Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF december 2015 :-)

velvet skrev 2015-06-15 06:16:08 följande:

Grattis till husköpet! Underbart! Och vad roligt att inreda ett litet bebisrum! :D

Tycker inte att du ska oroa dig över symptomen, jag har läst överallt att man oftast mår mycket bättre vid det här laget! Jag märker en enorm skillnad, framförallt när det gäller tröttheten.

Jag vågade väga mig för första gången sen inskrivningen (lite ångest kring detta) men hade till min stora förvåning bara gått upp 1,5 kg. Jag vet att det inte ska vara fokus nu men det är svårt att inte noja när man har ätstörningar bakom sig.

Tack! Ja ser så fram emot att inreda till bebis! Vi tänkte börja handla lite efter RUL typ barnvagn och så och sen lite möbler när vi flyttat in och börjat komma iordning - längtar!

Själv har jag gått upp 3,5kg, känns helt okej - har fortsatt äta som vanligt kanske lite mindre portioner men mer mellanmål för att undvika illamående.

Ha ha, kul att jag klagar på att jag inte har symtom - typ 10minuter senare (dvs nyss) kräktes jag för första gången under graviditeten. Ha ha, lustigt att ett sådant tråkigt symtom kan få en att känna sig ganska bra, som att kroppen säger åt en att sluta noja ;).
  • BowserSchnauzer
    velvet skrev 2015-06-15 06:59:28 följande:

Haha, tur i oturen? Jag mår faktiskt ovanligt illa idag jag också. Är i v. 14+0 idag, vilken vecka är du i?

Ha ha, ja verkligen :). 14+2 idag så nästan samma BF för oss :). När ska du på RUL? Jag ska om en månad - sååå lång väntan :)!
  • BowserSchnauzer
    Karin23 skrev 2015-06-15 09:47:03 följande:
    Jag är i v 14(13+4) idag, ska på RUL den 17 /7 så om två dagar 4 veckor för mig:) Skönt att få det gjort för att utesluta hjärnskador m.m, gjorde någon av er första ultraljudet i v 13?:) Det va otroligt skönt att ligga lågpris för samtliga problematik man kan upptäcka i v 13:). Underbart överväldigande att se hjärtslag:3
    Jag ska också på RUL 17/7 :)! Ska bli så himla spännande, tur att jag har semester efter annars hade jag aldrig kunnat tänka på annat fram tills dess :)! Spännande att se om vi har samma BF därefter :)
  • BowserSchnauzer
    gällka88 skrev 2015-06-16 11:16:20 följande:
    Man vilar å dricker nån sockerlösning å kollar blodsocker för att de om de finns nån tendens till diabetes eller nåt sånt...
    Låter äckligt :P. Hur gick det?
  • BowserSchnauzer
    Karin23 skrev 2015-06-16 00:31:04 följande:
    Ja det vore spännande att se om de ger samma BF till dig. När jag räknade ut med min bm på vårdcentralen innan ultraljudet i v 13, så beräknade hon ut bf den 13/12, men tror man ska lita mer på bm vid ultraljudet för de utgår från utvecklingen,storlek m.m på skärmen:) jag försöker att inte övertänka den 17/7 men man kan ju inte låta bli,speciellt om man är orolig för sånt de inte kan se vid första ultraljudet. Ska bli skönt när det är gjort för lugnets skull:) Mår du fortfarande illa? Jag har ännu inte kommit i balans med smäätandet för att slippa illamåendet, känns som man skulle behöva ha med frukt(mitt alternativ är vindruvor) i fickan jämt vart man än går och äta varannan timme x) Jag är tröttare när jag ska ta mig för saker på dagen, svårt med sömn på kvällen och vaknar innan tuppen för första pissdrilen, kroppen är bra intressant när den utvecklar en människa där inne. Vill du veta vad det blir?:0
    Jag mår fortfarande illa på morgonen och när jag inte äter ordentligt men annars ganska okej. Vi har varit lite oense om vi ska ta reda på vad det är men min man vill gärna veta så nu har vi väl tänkt kolla ändå :). Ni då?
  • BowserSchnauzer
    gällka88 skrev 2015-06-16 17:14:10 följande:
    Sockerlösningen var vedervärdig! De äckligaste ja druckit! Men annars gick de bra.. Sjukt långtråkigt dock å ligga ensam i ett rum i 2,5 timme.
    Fastesocker va 3,7 och sockret två timmar efter den där äckliga "saften" var 6,0 så helt normalt :)
    Hi hi, blä! Min mamma fick dricka sån och hon tyckte också det var bland det vidrigaste hon druckit :). Men vad skönt att det såg bra ut, varför fick du göra det?
  • BowserSchnauzer
    Pyret 85 skrev 2015-06-17 05:51:29 följande:

Är i 11+5 idag och det har varit värsta veckan hittills med illamåendet. Fick inte behålla något söndag-tisdag em. Fick legerian comp utskrivet och efter att ha börjat med dom så lyckades jag igår behålla middagen. Känns bra.

Usch, låter jobbigt! Hoppas det börjar funka med tabletterna nu och att du får må lite bättre!
  • BowserSchnauzer
    SsJj skrev 2015-06-28 09:54:52 följande:

Nu vet alla på min sida släkten om bebisen.

Vissa är glada men jag hade aldrig räknat med så mycket fula kommentarer..

Hur dåligt planerar ni? (BF 24 efter kub). Vem vill fylla år i december?

December som redan är så dyrt!

Tänk om det blir en pojke, stackaren som får två storasystrar.

Hur stor ska du bli denna gången?

Jag var rätt matt sen..

Försökte med att december är en mysig månad med tända ljus och snö och pulkaåkning och marknader men det tyckte ingen..

Till slut tänkte jag kläckt ur mig att ja sambon kanske skulle fått sin abort igenom då om det nu är så fel. Så hade det kanske inte varit så illa med en decemberbebis ändå.

Har fortfarande inte berättat för någon på sambons sida. Trots att vi bor så nära alla så träffas vi sällan. I värsta fall så får dom en överraskning vid nästa familjesammankomst när jag är i vecka 19 och kulan är ett faktum... Usch så gnällig man kan bli ibland! :) ;)

Vilka dumma kommentarer, tänker att det är från folk som helt enkelt inte vet bättre och inte vet hur dem ska agera och då säger dem plumpa kommentarer. Jag fick frågan "Vet ni verkligen vad ni gett er in på" (sagd av par med en treåring). Eeeeh - nämen nu när jag ser er unge så får jag skynda mig att boka tid ännu är det inte försent för abort (sa jag INTE men vad förväntar man sig för svar egentligen???). Nä - jag har valt att ignorera dem, säger man något så dumt så är man inte särskilt smart och då är det väl synd om en. Jag försöker välja att glädjas att de fina kommentarerna istället :).
  • BowserSchnauzer
    moruri skrev 2015-07-02 16:25:07 följande:

När jag har mitt rul är jag i v 19+5, känns helt sent! Vill ju se krabaten nu nu nu! Två veckor kvar!

Jag gör i 19+6, känns lite sent (2v kvar!) men den som väntar på något gott antar jag :P
  • BowserSchnauzer

Någon annan som fått svårt att sova? Brukar ligga på mage eller rygg i vanliga ogravida fall när jag ska sova. Mage funkar ju inte nu men rygg har börjat krångla, jag får liksom ont i ryggen när jag ligger platt. Gör att jag sover mycket sämre under natten när jag måste ligga på sidan hela tiden. Och halva grav kvar juh! Hmm...

Men längtar sååå till RUL nästa fredag, vill så gärna se vår lilla/lille plutt :)!

Svar på tråden BF december 2015 :-)