BF december 2015 :-)
Jag hoppas sååå att du får en bättre förlossning denna gången! <3 Det måste verkligen ha varit tufft!
Jag hoppas sååå att du får en bättre förlossning denna gången! <3 Det måste verkligen ha varit tufft!
Hur mår ni tjejer? I fredags var jag hos bm på kontroll och pratade lite om förlossningen. Har idag 30dagar kvar till bf!! Både bm och jag tror dock att lilltjejen kommer i månadsskiftet istället för 9/12. Jag blev flyttad så orimligt många dagar på rul.
Men men, bm skickade remiss på tul iaf. Hoppas på att få en tid inom 2v. Är orolig över att få en stor bebis även denna gång. Sonen föddes bf -1 och vägde 4365gr. Ingen trevlig förlossning för mig.
Kommer jobba denna och nästa vecka, sen går jag hem och vilar upp mig :)
Men i fredags hade jag högre blodtryck än vanligt, 140/90. Brukar annars ligga på 115/75 ca. Så nu måste jag tillbaka på fredag för ny kontroll.
Hur ligger ni andra till i blodtrycket?
Jag har havandeskapsförgiftning i släkten, min enäggstvilling hade det med första barnet bland annat.
[quote=75980105][quote-nick]moruri skrev 2015-11-09 14:00:37 följande:[/quote-nick]velvet: Lyx! :D här får man dela dusch/toalett med den som föder i rummet bredvid på förlossningen också! Jag höll på att bli galen på det då jag bara ville sitta i duschen hela tiden, men det va ju upptaget, så släpade mig korridoren ner för att gå på toaletten stup i ett! Nej fy, hade det inte bara varit så praktiskt att vi bodde så nära malmö sjukhus så hade vi nog åkt till lund istället.
Amningen har inte fungerat för mig heller, första ammade jag i tre månader + ersättning, andra slutade jag försöka med amningen när han va ca en månad för det blev för jobbigt. Denna gång vet jag faktiskt inte hur jag ska göra. All press utifrån och på förlossningen/bm osv skriker ju att man måste amma typ. En del av mig vill nästan i ren protest inte ens prova denna gång. Men en annan del säger "kanske fungerar det denna gång", tar det som det kommer men kommer garanterat köpa hem ersättning och flaskor.
Så som jag tänker om amning är att jag gör det som passar oss bäst. Tänker inte ha dåligt samvete om jag väljer flaskan! Däremot vill jag gärna försöka, speciellt de första dygnen så bebisen får i sig den första "nyttiga" mjölken som alla tjatar om ammade dottern i sju månader och hon har ändå matallergier så köper inte riktigt argumentet att det blir friskare barn..
SsJj: jag är så redo för att detta ska va klart snart! Haha! Tänker är bebisen lika stor som dottern var så väger den säkert redan 3kg.. Får se på tul! Lär dröja kvar där inne ett par veckor till dock.. fått många kommentarer idag med att magen sjunkt ner. Max två veckor kvar hoppas jag!!
Har inte ens blivit informerad om nån vaccination.. är lite tveksam till att vaccinera mig och vet inte om jag vill heller.. hrm!
Får man skryta? är så löjligt stolt över min 2åring! Vi har samsovit sen födseln, vi har prioriterat att familjen ska få sömn och då har det varit smidigast. Då sover hon 12 timmar utan att vakna. Nu har vi börjat natta henne i egen säng i sitt egna rum och suttit vid sängkanten, typ ett par veckor. Häromdagen sa jag att mamma är trött och ska sova egen säng och att hon ska sova i sin säng. Säger att hon kan komma in till mamma om hon blir ledsen. Säger godnatt och hon somnar ensam. Hon sa bara "okej mamma, nattinatt älskar dig" sen somnar själv.
Så löjligt stolt man blir! Haha!
Kändes som dom som har stört ihjäl sig på vår samsovning fick sig en knäpp på näsan, så bra kan det gå när man är uppmärksam på vad barnet själv är redo för och känner sig trygg med. Tror inte alls på några metoder där barnet ska känna sig övergiven, otrygg och skrika sig till sömns!
Lite OT men ibland får man nog skryta lite om sina små troll
Åh vad roligt att höra! Och vad trygg hon verkar vara er tjej. Vi har samma inställning som er och vår dotter har alltid varit välkommen att sova med oss. Nu väljer hon dock sin egen säng i 9 fall av 10 även om hon ibland kommer över på natten, men det är bara mysigt enligt oss.
Håller helt med dig! Och visst får du skryta lite. Den där känslan när man faktiskt känner att man lyckats med något som andra haft åsikter kring, den är underbar!
Förstår egentligen inte varför alla har så mycket åsikter som dom tvunget måste dela med sig av? Har ganska många såna i släkten. Min pappa sa det första han sa, när han träffade oss när vi fått första barnet, att "jag kommer inte komma med några tips eller råd oavsett vad jag tycker om det ni gör för det är det värsta som finns. Vill ni veta min åsikt får ni fråga." Det har varit helt underbart. Och slutar ju oftast med att det är han jag faktiskt vill ha åsikt ifrån och inte alla andra som frikostigt delar med sig av sin!
Status:
36+2. Sf-mått 37. Sjukskriven 50%. Hjärtljud ca 150. Hb 116. Slemproppen fortsätter släppa.
Så himla redo för bebis!!
Känns som nåt är på g. Förvärkar nu i nån timme, väntar på att mannen ska komma hem och ta över ansvaret för dottern så jag kan lägga mig i ett varmt bad..
Har försökt peppa mig själv att vara stark inför förlossningen då förra var hemsk, nu när man inser på riktigt att det kan hända när som känner jag mig mest LIVRÄDD. Hur ska jag klara detta en gång till?? Usch vilken ångest!!
Vilken vecka är du i? :)