modernu skrev 2015-05-30 22:17:56 följande:
Evve88: jag berättade efteråt för en av kollegorna men hans reaktion blev sådär.. "igen? Jaha, men då vet vi ju. Man får väl gratulera" (utan någon direkt entusiasm). Alltså, jag har ett barn innan, han är tre och jag fick honom när jag gjorde at, dvs inte alls när jag var hos dem. Tror han tycker det är svårt att satsa på operativ verksamhet om man har (flera) barn.
Beya: Jag vet inte helt säkert. Dels tror jag att det har med jobbet att göra (se ovan tex). Dels var jag inte själv jättesugen på ett barn till (säkert delvis relaterat till jobbet) - skäms nästan när jag skriver det, särskilt idag (ofrivilligt barnlösas dag). Jag tyckte också första barnet var en rejäl påfrestning på mitt psyke, jag mådde dåligt av den extrema sömnbristen och att aldrig få en lugn stund (han hade jättesvårt att somna på dagarna). Sen vet jag inte... tror bara det är sådan jag är, förra graviditeten vågade inte berätta för min familj förrän efter rul då jag var orolig över deras reaktion. Det kändes lite förbjudet (har väl något med min uppväxt att göra antar jag).
Oj, lång utläggning! Nu skulle jag egentligen vilja ta ett glas vin och en snus men jag antar att de här känslorna blir bättre när magen växer och man börjar känna rörelser. Jag saknar faktiskt den delen av graviditeten ????
Känner igen mig väldigt mycket i dina känslor! Jag mådde också väldigt dåligt när min son var nyfödd. Fick utmattningsdepression, så är väldigt rädd att det ska bli så igen och det känns så påtagligt nu, var mer positiv innan jag blev gravid.
Sen tror jag att jag får samma reaktion på jobbet, de tycker nog jag är för gammal för att börja om, men ny man och allt. Sådant man inte ska bry sig om, jag vet.
Jaja jag hoppas också det känns bättre snart när det blir mer verkligt. Skäms också för mina tankar men man måste nog ventilera dem också!