Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF december 2015 :-)

Jag använder appen Pregnancy+, tycker att den har bra bilder. Bra info om vad som händer i de olika veckorna också.

Någon annan som känner av illamående under hela dagen, åh känns rätt jobbigt nu. Har inte behövt kräkas men hulkar varje morgon när jag behöver öppna kylskåpet. Vill spola framåt så jag kan lämna detta bakom mig... (8+5)

• BowserSchnauzer
    gällka88 skrev 2015-05-10 18:20:30 följande:

I helgen har jag vaknat halv sju och sedan mått illa hela förmiddagen.. Har ju varit ganska skonad från illamående hittills så jag förstår bu lite av vad ni andra går igenom. Hoppas jag inte mår illa imorgon då de är dags att gå tillbaka till praktiken...

I helgen har även jag och sambon varit intima för första gången sedan plusset, jag har inte vågat innan!!! Men nu vaknade jag och va så sugen att de jävlar inte gick att strunta i de!! Var livrädd hela dagen för att ja skulle börja blöda men inget blod. Hur har ni andra gjort med intimiteten? Bara fortsatt som vanligt eller?

Vi hade lite sex typ v5 och sen haft en gång förra veckan. Vill principiellt ha oftare men har mått illa och haft molvärk så har inte varit så sugen plus att jag märkt att när jag får orgasm så följs det av en väldig mensvärk - tror inte att det är farligt men det är INTE skönt :P. Hoppas det blir bättre när illamående och molvärk förhoppningsvis lägger sig...
  • BowserSchnauzer
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 16:33:48 följande:

Jag har blödningar :/

Var till gynakuten igår och fick göra vul .... hjärtat slog,bebisen använde fortfarande gulesäckern och hon drog bak mig en vecka,vilket vore helt fel,för jag vet precis när jag blev gravid,så om inte annat är bebisen liten...
    Enligt gyn var jag i v 6+3 .... enligt mig 7+2 (igår alltså)...

Jag hade sparsam blödning och behövde absolut INTE oroa mig sa gynläkaren.

Idag blöder jag ännu mer,inget brunt längre,nu är det mer klarrött.

Läkaren sa att det är vanligt med blödningar,men alla graviditeter jag haft som gått bra har varit blödningsfria!

Jag mår såååå dåligt Gråter

Snälla är det nån som haft så här utan att det varit nån fara?????

Usch vad jobbigt! Det finns ju både fall där det gått bra och tvärtom. Historier om dem som blödig nästan som mens i flera veckor där det blivit helt friskt barn och även historier där det knappt varit blödning som mens och det ändå varit missfall. Att graviditeten sitter kvar och att hjärtat slår är ju självklart positivt! Det finns ju tyvärr ingenting man kan göra för att förbättra utfallet, kroppen bestämmer själv även om den känslan av att inte ha kontroll/veta kan vara jättejobbig. Jag skulle ringt och bokat en ny tid om ca 2v när man ser mer för att lugna dig själv. Innan dess kan du knappast få annat besked än vad du reda fått. Styrkekram!
  • BowserSchnauzer
    JJ15 skrev 2015-05-16 07:24:44 följande:

Jag håller på att bli tokig. I torsdags hade jag försts bra dagen sen v.3, är i v. 11+0 idag. Så jag hann tro att det värsta är över. Orkade städa och fick äntligen tvättat fönstrens. Men så på kvällen kände jag hur pulsen inte ville gå ner utan var över 90 hela tiden. På fre morgon vakna jag vid fyra för första spyrundan. Så igår har inget hållts inne :( är så less på illamåendet, när ska man få njuta av att vara gravid?

Blir så glad av att läsa att illamåendet underlättat för några av er mammor, önskar inte dehär illamåendet ens till min värsta fiende.

Usch vad jobbigt för dig! Det sägs ju att det blir bättre efter v12 så håller tummarna för dig. Själv har jag haft väldigt mycket illamående men inga kräkningar och senaste veckan har varit något bättre (innan kunde jag inte gå i närheten av vissa lukter av mat) så hoppas att det innebär att jag är påväg ut ur illamående-perioden (10+0 idag).
  • BowserSchnauzer
    velvet skrev 2015-05-19 07:06:42 följande:

Någon annan vars byxor stramar? Kan knappt ha mina vanliga och det känns obehagligt. Men för tidigt med mammakläder liksom. Eller hur resonerar ni andra?

Jag tyckte det stramade jättemycket de första veckorna, var så himla uppblåst liksom. Nu en vecka har det funkat bättre men nu har jag börjat känna sådär igen - har några byxor som är mer stretchiga så nu använder jag bara dem. Var och letade I Sthlm efter mammakläder för det känns som att det kommer behövas snart men hittade inget - jättesvårt att hitta något snyggt liksom... Åh, lär väl ha något snart - skulle vilja ha ett par byxor iaf :). Vart handlar/har ni tänkt handla? Tips mottages tacksamt :)!
  • BowserSchnauzer
    SsJj skrev 2015-05-20 14:50:37 följande:

Så glad att kunna meddela att min bebis fortfarande lever trots blödningen. :) Fick göra ett vul precis.

Det finns fortfarande blod som kan få för sig att komma ut men bebis mår bra iaf!!

Så nu har jag lite att läsa ifatt. Varit lite off sen i söndags.. :)

Men vad härligt! Måste varit jättejobbigt för dig, vad skönt att få lite solskenshistoria :D!
  • BowserSchnauzer

Ska på inskrivning idag - lite nervöst men kul :)! Tar man prover och sånt nu och vilka prover är det - testar de ex för klamydia och sånt (inte för att jag är orolig men hört att vissa gjort det...)?

Annars tar jag var då i taget, den här tröttheten får faktiskt sluta snart! Jag har ett jobb att försöka sköta, jobbigt att typ nicka till på alla möten (inte likt mig!) och ännu är det inte ute på jobbet... Men tänkte nog bli mer officiell med det nästa vecka då vi passerat v12 (11+4 idag). Och intressant att illamåendet har blivit bättre men nu får jag kväljningar utan förvarning när jag går ut i köket...

Hur har ni andra det praktiskt med boende och så? Vi planerar att flytta till nytt större boende (lgh) men nu senaste dagarna har jag bara känt att jag verkligen vill bo i hus när bebis kommer! Vill inte sitta inne i en lgh hela föräldraledigheten... Vet inte om det är mamma-känslorna som spökar...

• BowserSchnauzer
    evve88 skrev 2015-05-27 06:22:41 följande:
    På min inskrivning fick ja ta blodprov för klamydia och hiv och syfilis och allt sånt. Sen var lämna massa uppgifter om mig och min sambo och vikt och längd och sånt. Sedan bokade vi ett nytt möte. Det är skoj för de blir mer på riktigt då :)

Känner igen mig , har varje rast på jobbet fått åka ett kvarter med bilen och lägga mig och sova. Haha :)

Vi bor i hus, flyttade dit för 6 månader sen så de är lite renoverings kaos nu. Men de är ett tag kvar tills bebis kommer så hoppas man hinner klart det mesta :) man måste ju inre bo i hus, men kanske skönt med någon gräsmatta så man kan va ute på sommaren och så utan att åka nånstans..
    Tack för svar! Ja känns som att det kommer bli mer verkligt och min man är med denna gång (hade inte möjlighet att följa med på hälsosamtal) så känns kul att det är första gången vi går tillsammans :).

Så ni renoverar nu, blir det barnrum också :)? Jamen så känner jag med hus - att jag vill kunna rulla ut vagnen på en gräsmatta utan att det blir ett projekt liksom, att man inte behöver gå någonstans men ändå kan vara ute. Och sen är det väl lite plats och så till besökare - nu bor vi så det är svårt att ta emot besök men jag känner att jag gärna har besök när jag är föräldraledig osv så vore skönt att ha lite space då... Ja, vi får se hur det blir - jag hoppas att det dyker upp ett hus som passar helt enkelt sen gäller det bara att övertyga maken om förträffligheten i det ;).
  • BowserSchnauzer
    Hallonpaj skrev 2015-06-10 08:27:07 följande:

Jag har haft ett par jobbiga dagar nu på senaste. Blev förkyld med halsont - mår egentligen inte så värst dåligt och brukar ha bra smärtgräns för förkylningar i vanliga fall. Men det där jäkla "skrapet" i halsen gör att jag kräks för minsta lilla, kan inte ens svälja mitt eget saliv utan att hulka. Usch och fy låt det gå över snart!

Annars har min gulle-bulle krympt ihop nu senaste dagarna :'( Hoppas och tror det är spökveckorna som börjar med mindre svullna tarmar. Men ändå, lite orolig blir man. Någon som är/har varit med om samma (14+0 idag) ?

Jag kände i förra veckan att jag liksom svullnade av (idag 13+4). Blev lite orolig. Idag upptäckte jag att jag typ inte kan ha några av mina kläder, känns som att kulan "exploderat" på bara några dagar typ. Ett par byxor jag kunde ha för 2 v sedan saknades det 3cm på. Så idag måste jag handla lite kläder! Med det sagt jag tror inte du behöver vara orolig och ja jag hade samma och det verkar som sagt komma ikapp nu med den riktiga bebismagen :).
  • BowserSchnauzer

Åh jag vet att man inte ska noja, men det är lite jobbigt nu när jag har börjat må så bra efter den första trimesterns illamående och trötthet. Blir fortfarande lätt illamående på morgonen och ibland lite på dagen men inget jämfört med förut. Längtar så himla mycket till RUL så man får en bekräftelse på att allt är som det ska därinne. Brukar vara ganska "chill" men nu har jag börjar noja - nu har vi berättat för så många också så skulle vara jobbigt om något går snett. *andas andas

En annan kul sak har hänt - vi köpte hus i förra veckan! Så det kommer finnas ett eget rum för bebis i december :). Känns så himla skönt - vi flyttar in i början av hösten :). Det händer mycket nu...

Svar på tråden BF december 2015 :-)