• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Cheysa

Jag! Blir lite nervös av det för bebis känns inte lika intensivt som förr, men beror ju på att det börjar bli trångt nu. Jag är 35+2. Idag i affären när jag bockade mig fram kunde jag knappt sträcka på ryggen igen, inte ont, mer tog emot nästan som du skriver träningsvärk, men när jag väl var uppe igen så gick det över hyfsat snabbt.

Snobi skrev 2015-11-03 18:19:48 följande:

Tänk att det är sista månaden som inte är "vår månad" nu! Tycker det känns som att sitta i en bergochdalbana och näästan vara uppe på toppen. Jag är i v. 35+1 idag och har känt något som liknar mensvärk nästan hela dagen. Eller lite som träningsvärk kanske, och så känns det ner mot ljumskarna också. Fler som har så?

• Snobi
    Cheysa skrev 2015-11-03 21:11:07 följande:

Jag! Blir lite nervös av det för bebis känns inte lika intensivt som förr, men beror ju på att det börjar bli trångt nu. Jag är 35+2. Idag i affären när jag bockade mig fram kunde jag knappt sträcka på ryggen igen, inte ont, mer tog emot nästan som du skriver träningsvärk, men när jag väl var uppe igen så gick det över hyfsat snabbt.

Mitt verkar ha gått över till idag, än så länge iaf, men igår kväll var det rätt jobbigt. Funderar på om bebisen kan ha fixerat sig? Den hade inte gjort det sist så vi får se vad bm säger när jag ska dit imorgon. Märks som du säger att det börjar bli trångt där inne. Tycker nästan buffarna känns lite irriterade ibland, som att nån försöker trycka sig ut genom sidan av magen
  • BowserSchnauzer
    Cheysa skrev 2015-11-03 21:11:07 följande:

Bebis ska ju kännas typ lika ofta som innan men det blir ju andra typer av rörelser eftersom det inte finns plats för volter längre. Min fick för sig att lägga sig i något slags tvärläge igår - eh, aj! Stretade en hel del kan jag säga samt fick en del sparkar på konstiga ställen. Hoppas bebis ligger ner med huvudet på MVC-kontrollen på fredag för jag har svårt att se att den ska vända sig om nu (verkade som att den försökte igår man inte lyckades...).

Nu när moderkakan låg bra så vore det väl typiskt att den la sig i säte istället så det blir snitt ändå... När blir det aktuellt med ev vändningsförsök, någon som vet?
  • marwin

Jättefint babynest, Tokstollen! Ska försöka mig på ett liknande snart.. Ska värma upp sömnadsmusklerna med ett draperi först ???? Ja, det är ju december snart! Håll ut ni som inte har länge kvar och ff kämpar på jobbet! Jag fick graviditetspenning, jobbar som anestesisjuksköterska, och hade mycket kraftiga sammandragningar. Nu kan jag vila bort dem lättare och de går över fortare.

• moruri

Åh hallonbladste har jag helt glömt bort att köpa! Har kört på det med båda barnen. Ska se till att köpa det i veckan.

Pluggar ju 100% och jobbar 60% fortfarande. Har fungerat roligt bra, men idag kör jag en fuling. Orkar verkligen inte gå till skolan, ligger på soffan och försöker komma på vad jag ska sysselsätta mig med. Vill bara vara hemma och boa nu och se till så att hemmet är fint och redo för lillebror. Ska nog sy en filt till honom. Dricka te och bara mysa innan pojkarna kommer hem från förskolan. Kanske man ska börja packa den där förlossningsväskan snart?

• SsJj

Är man så flitig tror jag allt man behöver en mysdag och vila emellanåt! :)

Jag har gjort allt annat än o vila idag. Min syster hade ordnat en baby shower för mig i helgen. Aldrig blivit så bortskämd och överröst med presenter i hela mitt liv. Så idag boar jag för fullt trots att jag borde vila. Tvättar och stryker och rensar ut och ställer saker i ordning så det står härliga till. :)

Jag har inte hittat en ordentlig väska att packa i annars hade min BB väska varit klar sedan länge. Dock har jag min lilla lista här och har börjat lägga fram småsaker. :)

Nybäddat igen med påslakanset som vi fick i helgen och en sängmobil som min lillasyster gjort med små Mirandanallar.

• moruri

Låg bara på soffan hela morgonen och tittade serier, såååå välbehövt! Gav mig inspiration till att fortsätta treat'a mig själv :p så mannen hämtar på dagis och jag ska ta mig en tur till ett köpcenter och ta en fika och kolla lite affärer! :)

• lillaknytet
    SsJj skrev 2015-11-03 20:31:03 följande:

Någon som dricker eller kommer dricka hallonbladste? :)

I vecka 35 började jag dricka hallonbladste och även smörja med Weleda Perineum Massage Oil när jag väntade barn förra gången.. Blir väl likadant även denna gång gissar jag mest bara för att.. Kroppen är helt fantastisk men kan jag hjälpa lite på traven så gör jag gärna det. :)

Jag köpte clippers idag men får vänta två veckor, är bara i 33 nu.
    Dricker du 100%ig?
  • SsJj

Jag går in i vecka 33 imorgon så ska också vänta lite till. Det var Clippers jag drack förra graviditeten så blir säkert den denna gången också. Såg en annan sort med mycket mer saker inblandade men den var 3 gånger så dyr för mindre mängd.

Jag sitter endast med telefonen så borde inte vara därför. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)