• Blomster84

FET/IVF 2015 Maj

Tänker på er alla som inte lyckades denna omgången... Många kramar till er!

Själv känns det sådär. Känner mig väldigt låg idag och känner för att krypa ner under täcket och sova tills testdagen (30/5). Denna hemska väntan. Fick en sån där känsla av att det inte finns nåt att hoppas på imorse. Men ändå står man här på jobbet och ler med ett påklistrat falskt leende till alla kunder som vill köpa blommor... Suck.

• Blomster84
    Jennie skrev 2015-05-21 12:38:17 följande:

Okej, då förstår jag hur du tänker Jag känner exakt samma sak. Jag har min testdag två dagar senare än du, och redan nu känns det olidligt jobbigt. Jag känner för att åka hem och få krypa ihop i min mans famn och stanna där, vill inte alls vara på jobbet och låtsas som ingenting.

Har du (och ni andra också för den delen) berättat något för kollegor/chefer på jobbet? Min chef och min kollega vet båda två att vi går igenom ivf. Tyvärr förstår min chef inte hur man kan vilja skaffa barn och min kollega är lika ointresserad hon med. Inte så mycket som ett "hur gick det med äggplocket?" Eller liknande. Suck! Hade en kund som klappade mig på magen och önskade grattis till tillskottet i onsdags. Var så svullen efter äggplocket att hon trodde jag var gravid. Tack för den... Usch vilken dag.

Ledsen att låta så negativ. Behövde bara kräka av mig :(
  • Blomster84
    Skuggan80 skrev 2015-05-21 21:24:48 följande:

Jag beklagar, så tråkigt!Oj, skulle aldrig kunna berätta för min chef, är inte alls så "nära henne". Undrar om det hade varit annorlunda om det hade varit en man? Tror inte att hon skulle ha någon förståelse alls, och skulle inte tycka att alla frånvaro är "giltig".Lycka till!

Har inte riktigt haft nåt val. Vi är bara tre stycken som jobbar i butiken och har fått både missfall och utomkveds (op båda gångerna o sjukskriven 1 vecka/gång) medan jag varit på jobbet. Svårt att förklara bort frånvaron där. Och måste planera ivf behandlingarna runt alla högtider då jag omöjligt kan ta ledigt då. Hur gör ni andra när ni behöver ledigt från jobbet för ul, ÄP, ET, FET osv?
  • Blomster84
    Pommac1 skrev 2015-05-22 13:37:08 följande:

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!

Fy vad trist! Hade så hoppats på att det skulle gå vägen för er denna gången. Hoppas doktorn har några vettiga svar o tänkt ut en bra plan för er. Kram
  • Blomster84
    Ia84 skrev 2015-05-23 13:10:03 följande:

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

Grattis! Vad roligt för er. Lycka till på onsdag :)
  • Blomster84

Fått spotting. Fick det förra gången också på exakt samma dag efter äggplock om man tar i betraktning att det var ett 3dagars då och en blastocyst denna gången. Gick åt h*lvete då. Känns som det blir likadant denna gången. Tjuvtestade imorse. Negativt. Rätt kört här verkar det som

• Blomster84

Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.

• Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-26 15:24:17 följande:

Fick äntligen mens i morse så var precis inne för att kolla med ultraljud att allt är grönt för att starta igång med sprutor men läkaren såg två folliklar (som jag antar är rester sen förra ivfen..?) så hon ville kolla i morgon igen och om de inte minskat eller är borta då så kan vi inte starta nu utan måste vänta ytterligare en cykel...och då har det hunnit semesterstänga så då blir det inget förrän i augusti/september :(:(:( Ville börja gråta när jag kom ut. Varför varför varför kan vi inte få försöka i alla fall! När allt annat ändå inte funkar kan väl i alla fall behandlingen få starta men nej.

Känner mig så jävla bitter. Alla andra sprutar ur sig barn och min kropp vill inte ens samarbeta för att göra detta på konstgjord väg :(

Nån annan som haft såna restblåsor eller vad det nu är?

Lider med dig. Hoppas innerligt att det blir bättre tills imorgon.

Jag ska på UL imorgon och kolla om vi hinner ett FET innan sommaren. Lät positivt imorse när jag pratade med sjuksköterskan. Sen ringde doktorn och på henne lät det tvärtom. Men fick en tid imorgon så får vi se. Annars blir det aug/sep för oss också. Oavsett vad vi får för svar imorgon kan vi iaf trösta oss med att vi försökte allt.

Tänker på dig/er. Vi har 4 gravida i vår umgängeskrets/närmsta släkt. Inte det lättaste att hantera just nu. Kram
  • Blomster84
    Mysan10 skrev 2015-05-26 15:46:26 följande:

Usch vad tråkigt! Hoppas att det ser bättre ut imorgon! Jag tror att dom är rädda för att blåsorna ska producera hormoner som stör behandlingen.

För mig har det också varit en del problem. Fick först ingen blödning efter nedregleringen sen gick inte hormonerna upp som planerat och nu verkar det ha stigit för mycket. Får se vid vul imorgon. Så håller tummarna för oss imorgon!

Lycka till imorgon! :)
  • Blomster84
    iaeh skrev 2015-05-26 16:37:09 följande:

Tog ett test nyss som visade negativt, det är 4 dagar innan egentlig testdag och jag har mensliknande blödningar. Det är bara att inse att det är kört... att det ska vara så fruktansvärt svårt att bli gravid. Allt känns så hopplöst.

Tänker på dig/er. Så tråkigt att höra... Vet hur det känns. Kramar
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj