• Blomster84

FET/IVF 2015 Maj

Pommac1 skrev 2015-05-19 21:17:49 följande:

Sista sprutan är nu tagen. Äggplock på torsdag.

Vad roligt! Stort lycka till!!! Hoppas det blir många fina ägg. Kram
  • Blomster84
    Ia84 skrev 2015-05-19 17:02:28 följande:

Idag varit på ultraljud, efter att i fredags bara haft två äggblåsor så hade det nu blivit fler. Två äggblåsor var dock på 23 resp 27 mm så man kommer mer satsa på dem som låg på 12-15 mm. Äggplock bestämdes till på fredag, känns jättekul men nervöst.

Vad skönt för er! Har ni gjort äggplock innan?
  • Blomster84
    Coocoo skrev 2015-05-19 16:54:39 följande:

Har gjort ett FET idag av en aktiv liten blastocyst och enligt läkaren är det 50% chans att det går vägen.

Jag fick förresten rekommendationen att äta som en gravid från och med idag (alltså undvika viss ost etc) samt att inte ha samlag. Anledningen till inget samlag var att progesteronet (i mitt fall crinone) då åker ut och att det inte är bra.

Jag kör förresten även på babyklister för att göra miljön extra gosig för ägget :)

Spännande! Vi fick samma odds :)

Hoppas det går vägen för er. Är på ruvardag 3 idag.
  • Blomster84
    MG13 skrev 2015-05-19 19:44:34 följande:

Har velat fram och tillbaka nu i dagar och idag kom jag på att jag ska banne mig se mig som gravid. Visserligen är det 6 dagar kvar innan jag kan testa men så länge mensen inte kommer så tekniskt sett kan man väl räkna så?

Hyn har torkat ut totalt jag är snustorr och inget fungerar, precis som när jag väntade twinsons...så jag hoppas att de ligger inbäddade och ombonade där inne.

(allt för att peppa en själv).

En dag till avklarad.

Hur mår ni?

Är på ruvardag 3. Känns som dagarna kryyyper fram. Men det känns bra ändå. Är positiv än så länge. Jag tycker det är helt ok att räkna som du gör. Det håller modet uppe :) kram
  • Blomster84
    Ia84 skrev 2015-05-19 21:31:22 följande:

Det är första äggplocket. Så det är klart rätt nervöst, man vet ju inte hur det kommer kännas och hur jag kommer reagera. När vi gjorde äggledarundersökning så kräktes jag en massa efteråt så man är ju rädd att samma ska hända igen.

Jag sa till att jag lätt blir illamående mot morfin o narkos osv så jag fick speciella piller i förebyggande. Funkade hur bra som helst! Mådde inte illa alls :) det är knappast skönt med äggplock (dom sa till mig att ta 2*500mg panodil innan jag kom dit) men fick massor med smärtstillande samt lokalbedövning så det gick helt ok. Hade ont i ett par dagar efteråt men det är också olika från person till person. Ha panodil hemma :) (eller starkare om du har, jag tog citadon).

Är säker på att det kommer gå superbra. Det är sjukt häftigt att se allt så detaljerat. All lycka till!

Kram
  • Blomster84
    Pommac1 skrev 2015-05-19 22:01:47 följande:

[quote=75322463][quote-nick]Blomster84 skrev 2015-05-19 21:25:19 följande:[/quote-nick]

Vad roligt! Stort lycka till!!! Hoppas det blir många fina ägg. Kram

[/

Tack! Blir allt nervös att det ska gå åt skogen. Men vi hoppas det blir bra.

Har för mig att ni gjort ivf innan va?
  • Blomster84
    Ia84 skrev 2015-05-19 22:17:52 följande:

Tack! Jag blir nog inte illamående av själva morfinet utan mer när dem är där inne och grejar. Jag kommer nog ta allt lugnande o smärtstillande jag kan få på fredag.

Ska se till att ha lite smärtlindrande hemma sedan med. Skönt att ha helg efter att vila upp sig på.

Inget fel med en liten "high" :p blir förhoppningsvis det närmsta du kommer vad gäller berusning på läääänge :)
  • Blomster84
    Zamira skrev 2015-05-20 06:53:49 följande:

Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).

Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.

Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?

Jag blev också väldigt öm och svullen. Dom var tveksamma till ET på dag tre men gjorde det ändå. Dom sa att det nog var lätt ÖS. Gick över ett par dagar senare. Hoppas du blir bättre snart.
  • Blomster84
    Zamira skrev 2015-05-20 10:20:36 följande:

Aha okej, vad skönt att det gick över!

Pratade precis med läkaren och hon sa att det blir insättning imorgon som planerat, så jag hoppas att det inte blir något värre än det är :)

Jag försökte vila så mycket som möjligt. Kan ju inte skada att vila :) hoppas allt går bra imorgon.
  • Blomster84
    Pommac1 skrev 2015-05-20 06:50:43 följande:

Ja. Första gången var äggen för dålig kvalitet. Nästa gång var äggen i toppen blev inte befruktade. Så nu hoppas vi på en bättre utgång.

Hoppas verkligen det går vägen. Tredje gången gillt! :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj