• summer13

BF december 2015 :-)

nikki06 skrev 2015-08-12 21:56:20 följande:

Jag tänkte också gå och har hittat en i Karlskrona om det är i närheten av dig, men det finns säkert på andra ställen med :)

Vart i karlskrona? Har du hittat nån hemsida?
  • summer13
    Anniiica skrev 2015-08-12 12:23:41 följande:

Dessa var dom jag hittade.

Vart såg du att det var privat eller i grupp?

Sorry jag måste ha blandat ihop det! Var inne på flera å jämförde så blev nog lite förvirrad med min gravidhjärna med!
  • summer13

Bm besök idag. Kändes lite bättre denna gång. Förra gången kändes det som man fick en utskällning för jag var för tjock. Är nu i v 25 imorgon och har gått upp 1 hekto så det tyckte hon var bra iallafall!

Bebisens hjärtljud låg på 150 och sf-mått 24. Även ringt aurora så de ska återkomma och boka in en tid. Så härligt nu när man kommit en bit på vägen! Längtar efter bebis nu!!

• summer13
    velvet skrev 2015-08-17 19:32:59 följande:

Men fy vad ledsen jag hade blivit då! Vad sa hon förra gången? Skönt att det kändes bättre nu iaf!

Ja det var riktigt tungt förra gången. Kom dit till inskrivningen och var sådär glad, äntligen, nu är det på riktigt liksom!

Så sitter hon länge o väl och förklarar att jag är överviktig och får absolut inte gå upp som sist. Jag får inte äta socker alls och måste motionera minst 30 minuter varje dag. Helst tycker hon inte jag ska gå upp någonting under graviditeten och om jag nu gör det får det vara max 6 kg.

det var väldigt mycket pekpinnar och jag kom hem och grät en del sen.. är man överviktig redan så vet man om det, det fixar samhället i övrigt!!

Gick upp 30kg sist. Då hade jag precis gått ner 20kg och var "normal" enligt dom. Sen mycket vätska på slutet. -15 kg en vecka efter förlossningen så det var ju inte bara fett...
  • summer13
    emeliess skrev 2015-08-18 19:47:07 följande:

Men fy!!!! Jag hade också blivit jätteledsen... Hur tänker hon att du inte ska gå upp något alls?! Trivs du med henne förövrigt eller har du bytt?

Hon ska sluta, vilket verkar vara på tiden... så 1 gång till ska jag ha henne sen byter jag!!
  • summer13

Med första barnet kom det ingen mjölk på mig förrän bebisen var ute.. så helt normalt att det dröjer också!!

• summer13

Känner mig depp nu.. börjar få foglossning, lider av en väldig sömnbrist (ca 2-4h per natt), har tredje urinvägsinfektionen på kort tid och fick nu ett penicillin som hjälper sådär och till på köpet fick jag svamp som följd av penicillinet. Snacka om trött!! Har jobb på heltid att sköta och även en bluvande storasyster i trotsålder här hemma. Behöver en paus!!!!!

Ibland måste man få klaga lite så man får det ur systemet.... :(

• summer13

Med första hade jag enorm vätskeansamling och foglossning och kunde i stort sett inte röra mig sista 2 månaderna och förlossningen var fruktansvärd. Så stämmer gör det inte i det fallet iaf!! Men, det brukar hjälpa att spy galla över allt en stund för att sedan ta nya tag igen. Hoppas på det iallafall! Man vill ju inte heller vara den tråkiga gnällkärringen alla undviker.. haha..

• summer13

Jag vet inte, känns som jag inte har ett tillräckligt allvarligt problem för att sjukskriva mig.. Känner pressen på mig själv att inte vara dålig på jobbet heller och jag har fem timmar varje vecka jag kan använda och gå tidigare, men använder inte alla fem då det är mycket att göra och jag vill "ställa upp för teamet" typ. Så himla dumt egentligen. Vem tackar en för att man stressar runt som en idiot och mår skit egentligen? Man är ju bara dum mot sig själv.

Har även kommit underfund med att det delvis är min förlossningsrädsla som gör att jag knappt sover. Väntar på samtal från aurora, men det tar ett par veckor innan de ringer upp för att boka in tid och jag börjar känna stressen att det närmar sig med förlossningen.

Så sett är jag nog ganska dum mot mig själv och ber sällan om hjälp utan vänder ut å in på mig själv istället!

• summer13

Är du orolig beya hade jag kollat upp. Det är säkert ingen fara men ibland känns det bättre om man kollat ifall man känner oron så man inte går och tänker på det hela tiden.

Svar på tråden BF december 2015 :-)