• summer13

BF december 2015 :-)

Alla förvärkar har lugnat ner sig över natten. Så nu blir det att försöka få ordning på bb-väskan!

Första dagen som dottern är på förskolan nu när jag inte jobbar. Vilken märklig känsla att vara hemma själv! Passar på att ta det lugnt och slappa lite framför tvn, välbehövligt!

• summer13
    Frankie86 skrev 2015-11-18 11:06:23 följande:

Hej tjejer! Hur mår ni?

I morse var jag på tillväxtultraljud. Min lilla tjej ligger på -7,6%. Beräknades väga ca 2700gram idag. Om hon kommer enligt rul 9/12 så beräknas hon väga 3300gram. Jag blev flyttad totalt 10 dagar bakåt, så jag hoppas hon kommer tidigare än 9/12. Men det gör inget om hon kommer då nu när hon ligger på minus och inte plus. Om hon väger 3300 när hon föds vid fullgången så väger hon 1kg mindre än sonen när han kom. Vilken lättnad :)

I morgon är det besök hos bm för att kontrollera blodtryck och eventuell äggvita i urinen samt lyssna på hjärtat och mäta mage.

Åh vad jag känner mig lättad och bättre inställd till förlossningen nu :)

Spännande att hon verkar vara så mycket mindre! Min första vägde 4820g på bf och jag ska på tul på fredag. Ska bli spännande å se om detta också blir en bjässe! Förra förlossningen gick inte så bra så hade känts lugnare om h*n hade varit liite mindre

Dotterns tul visade på 1.3kg mindre än vad hon vägde, så jag tar det med en nypa salt men känns som man får en fingervisning åt vilket håll det lutar iaf..
  • summer13

Vi fick remiss eftersom dottern var så stor. Dom vill ta ställning till ev igångsättning tidigare eller förmodligen kommer jag inte få gå över tiden.

Annars ingår bara rul och ev kub i mitt landsting.

• summer13

V 37+3 och har varit på tul idag. Bebis väger redan fyra kg så blir ingen liten bebis här inte.. Ska till bm på måndag och diskutera igångsättning. Gissar att det blir novemberbebis..

• summer13
    Frankie86 skrev 2015-11-20 13:06:34 följande:

Jag håller tummarna för att du får en igångsättning i november!

Tänk vilken skillnad det kan vara. Min bebis vägde ca 2700gram i v36+6.

Jag hoppas verkligen att du får hjälp nu!

Det verkar som det är ärftligt, både jag och min man har många stora barn i familjerna.. De hittar iaf Ingen annan anledning än "bra näring" Har ändå "bara" (tycker jag hehe) gått upp 8 kg hittills jämfört med förra gången när jag låg på 30+!! Får stå på mig på måndag och boka in en igångsättning! Är rätt inställd på att e blir snitt i slutändan ändå, men då får det bli så även om jag hade velat föda vanligt
  • summer13

Förra gången tömde sig kroppen ca 6 veckor innan.. fortsatte konstant att gå på toa ca 10-15ggr per dag. Sjukt jobbigt!!! Sen vad det berodde på vet hag inte men inget stannade kvar speciellt länge.

Har dessutom fått ont i lungorna, men bara när jag tar i/skrattar. Skönt att komma till bm imorgon, mycket konstiga symptom nu! :-/ vill bara ha ett datum för igångsättningen nu..

• summer13

Undrar vad det är för fel på min kropp :-/ häromdagen "magsjuka" i en halv dag, idag migrän. Sjukt otäckt! Tappade synen på ena ögat och tappade talet. Kunde inte prata ordentligt, glömde ord och sluddrade. Sen domnar halva ansiktet, tungan och handen. Somnade en stund så allt det försvann och nu har jag "bara" huvudvärk. Hellre huvudvärk, det andra var läskigt!!!

Har tid för igångsättning den 4e dec nu. Alldeles för länge till. Bebisen kommer ju väga typ 5 kg då "hellre komma igång av sig själv med starka värkar än igångsättning, storleken på barnet spelar ingen roll" resonerade bm. Gick ju bra förra gången sa jag till henne! Ironi då.. Bah less nu!!

• summer13

Jag var hos bm imorse o blodtrycket var helt normalt. Det kom nån timme efter sen.. Bm ringde för å bekräfta en bokad tid och hon sa det kan bli så med migrän och att jag skulle ringa förlossning om det blev värre. Nu är det mycket bättre! Bara huvudvärk kvar. Sjukt otäckt dock, trodde jag fick en stroke el nåt!

Det hette tydligen migrän aura el nåt sånt och allt på 1177 stämde in så var nog bara det..

• summer13
    BowserSchnauzer skrev 2015-11-23 19:26:29 följande:

Men har du haft migrän på detta vis förut? Annars kan verkligen inte BM bedöma per telefon att det handlade om migrän, finns en del stroke ex sinustrombos man kan få i samband med graviditet. Vill inte skrämma upp dig men det är läskigare om det faktiskt är någonting och du inte sökt och det blir värre när det slår till igen. Ta hand om dig!

Usch läskigt. En annan drar sig alltid för att ringa doktorn.. Tror jag iaf ringer 1177 imorgon och hör vad de har att säga. Eller ska man ringa vårdcentralen och rådfråga?

Jag har haft migrän flera gånger innan. Ett par gånger med synbortfall. Aldrig så det påverkat talet dock..
  • summer13
    SsJj skrev 2015-11-23 21:27:29 följande:

Jag har aldrig haft migrän innan denna graviditeten men hade ju konstant huvudvärk i 3 månader i början och två gånger satte det sig på synen och talet. Tappade helt synen på ena ögat och kunde inte heller prata eller hitta ord eller ens förstå vad folk sa. När det släppte fortsatte hemsk huvudvärk. Tog upp det med Vc men dom kunde inte göra något.. Hoppas på att det ska upphöra efter graviditeten igen..

Hoppas det inte är något allvarligt med dig!

Och synd att du får vänta så länge på igångsättning. Hoppas det startar innan.

Får man säga vad skönt att höra att man inte är ensam? Usch började läsa om stroke nu och det är ju läskigt likt. Att talet faller bort verkar inte vara jättevanligt. Så nu nojar jag för att jag ska få en stroke eller att det var de jag hade ska ringa imorgon iaf o få lite råd, tänker kan va bra om det finns dokumenterat också. Alla symptom stämmer dock på migrän med aura, så får väl "hoppas" på det...
Svar på tråden BF december 2015 :-)