FET/IVF 2015 Maj
Hej. Hoppar in här lite sent kanske. Hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Det är vårt andra ivf försök. Första försöket gick det tyvärr inte vägen. Hur ligger ni andra till? ????
Hej. Hoppar in här lite sent kanske. Hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Det är vårt andra ivf försök. Första försöket gick det tyvärr inte vägen. Hur ligger ni andra till? ????
Grattis till god skörd!
10 låter ju perfekt! Hoppas det blir några finfina embryon av dem.
Är det första IVF:n?
Jag fick tillbaka ett embryo förra onsdagen. Hoppas innerligt att det ska gå vägen nu. Andra försöket.
hej!
Jag är ny medlem här men såg eran grupp och tänkte hoppa in, så skönt att ha några som går egenom samma sak. jag har gjort mitt andra ivf försök och satte in ett två dagras den 2 maj, väntar nu och hoppas att det går denna gången.
Har haft 3 missfall och ett utomhavandeskap..
Hej igen!
Idag har jag satt tillbaka ett 5-dagars embryo som enligt labbet var perfekt. Hoppas nu att det vill stanna kvar. Har testdag 30 maj!
Vi ska starta vårat första IVF försök nu. Börjar med menopur på torsdag. :) korta protokollet.
Här är det dags för äggplock imorgon och insättning fredag eller månadag.
Någon mer än jag som sväller upp över magen efter ÄP?
Kul att det går framåt hör! Några ruvare och några riktigt fina resultat under behandling. Verkar lovande :)
Själv känner jag mig deppig idag. Tjuvtestade idag på rd 9 (med blastocyst). Negativt... Och inte känner jag av något alls heller. Så vi börjar väl förstå vart det barkar hän...
Vill inte riktigt inse faktum. Vi har bestämt för att ge upp efter detta och det är väl jobbigast av allt egentligen... Att det inte blev som vi hade tänkt =(
Hoppas man kan hitta en väg att gå vidare och lämna det här tråkiga bakom oss.
Efter mitt äggplock var magen som en stenhård ballong i flera dagar, helt normalt vad jag förstår.
Jag fick aldrig något embryo återfört eftersom inget av äggen befruktades men har förstått att det kan svälla upp ytterligare efter återföring också (hoppas på att få erfarenhet från den extra svullnaden nästa månad :))
Räknar inte med att testen visar fel. Med tanke på att jag inte har ett endaste litet sypmtom så talar det sitt tydliga språk.
Nej jag har bara gjort ett färskförsök som slutade med mf och ett frysförsök (var bara ett embryo som överlevde upptiningen).
Men vi har försökt i över 2 år nu och har fått gå igenom utomkveds, operationer, mf osv.
Tillslut orkar man inte mer... Det tär så mkt på våran relation och ekonomi. Vi vill fortsätta men ser inte hur det skulle kunna vara möjligt utan att sätta "allt på spel".