FET/IVF 2015 Maj
Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)
Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)
Så glad (: Carlanderska ringde idag och meddelade att 12 av 16 ägg har blivit befruktade (:
På söndag får vi tillbaka en blastocyst och förhoppningsvis några till frys!
Jag har börjat få bruna flytningar :( har precis haft ägglossning för 4 dagar sedan så det låter otroligt att det skulle vara mensen. Ska göra FET på lördag. Måtte min kropp inte flippat ut ..... :(
Tack gulliga du! :) Ja bädda in dig lilla embryo!!!
Och angående dina bruna flytningar, jag har haft det mellan äl och mens enstaka gånger (har då trott att det varit nidblödning men nu vet jag ju bättre, det görs ju liksom inte icsi i magen :)) Är väl helt omöjligt att ha en så kort lutealfas att det skulle kunna vara mensen. Tror inte det är någon fara, det slutar säkert så får du ditt embryo som planerat. Men man kan ju alltid ringa kliniken om man är orolig och vill bli lite lugnad! Du ska se att vi blir ruvare ihop trots allt :)
Jag har haft så i cykeln efter stimulerat försök. Har också haft så en cykel efter att jag åt pergotime. Har fått det förklarat att det kan bli lite hormonell inbalans efter att kroppen får massor av hormoner och att det sedan balanseras igen. Cykeln efter har det då varit som vanligt igen...
Lycka till med FET!
Äggstockarnas storlek och slemhinnan i livmodern såg bra ut förra veckan, ägglossningen kom på rätt dag osv. Det var det dom kollade efter sa dom. Så dom tyckte det var ok att köra på. Idag har jag inga bruna flytningar men det blir VUL imorgon för säkerhets skull. I annat fall får vi vänta tills sep. Nåja, vi får veta imorgon kl 10. Blir nog bra till slut. Tack för omtanken. Kram
Enligt de barnmorskor jag pratat med där jag går (Huddinge rep) är det vanligt att cykeln efter blir lite annorlunda..
Just av den anledningen måste man vänta en cykel för FET där på Huddinge..kanske olika?
Lycka till..och hoppas allt står rätt till!
Lycka till, hoppas du får köra. September är drygt...
Själv testar jag för äl nu. Får inte bli utslag lördag, söndag , måndag för då blir det midsommarhelgen och vänta till minst augusti..nackdelen med landsting
Men ibland brukar min äl vara några dagar sen, så hoppas...
Igår. Brukar känna av min äl och det det känns att det ska bli till helgen, men man vet aldrig.
Kanske kan man stressa kroppen så den påverkas?
Sitter och väntar på flyg till Lissabon, hoppas det kan påverka kroppen )
Grattis till er båda Längta och JMD!!!! Härligt att se plus här i tråden. :)
Ja, det finns nog nackdelar med båda.
Man får hoppas kroppen är lite medgörlig iallafall någon gång inom några månader...