilt mycket dagtid men svullnar upp rejält på kvällen (tarmar antar jag). Börjar kännas lite obekvämt att knäppa jeansen ibland dock. 7+2 idag.

Hur tänker ni andra med garderobsanpassning? Jag hoppas kunna klara mig ett tag, till sommaren kan man ju ha mycket klänning och leggings också :)
  • BowserSchnauzer
    MammasWilda skrev 2015-04-27 22:48:35 följande:

Hej. Imorgon går jag in i v 6+0. Har lyckats bli gravida på vårt 4e ivf-försök så hoppas detta går vägen.

Beräknad 21/12

Grattis! Välkommen :)
  • BowserSchnauzer
    Beya skrev 2015-04-28 10:24:48 följande:
    Åh vilken lyx! vad roligt och skönt att allt såg så bra ut smile1.gif

Nu har även jag börjat må illa... måste äta heeela tiden för att inte må illa. Har redan gått upp 3,5kg :(
    Jag mår också illa men blir nästan tvärtom, vill inte äta och det jag handlat för 30 min sedan kan jag känna ren avsky för när jag kommer hem - varför köpte jag denna vedervärdiga mat liksom :P. Har gått ned ett halvt kilo (i vanligs fall rätt matglad) - inte ätit godis eller chips nu som jag gör i vanliga fall, får typ kväljningar av tanken. Jag som älskar chips! Ha ha, men säkert släpper det när illamåendet släpper - min mamma fick upp 10 kg de sista veckorna när hon var hemma och hade tråkigt och åt bullar :P
  • BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-04-28 19:08:49 följande:

Nu vet cheferna på jobbet också, eftersom jag mått så dåligt och inte klarat av mitt jobb.

Det blev inga hurra rop direkt, mest skit.

Tråkigt, så det verkar bli en sjukskrivning här.

Jobbar som kock.

Usch då vad tråkigt med den reaktionen. Har du mått så dåligt att du inte kunnat arbeta? Inte så bra att typ kräkas på jobbet om man är kock antar jag :/
  • BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-04-28 21:04:29 följande:
    Jätte tråkigt med den reaktionen.

Jag mår konstant illa och har lågt blodtryck, så kan stå typ 30min och arbeta, sen snurrar det bara.

Korv är just nu mitt största hatobjekt, fyfan så illa det luktar!
    Jag förstår, ja jobbigt om man måste stå upp hela tiden då. Och laga korv, ha ha (menar inget illa, man får försöka skratta åt eländet - det ska ju bli en liten bebis!). Vad händer nu, hur länge fortsätter du att jobba?

Alltså det här med arbetsgivares reaktioner - jag förstår inte grejen med att bli sur eller dylikt. Jag förstår att det kan kännas jobbigt att ta in vikarier men man kan ju lika gärna bli sjukskriven för något annat och bli borta ett tag - om man tycker sånt är jobbigt att fixa kanske man ska välja att inte vara ansvarig för personal :P.
  • BowserSchnauzer
    TessOphira skrev 2015-04-29 09:52:52 följande:

Har läst allas inlägg här och skänker alla mina varmaste tankar till er som går i orostankar. Men måste få fråga... är jag den enda här som inte konstant oroar mig för missfall? Jag har bestämt mig för att njuta utav denna tid (njuta av det man kan mellan alla kräkningar och könsloutbrott) men inte oroa mig i onödan, för det framkallar så mycket stress som kroppen verkligen inte behöver nu.

Jag oroar mig inte konstant, känner att jag njuter och är glad över graviditeten. Ibland kommer tankarna fram eftersom jag ändå haft mf tidigare men tycker att det fungerar bra att skjuta dem ifrån mig. Har blivit betydligt lättare sedan jag passerade 6+2 som var förra mf-tiden. Kanske inte på den nivån att man inhandlat barnvagn direkt men mammakläder har jag definitivt börjat spana på ;).
  • BowserSchnauzer
    Misshjb skrev 2015-04-29 17:31:52 följande:
    Jag gjorde sent avbrytande i v 23 och kommer nog inte "slappna" av förrän jag har min lilla i handen. Tar en dag i taget. Ledsen och låta pessimistisk men har andra erfarenheter. V 12 är en milstolpe men inge självklar för mig :)
    Usch vad hemskt, går inte att föreställa sig hur det känns. Ursäkta nyfikenheten men hur kom det sig att det blev extra sent (RUL är väl i v18-20)? Men om ni går på extra kontroller osv så kanske du kan njuta andra halvan av graviditeten när RUL och hjärtscreening är gjord...? Styrkekram!
  • BowserSchnauzer
    lundberg skrev 2015-05-03 04:16:33 följande:

Vill bara säga tack alla för alla svar! Åkte upp till akuten inatt efter jobbet vid kl två och kom precis hem men det var värt varenda minut. Trots att alla symptom försvunnit och testet va jättesvagt och att jag har haft ont i ljumskarna och hon på kvinnokliniken trodde bebisen va död så fick jag nyss se en livs levande liten bebis med ett hjärta som slog jättefint! Har gråtit i flerq dagar och bara väntat på att få börja blöda men bebis såg jättebra ut och va ungefär i v 8 som jag också trodde! Nu kan jag sova gott

Vad skönt! Känns det inte lite dumt att dem sa att bebisen sannolikt var död när du ringde, hade ju varit bättre att bara säga "Om du vill så kollar vi upp så allting ser bra ut", hade väl sparat en hel del ångest! Men jätteskönt att du fick det kollat och att allt såg bra ut :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)