• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • summer13

Drack hallonbladste förra gången, man skulle ju blöda mindre stod det... jag fick blodtransfusion med ett par påsar blod för det inte slutade blöda så vettitusan om de hjälper

Så denna gången har jag hoppat över det!

Jag har med mensvärk till o från, ont ner i ljumskarna och det svider till som tusan i urinröret (haha) känns det som. Är nog bebis som trycker på med huvudet neråt! Har mycket sammandragningar med. Hoppas den kommer om 2 veckor :-P

• Snobi
    summer13 skrev 2015-11-05 07:25:10 följande:

Drack hallonbladste förra gången, man skulle ju blöda mindre stod det... jag fick blodtransfusion med ett par påsar blod för det inte slutade blöda så vettitusan om de hjälper

Jag har med mensvärk till o från, ont ner i ljumskarna och det svider till som tusan i urinröret (haha) känns det som. Är nog bebis som trycker på med huvudet neråt! Har mycket sammandragningar med. Hoppas den kommer om 2 veckor :-P

Känner igen alltihop. Även det där med att den stångar till urinröret

Själv är jag född i v. 37 så jag kan ju inte låta bli att hoppas på att få lite före bf. Men sån tur lär jag ju inte ha..
  • SsJj
    summer13 skrev 2015-11-05 07:25:10 följande:

Oj! Vad läskigt! Jag slutade blöda jättefort..

Låter ju onekligen som att det är bebis på gång strax! Spännande. :)
  • Tokstollen

Jag har druckit hallonbladste med båda dom andra. Blödde i en vecka efteråt bara. Sen kanske det hade varit så ändå, omöjligt att veta. Denna gång har jag rena torkade hallonblad som inte är påsförpackade. Brukar koka hemgjort chaite och lägga i hallonblad i. Druckit en handfull gånger hittills bara men jag känner helt klart av effekten. Får kraftigare förvärkar direkt. Ska nog avvakta någon vecka innan jag provar igen.

Igår sjönk min mage. Ser helt bisarrt ut. Har liksom inte haft så stor mage och nu har allt jag hade koncentrerat sig i en liten klump längst nere. Ser ut som jag har en boll under tröjan typ.. Dessutom hade jag massor av förvärkar igår och det kändes att dom gjorde skillnad. Kom blodblandat slem också. Hoppas ändock det är två veckor kvar. Hinner gärna färdigt med renoveringen vi håller på med. Ska bygga en mellanvägg sen måla, tapetsera och behandla golvet först i tre rum! Vill inte behöva göra det mellan amningarna utan ser helst att allt är färdigt och inflyttat när bebis kommer!

Ni som har barn sen innan, hur har era förlossningar varit? Jag har haft så snabba förlossningar att jag inte ens tror att jag kommer hinna in denna gång. Är helt inställd på att föda hemma eller i bilen. Min barnmorska har tom haft extrasamtal med mig ang det och gått igenom hur jag ska göra. Hon skrev ner lite saker jag borde köpa för att ha hemma då också. Känns så skumt men här går jag liksom och förbereder en hemförlossning mer eller mindre. Men skönt att vara förberedd ifall det nu skulle bli så!

(Och tack för komplimanger ang babynestet, syr beställningar på löpande band här hemma. Så det är kul att höra att ni tyckte det var fint:))

• SsJj

Tokstollen - det där lät ju helt klart godare än att dricka rent hallonbladste! :)

Borde du inte åka in och kolla läget om du har förvärkar och blodigt slem och magen redan sjunkit? Tänker att det kanske händer något redan nu?

Första barnet var kejsarsnitt för mig men andra barnet, min första vaginala förlossning så öppnade jag mig från 4 till 10 cm och fick krystvärkar redan 1 timme efter vi kom till förlossningen så jag är också ordentligt orolig.. Värkarna började göra ordentligt ont 2 timmar innan vi åkte så vi hann med nöd och näppe känner jag..

Hört av vänner som hört av förlossningspersonal att andra förlossningen går fortare men tredje kan gå precis hur som helst.

Min syster fick krystvärkar i en ambulans och hade poliseskort in till förlossningen. Jag är beräknad samma dag som hennes son är född och jag ska till samma ställe. Det föder lite oro!

• moruri

Min senaste förlossning blev jag iofs igångsatt men fick första värken 19.30 typ och så var han ute 23.41. Så det var en väldigt intensiv förlossning. Jag funderar på epidural denna gång (innan har jag haft lustgas och morfin), men bm tror inte jag kommer hinna med det. Känns som jag kommer kräva att få komma in till förlossningen efter första värken denna gång så jag hinner om jag vill. Tur det bara är 3 min till sjukhuset med taxi.

• velvet
    moruri skrev 2015-11-05 10:34:44 följande:

Min senaste förlossning blev jag iofs igångsatt men fick första värken 19.30 typ och så var han ute 23.41. Så det var en väldigt intensiv förlossning. Jag funderar på epidural denna gång (innan har jag haft lustgas och morfin), men bm tror inte jag kommer hinna med det. Känns som jag kommer kräva att få komma in till förlossningen efter första värken denna gång så jag hinner om jag vill. Tur det bara är 3 min till sjukhuset med taxi.

Hur var din "status" när du blev igångsatt? Var tappen mogen eller omogen? Hade du börjat öppna dig?
  • moruri

Jag hade gått över en vecka och var väldigt överviktig då. Var öppen typ 1,5 cm på morgonen och de satte igång mig vid 16 tiden, men första värk kom inte förrän 19.30.

• summer13

Min förlossning var ingen höjdare.. värkar 36 timmar, fullt öppen 10 timmar och slutade ändå i akut snitt. Livmodern drog inte ihop sig efter (bla pga 5kg bebis) så jag fick blod och var inlagd 1 vecka innan jag ens kunde ställa mig upp..

Så jag är inte direkt överförtjust att behöva föda igen om man säger så!

Snitt var en hemsk upplevelse för mig och jag hoppas kunna föda vaginalt denna gången. Ska testa iaf!

• Tokstollen
    SsJj skrev 2015-11-05 10:16:02 följande:

Tokstollen - det där lät ju helt klart godare än att dricka rent hallonbladste! :)

Borde du inte åka in och kolla läget om du har förvärkar och blodigt slem och magen redan sjunkit? Tänker att det kanske händer något redan nu?

Första barnet var kejsarsnitt för mig men andra barnet, min första vaginala förlossning så öppnade jag mig från 4 till 10 cm och fick krystvärkar redan 1 timme efter vi kom till förlossningen så jag är också ordentligt orolig.. Värkarna började göra ordentligt ont 2 timmar innan vi åkte så vi hann med nöd och näppe känner jag..

Hört av vänner som hört av förlossningspersonal att andra förlossningen går fortare men tredje kan gå precis hur som helst.

Min syster fick krystvärkar i en ambulans och hade poliseskort in till förlossningen. Jag är beräknad samma dag som hennes son är född och jag ska till samma ställe. Det föder lite oro!

Ja prova teet. Det är verkligen godare än att dricka det som det är. Dessutom rekommenderas ju bland annat kanel i samma syfte. Så kan ju inte vara negativt tänker jag :)

Har redan kollat upp. Tappen mjuk, centrerad och förkortad och öppen ett par centimeter men inte i aktiv förlossning. Man gör inte heller något för att stanna upp eftersom jag är i vecka 36. Så det är bara vänta och se. Tror dock inte det är dags än. Med de andra har jag i princip vetat någon vecka innan det kommer ske och så känns det inte alls nu.

Hoppas du slipper samma upplevelse som din syster! Lustigt att du är beräknad samma datum som hon var ;)
    summer13 skrev 2015-11-05 16:03:57 följande:

Min förlossning var ingen höjdare.. värkar 36 timmar, fullt öppen 10 timmar och slutade ändå i akut snitt. Livmodern drog inte ihop sig efter (bla pga 5kg bebis) så jag fick blod och var inlagd 1 vecka innan jag ens kunde ställa mig upp..

Så jag är inte direkt överförtjust att behöva föda igen om man säger så!

Snitt var en hemsk upplevelse för mig och jag hoppas kunna föda vaginalt denna gången. Ska testa iaf!

Låte som en hemsk upplevelse. Hoppas verkligen att du får en revansch denna gång och din förlossning blir så bra som du kan hoppas på!
Svar på tråden BF december 2015 :-)