Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF december 2015 :-)

Cheysa skrev 2015-07-28 21:09:22 följande:

I torsdags upptäckte jag att tre (jag vet gick all in!) grav test visade att jag var gravid! 2006 fick jag domen av en läkare att jag inte hade pcos dock skulle jag aldrig kunna bli gravid naturlig väg. 2012 konstaterade en annan läkare att jag var en typisk pcos patient och idag fick jag inte bara beskedet att jag var gravid utan jag var dessutom i vecka 22! Bf beräknat till 1/12, och barnet växte på fint och såg välmående ut. Jag har under hela em suttit i någon form av chock här hemma.

Detta blir mitt och makens andra barn fick vår efterlängtade son genom adoption 2013 men det är min första graviditet.

Wow! Vilken härlig känsla det måste vara. Stort grattis!
  • BowserSchnauzer
    gällka88 skrev 2015-07-29 04:01:51 följande:

Emeliess Beya
    Nä.. Eller ja de har man väl alltid men de är 3 timmars bilresa till närmaste sjukhus.. Finns ju en sjukstuga här men vettefan om dom kan göra nåt där....
    Ganska sömnlös inatt.. Men ja tror ja känt bebis sparka men är osäker om de verkligen är den ja känner eller om de är nåt annat....

Usch, låter jättejobbigt! Tycker att du trots avståndet ringer MINST 1177 imorgon alt din barnmorska alt närmsta gynmottagning och bokar in en kontroll! För din egen skull. Sannolikheten för att det ska vara något med bebisen så här sent är ju väldigt ovanligt och slemhinnor överlag blir ju mer lättblödande under graviditeten MEN tror knappast någon kan avfärda dig som "bara" orolig, både för din oro och för bebis är det fullt rimligt med en koll!

Lider med dig, själv hade jag en tidig blödning i 6+4 och den natten låg jag bara och grät och tänkte att det var helt kört. Inte alls som för dig nu när det gått mycket längre så jag kan bara tänka mig hur du måste känna denna natt.

Styrkekram!!!
  • BowserSchnauzer

Igår var första gången som mannen lyckades känna lite sparkar. Så himla mysigt :). Känns skönt att man känner lite varje dag nu, blir liten påminnelse då och då om att det är en liten person därinne :).

• BowserSchnauzer

Jag skrev ju nyss att jag tänkte jobba fram till BF (16/12) men nu på semestern har jag börjat få lite ont i ryggen och svårare att sova pga detta... Antar att man får se hur man mår helt enkelt. Men i övrigt så mår jag bra iaf :). Har börjat handla lite kläder nu och vagnen ska vi beställa snart - bestämt modell men inte beställt än då vi har lite andra kostnader med flytt och så nu... Hur mår ni andra?

• BowserSchnauzer
    Polly 98 skrev 2015-08-10 08:33:40 följande:

Hej alla! Jag har en fråga smile5.gif Jag väntar vårt 5 barn så borde kanske veta, men minns inte att det varit såhär m dom andra. Alltså, när bebis sparkar känner jag av vissa sparkar så väldigt långt ner. Nästan som foten eller vad det nu är är på väg ut. Nån mer som känner igen sig?

Igår hade jag en "sparka långt ner dag", både urinblåsan och ädlare delar fick sig en omgång - mycket lustig känsla eftersom jag bara känt sparkar på sidorna tidigare (och den akuta kissnödigheten blev 100 resor värre!). Teoretiskt kan den ju sparka vart som helst i livmodern så om bebisen har lite "tur" så kan den säkert sparka mitt på utgången. Borde ju knappast vara den första som gör det så borde inte vara någon fara tänker jag :) - bara konstig känsla för mamma ;).
  • BowserSchnauzer
    Längtan 34 skrev 2015-08-09 19:26:54 följande:
    Vet inte hur bred sing är men Brio smile känns rätt smidig :). Beställde ett förmånligt paket häromdagen från Jollyroom. Chassi, sittdel, liggdel, spjälsäng, skötbord samt¨Brio babyskydd inkl bas för 7799 kr. Bra reapris! Brio smile har blivit utsedd till bästa duovagn på bästitest.se och har läst på forum att folk är nöjda med den. Kanske kan vara något :)?
    Lät som en jättebra deal så jag gick in och kollade men nu var det slut i lager :/. Typiskt, vi hade egentligen tänkt köpa en mjuklift men med det där priset kunde man ju göra det också för samma pengar som vi tänkt lägga från början... Varit inne på en annan lekmer som också hade bra pris men bara på vagnpaketer - men är det 2014 års modell då tro? Inte för att det spelar så stor roll men det står ju inget i beskrivningen...
  • BowserSchnauzer
    BowserSchnauzer skrev 2015-08-10 09:01:58 följande:
    Lät som en jättebra deal så jag gick in och kollade men nu var det slut i lager :/. Typiskt, vi hade egentligen tänkt köpa en mjuklift men med det där priset kunde man ju göra det också för samma pengar som vi tänkt lägga från början... Varit inne på en annan lekmer som också hade bra pris men bara på vagnpaketer - men är det 2014 års modell då tro? Inte för att det spelar så stor roll men det står ju inget i beskrivningen...
    Skrev fel, menade babyhuset och inte lekmer ;)
  • BowserSchnauzer
    Längtan 34 skrev 2015-08-10 22:11:05 följande:
    Ja verkligen ett superbra pris! Beställde i torsdags och hämtade ut det idag. Gick snabbare än vi trott :). Känns lite konstigt att sakerna står här redan. Packade upp dem och kikade på allt och blev verkligen nöjd. Vagnen är fin och jättelätt att köra. Till och med sambon (som har varit måttligt intresserad när jag pratat vagn) sa att det var ett jättebra köp ;).

Ett par dagar innan vi beställde hade paketet tagit slut så jag mailade dem och kollade om det skulle komma in fler. Det gjorde det men nu har de tydligen tagit slut igen. Testa att maila dem och kolla om de tänker lägga ut fler :). Kunde inte heller utläsa vilken årsmodell det är men antar att det är 2014?!
    Har redan mailat men de visste inte om eller när de skulle få in fler. Så får väl hålla utkik :). Mysigt att ni redan har sakerna på plats och allt, blir ju lite mer verkligt :)
  • BowserSchnauzer
    summer13 skrev 2015-09-06 21:47:19 följande:

Känner mig mycket mer elak denna graviditeten. Haha. Förra grav så gicl jag upp mkt i vikt och folk (kända och okända) kommenterade hela tiden hur stor jag var. Tjockis, du rullar nästan fram, måste va minst ett par meter omkrets, slutar du aldrig växa, big mama bla bla jag hörde det mesta.. varje dag var det nån som sa nåt om hur fet jag var. För det är ju såå kul och originellt med tjockisskämt till gravida.. Till slut mådde jag otroligt dåligt och visade mig knappt för någon. Satt hemma i sex veckor typ och ville aldrig åka nånstans. Deperimerad.

Nu när jag blev gravid hade jag ett breakdown för jag visste inte om jag skulle stå ut med alla kommentarer igen. Sen nu är det som jag alltid är på min vakt, beredd med svar på tal som jag inte hade sist. Jag är ingen elak människa och har svårt att säga taskiga kommentarer till andra. Men ärligt så skiter jag i vilket nu. Idag efter en middag sa en vän "du har ätit för två nu ser jag, ta en kaka till" och hånflinar. Jag svarade "vi fick lika stora portioner och du åt upp min, inte jag. Hur många äter du för??" Vännen, eller nån annan för den delen, är inte van att jag svarar tillbaka så hen börjar ursäkta sig o sa det var inte så hen menade bla bla.. haha är det hemskt att det känns som jag vann? Inte första (eller tionde) kommentaren från denna människa så det var skönt att för en gångs skull ge sig själv tillåtelse att visa att det inte är okej att säga vad som helst för man är gravid!

Var tvungen att skriva av mig lite!! smile1.gif

Ha ha, bra rytet! Tycker det är otroligt oförskämt att säga sånt! Jag har råkat ut för det någon gång nu bara och tittat på personen i fråga och sagt "Jaså, nu förstår jag inte, vad menar du med det?"(kokande inombords men sval utanpå) personen försökte bortförklara sig (piiinsamt) och sen sa jag "Jaha, du menade så alltså" och bytte ämne. (Läste om detta förfarande i en spalt av Magdalena Ribbing och kan säga att det var mycket effektivt!).
  • BowserSchnauzer
    SsJj skrev 2015-09-20 08:48:00 följande:

Jag har börjat få en himlans massa sammandragningar. Dom gör absolut inte ont men det är ohärligt! Fick inte en enda med någon utan flickorna och nu kommer det flera gånger varje dag (ibland flera i timmen) även om jag vilar. Det är helt ofarligt så länge dom inte gör ont eller?

Nu börjar det även krampa i vaderna om nätterna och restless legs på kvällarna. Undrar dock ännu var mardrömmarna och halsbrännan tagit vägen denna gång men det kommer väl! Kissar minst 100 gånger om dygnet nu känns det som. Bara att kämpa på. Ca 100 dagar kvar. :)

Jag har också sammandragningar men inte lika mycket som du tror jag :). Kändes först som att bebisen gosade in sig med huvudet i bäckenet om man nu ska försöka beskriva det, men sen insåg jag att hela livmodern var hård. Händer då och då hela dagen ffa när jag går omkring. Ska vara ofarligt om det inte gör ont (även om man väl kan märka av det genom "känslan").

Här är det nu 87 dagar kvar... Åh, längtar så efter att få veta vad det är för liten person därinne :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)