BF december 2015 :-)
Ni som gått hem/ska gå hem snart - hur gör ni ned pengar? Har ni semester, föräldraledighet el nåt annat?
Ni som gått hem/ska gå hem snart - hur gör ni ned pengar? Har ni semester, föräldraledighet el nåt annat?
Graviditetspenning är ju i stort baserat på hur fysiskt arbetet är. Vad är anledningen till sjukskrivningen? Kanske du kan specificera bättre varför du är hindrad att utföra ditt arbete? Annars hade jag satsat på att bli sjukskriven av läkare. Försöka går ju. Klarar du dig utan pengarna hade jag inte tagit ut några fp dagar. Din SGI är skyddad ändå så nära bf.
Hoppas det går bra!
Jag har gått en privat kurs som var förlossningsförberedande. Fantastisk kurs!! Lärde mig massor och både jag å sambon fick massa tips o tricks. Det var jättestor skillnad mot vad landstinget erbjuder. Då är ändå detta min andra förlossning och det känns mycket bättre inför denna gången. Har även varit på Aurora samtal och fått bäckenröntgen samt TUL inbokat. Oerhört känslosamt var det men nyttigt!! Nu är det bara att vänta på bebis
Tänk på att specificera varför du inte kan utföra dina arbetsuppgifter, det är de dom bedömer!
Typ jag har en bruten arm och jobbar med datorer = arbetsförmågan nedsatt. Jag jobbar med datorer och har ett brutet ben = jag har kanske jävligt ont men jag bör ändå kunna sitta vid en dator om dagarna löjlig liknelse men du fattar vad jag menar
[quote=75939052][quote-nick]moruri skrev 2015-10-30 11:54:35 följande:[/quote-nick][/quote]
Men åh! Varifrån? Jättefint <3
Guuud vad jag hoppas det sätter igång snart!!! 4 veckor kvar. Jobbar 75% och dör en långsam död varje dag känns det som. Jag skulle behöva jobba 2 veckor till men vet inte om jag står ut! Foglossning, halsbränna, sömnbrist gånger 1000, restless legs osv.. Har tusen saker att göra här hemma men orkar inget och kan ju inte bära nåt dom väger heller. SÅ less nu, bebis kom ut!!
Drack hallonbladste förra gången, man skulle ju blöda mindre stod det... jag fick blodtransfusion med ett par påsar blod för det inte slutade blöda så vettitusan om de hjälper
Så denna gången har jag hoppat över det!
Jag har med mensvärk till o från, ont ner i ljumskarna och det svider till som tusan i urinröret (haha) känns det som. Är nog bebis som trycker på med huvudet neråt! Har mycket sammandragningar med. Hoppas den kommer om 2 veckor :-P
Min förlossning var ingen höjdare.. värkar 36 timmar, fullt öppen 10 timmar och slutade ändå i akut snitt. Livmodern drog inte ihop sig efter (bla pga 5kg bebis) så jag fick blod och var inlagd 1 vecka innan jag ens kunde ställa mig upp..
Så jag är inte direkt överförtjust att behöva föda igen om man säger så!
Snitt var en hemsk upplevelse för mig och jag hoppas kunna föda vaginalt denna gången. Ska testa iaf!
Har täta sammandragningar nu ikväll. De gör dock inte "tillräckligt " ont utan mest lite molvärk och obehagligt. Spännande om det gör nån verkan!
Känner mig nästan lite väl aktiv här nu.. ^^
Jag har ett par gånger känt hur hela bebisen liksom vibrerar i magen i ett par sekunder. Började nästan undra om dom kunde ha epilepsi eller något i magen men så började jag googla lite nu och barnet kan visst få kissrysningar? :D
Någon annan som upplevt det?
Konstigt hur olika ens graviditeter kan vara och hur olika ens barn kan vara i magen.
En annan sak jag reagerar på är hur enormt illa min bebis måste ligga för det ilar, bränner och trycker mellan benen i princip alltid och har gjort flera veckor.. Inte konstant men jätteofta och sådär snabbt. Ibland känns det nästan som om det rör sig i skrevet. Inte skoj alls..