• Beya

BF december 2015 :-)

Angående träning så vågar inte jag fortsätta med min medeljympa på Friskis. Har läst runt en del om träning och graviditet, och det är ju en del man ska undvika. Löpning rekommenderas inte för det börjas luckras upp tidigt i bäckenet och då är det inte bra att springa. Sen ska man undvika magövningar och utfall och för ryckiga rörelser. Så det känns inte som att jympa passar mig längre tyvärr... älskar ju att träna men vågar faktiskt inte. Nu kör jag bara promenader. Vill inte heller gå upp för mycket denna gången för det är så svårt att gå ner igen för mig.

Sookie85 skrev 2015-04-13 22:42:39 följande:

Riskakor (lättsaltade) fungerar bra för mig då jag ofta mår illa mellan måltiderna... :)

Jag vet inte om jag ska skriva detta, men ville bara säga ändå att de tog upp på nyheterna för ett tag sedan att det finns gift i ris, och risprodukter såsom riskakor. Kanske ingen fara om du inte äter så mycket övriga risprodukter.
  • Beya

Nu har jag iaf ringt barnmorskemottagingen och fått en tid för hälsosamtal om två veckor.
    Känner mig nojig idag igen för brösten är inte lika hårda/ ömma längre blivit mjukare igen..känns som dt minskat lite i volym nu men hoppas jag inbillar mig. När jg fick mitt missfall förra gången så gick de snabbt tillbaka i vanlig storlek

• Beya
    miicha skrev 2015-04-18 11:25:39 följande:

Ni som har barn sedan tidigare..när började ni må illa? Jag mådde sanslöst dåligt med mina två fram till v20 ca. Men minns inte när det startade! Mår fortfarande som en prinsessa och går in i vecka sju imorgon. Misstänker att det snart är dags igen...

Jag minns inte riktigt när jag började må illa med min förste, men har för mig att det var v 6 så det borde vara dags snart tycker jag. Känns konstigt när jag läser i alla gravid appar att: nu har illamåendet börjar på allvar"

Eh nej, jag har inte morgonillamående. Känns som om jag mår lite för bra.
  • Beya

Jag tar en matsked kokosolja i morgonkaffet. Håller igång magen kanon ????

• Beya
    Linensv skrev 2015-04-20 14:34:42 följande:

Plussade igår och har bf 15 december :)

Grattis samma Bf som jag
  • Beya
    Pyret 85 skrev 2015-04-20 20:42:47 följande:

Finns det någon BF-lista?

Ja det finns men den har nog hamnat rätt långt bak nu??
  • Beya
    gällka88 skrev 2015-04-21 12:42:43 följande:
    Jag berättade.. Och började såklart storgrina eftersom man är som man är... Hon sa vi skulle sköta de på ett snyggt sätt.. Så de blir nog bra..
    Bra gjort!:)
  • Beya
    bebba83 skrev 2015-04-21 12:57:08 följande:

E de fler än ja som e svullna å ser stora ut över magen?

Oh ja jag är supersvullen! Ändå fungerar magen som den ska..
  • Beya
    bebba83 skrev 2015-04-21 13:41:36 följande:
    Lyllos dig! Har du några knep? :)
    Ja faktiskt ???? kokosolja, en matsked i kaffet eller i te. Är man ovan så ska man börja med en tsk. Nyttigt på många olika sätt och sätter verkligen igång magen ????

Äter också gärna torkade fikon och försöker ut o gå en halvtimme om dagen.
  • Beya
    bebba83 skrev 2015-04-21 14:09:12 följande:
    Det ska ja inhandla asap :) Tack för tipset! Ja jag får köra på promenader med...fick hårda restriktioner av läkaren idag gällande träning :(
    Ja gör det :) jaså vad sa han då?
Svar på tråden BF december 2015 :-)