Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF december 2015 :-)

Kauwe skrev 2015-07-10 07:37:52 följande:
    Jag sov tidigare också "alltid" på rygg, men har tyvärr inte kunnat göra det mera efter att ettan föddes (gravid eller inte)... Det gör för ont I korsryggen efter ett tag och kommer mig nästan inte över på sida från rygg. Har sprungit hos naprapat och fysioterapeut och de säger att jag måste hålla igång mina magmuskler och tänja baklåren, sätesmusklerna och ljumskarna.

I värsta fall hamnar du alltså in I samma dåliga spiral som jag Skrikandes
    Oh nooo! Ha ha, säg inte så! Jag får väl börja stretcha ordentligt då, älskar ju att sova på rygg :)
  • BowserSchnauzer
    flugsvamp skrev 2015-07-17 18:16:42 följande:

Var på rul idag och allt såg bra ut förutom en föreliggande moderkaka. Någon som vet vad detta kan betyda?

Var också på RUL idag (som såg bra ut, BF 16/12!) och hade gränsfall för föreliggande. I mitt fall innebär det en extra kontroll i v32 för att se om den flyttat sig uppåt som den tydligen brukar göra. Om den inte flyttar sig så ligger den ju för förlossningskanalen och moderkakan släpper väl delvis när bebisen ska ut vilket ger mycket blödning och att bebis inte får syre. Så om den ligger kvar blir det planerat snitt helt enkelt - hoppas dock att den går tillbaka, vill helst inte ha snitt. Men tänker inte oroa mig för mycket, det går ju inte att påverka.
  • BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-07-20 21:50:32 följande:

Nu är jag bara avundsjuk på dom med fina gravidmagar! Vill inte ha min degklump utan en fin rund mage.... Hmpf!

Hur mycket deg har du? (Hi hi) Jag hade också lite tjockismage när jag började men nu känns det som att det börjar se nästan ut bara som en rundel och bebismage... Nu börjar det kännas okej att maken smeker magen offentligt, innan kändes det bara konstigt som att han smekte mitt fett liksom... :)
  • BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-07-21 07:43:55 följande:
    Jag var större innan, och även om kroppen har om fördelat sig lite, har den gett allt till magen, och bebis ligger så långt bak som det går, så bm och dom på ul sa att jag kommer få vänta på magen, och
    Även på sparkar och rörelser.
    Härligt att du börjar få mage! Mys med smek, känner han sparkar också?
    Min karl får inte smeka magen offentligt utan bara när vi är ensamma, men vi har inte gått ut med våran graviditet eftersom vi inte kunde få alla svar på rul och väntar på ett nytt.
    Nä, han känner inget ännu tyvärr men snart så hoppas man ju :). När ska ni på kompletterande RUL? Måste vara svårt att hålla det hemligt så länge ? :)
  • BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-07-21 19:23:44 följande:
    Hoppas på att han känner snart då:)

Vi ska den 30/7 sen börjar det bli tajt om tid att försöka tidsbestämma bebisen, dom får tydligen inte göra det efter v20.
    Några inom familjen vet, men annars så har det varit ganska lätt, vi har en del i bagaget och vill inte att alla ska veta innan vi vet att vi klarat milstolpen med rul och att allt ser bra ut.
    Åh vilken väntan! Men snart får ni berätta och hoppas verkligen allt ser bra ut :).

Har ni andra börjat tänka på själva förlossningen? Känns som att nu när RUL är passerar så är ju förlossningen
    liksom nästa stora milstolpe...! (Förutom shopping, i helgen ska vi titta på barnvagn). Sjukt konstig känsla tycker jag iaf ;). Jag har börjat läsa boken "Föda utan rädsla" och tänkte öva lite på de tekniker hon skriver om. Har ni några lästips eller idéer/tankar? Kram
  • BowserSchnauzer
    JJ15 skrev 2015-07-24 07:01:47 följande:

Grattis till er som fått uppleva ett bra rul igår. Kan bara föreställa mig känslan av att höra att bebis mår bra. Här måste vi vänta ända till torsdag.och dagarna går verkligen i snigelfart!

Ni som varit med om rul, finns det nåt man bör tänka på innan? :)

Lång väntan till torsdag men snart är det er tur :)! Nja, det kan ju vara bra att ha ett klädesplagg som går att dra ned (om man har klänning så blir det mycket benvisning)... Kissa innan :). Bestäm om ni vill fråga efter kön. Ev ha med kamera (vi hade mobilen).
  • BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-07-23 11:59:54 följande:
    Ja vi hoppas allt ser bra ut, så vi får skrika ut våran lycka! ??

Jag har tänkt en massa på förlossningen men känner ingen rädsla för den just nu iaf.
    Jag vill helst klara mig på andning och lustgas, är då osäker på epidural, så vill helst inte ha det.
    Kram
    Ja, håller tummarna för er!

Då har vi ungefär samma tankar om förlossningen. Jag känner mig just nu mest förväntansfull men ffa försöker tänka att man gör sitt bästa men man kan inte styra vad och hur saker händer utan vill vara öppen för att saker och ting kan ändras. Jag tänkte prova lustgas (om inte annat så vill mannen prova, hi hi) och ev EDA men hoppas jag kan klara mig utan. Vill försöka förbereda mig mentalt och andas lugnt och avslappnat genom värkarna - alla verkar uppleva det där med smärtan så olika så man får väl se hur man själv lyckas hantera det...
  • BowserSchnauzer
    nikki06 skrev 2015-07-26 16:13:20 följande:

Förlåt för dum fråga kanske.. Men är profylaxkurser samma sak som förlossningskurserna som mvc erbjuder? :)

Det ska INTE vara samma kurs enl vår barnmorska. På MVC pratar dem "bara" om de olika förloppen/stadierna, olika smärtlindring och vad som händer vid snitt. Reservation för vad som görs på vissa privata MVC men jag frågade min BM och hon sa att man fick boka profylax separat...
  • BowserSchnauzer

Jag tänkte försöka jobba fram till BF men man får ju anpassa lite efter hur man mår. Har ett ganska flexibelt jobb och byter till lite andra uppgifter sista månaden så det inte står och faller ifall jag vill hå ner i tid eller gå hem lite tidigare. Hittills har jag ju mått ganska bra och hoppas att det fortsätter så :). Men så har jag lite mer kontorsjobb så då tror jag man orkar jobba längre än om man t.ex. är uppe och går hela dagarna :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)