• Blomster84

FET/IVF 2015 Maj

EricaSE83 skrev 2015-06-12 10:01:23 följande:

Nu är du förmodligen precis på väg upp i gynstolen

Håller mina tummar för att allt ska se toppen ut och det ska vara förberett för att ta emot ett litet embryo därinne!

Allt såg bra ut!! Vi kör FET imorgon!! Är så glad!! Imorgon blir jag ruvare för tredje gången.

Hur går det för dig? Kram!
  • Blomster84
    Tussebus skrev 2015-06-13 19:18:54 följande:

Grattis blomster! Välkommen till rubargänget! ;)

Själv har jag nån form av spottings idag. Lite orolig men d ska visst va normalt.. Funderar på om jag törs testa imorgon lr om jag ska vänta tills td.

Tackar ödmjukast :) vilken rd är du på? Visst kan man ha spottings. När har du BIM?
  • Blomster84
    Tussebus skrev 2015-06-13 21:18:16 följande:

Blomster: BIM idag.

Jag hade testat imorgon om jag var du. Hade inte kunnat hålla mig hihi
  • Blomster84
    Tussebus skrev 2015-06-13 22:49:19 följande:

Testade häromdan o fick negativt men jag kör väl ett test till ;) var optimistisk när jag beställde äl-stickor från billigatester.se så tog ett paket med grav-testet med ;)

Det var säkert bara för att du testade för tidigt :)
  • Blomster84

Vi satte in en blastocyst igår morse. I natt gick jag och kissade och såg en rosa flytning på pappret. Kan det vara en nidblödning eller bara lite blod från själva insättningen tro? Har ni några erfarenheter ang detta?

• Blomster84
    Tussebus skrev 2015-06-14 09:12:29 följande:

Stickan imorse var negativ på Rd 12. Tant röd tycks ha kommit o mina bröst gör inte ett dugg ont längre. Varför tror jag då ff att jag e gravid? Jaja td på torsdag. Får se då...

Hur går det för dig? Kram
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-15 13:42:13 följande:

Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?

Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.

Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...

Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?

Jag kände nåt liknande men trodde att det hade med alla hormoner (Menopur o Ovitrelle) och sånt att göra samt den emotionella bergochdalbanan man gör under ett ivf försök med äggplock och insättning osv. Tänkte aldrig på att det kunde vara Lutinusen. Men du har kanske rätt.

När jag var gravid med dottern började jag gråta av Lambi-reklamer på tv. :p
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-16 20:31:03 följande:

Fick hem papper nu som meddelar att inga embryon gått att frysa.

Tacksam att vi fick tillbaka ett fint, men blev ändå lite ledsen. Blir ännu mer nervös över om det ska funka eller inte nu. Om det inte gör det är det dubbelt jobbigt, att behöva köra igång nya behandlingar efter sommaren är inget jag går och hoppas på...

Snälla snälla snälla låt det få funka nu!!!!

Det kommer gå bra vännen. Tråkigt att ni inte fick några till frysen men vi hoppas ju att det var guldägget du ruvar på nu. :) vilken dagar du på?
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-16 21:05:50 följande:

Jag hoppas så himla mycket samtidigt som jag mer och mer liksom inte "vill" hoppas för jag vet hur ledsen jag kommer bli om det inte funkar. Så försöker förbereda mig på dåliga besked men det gör ju ingen nytta egentligen.

Jag är på RD6 idag, med vårt tvådagarsembryo. Så vi är helt i fas va, om du är på dag 3 med femdagars? Hur känner du dig?

Just det! Jo rd 3 här med blastis. Lite molvärk men annars inget. Tar ju inga hormoner så vi får väl se om det håller i sig :)
  • Blomster84
    sanla skrev 2015-06-17 12:37:38 följande:

Ska göra första FET och inväntar ägglossning. Min ägglossning kan ibland vara 3 dagar sen, nu är den minst fyra dagar sen. Har testar efter instruktion ca kl 8 varje morgon..

Kan man missa utslaget för ägglossning?

Kör clearblue..

Tror bara att din ÄL är sen. Skönt att det inte blev i helgen iaf. Jag har använt clearblue varje gång jag kollat efter ÄL och de har alltid funkat för mig :)
  • Blomster84
    sanla skrev 2015-06-17 16:25:56 följande:

Ja jag blev superglad att den inte kom i måndags.

Ja den borde komma innan nästa stängda helgdagar vilket är lördag. Man blir lite nojjig bara, att man skulle missat den...

Hur går det för dig?

Jo det går väl ok tror jag. Är på rd 4 idag. Tiden går så sakta... Har haft en del molvärk idag och är trött i ryggen. Annars inget. Hoppas innerligt att det vill sig denna gången. Åker på semester på söndag så lär få reda på det under semestern.

Skönt att ägglossningen drog ut på tiden. :)
  • Blomster84

Är på rd 5 med en blastocyst och har fått rosa flytningar. Hmm... Alldeles för tidigt för mens. Någon som vet? Har gjort ostim fet

• Blomster84
    Linda8110 skrev 2015-06-19 12:48:27 följande:

Sitter på gynakuten på SöS. Vill kolla hur det ser ut...

Håller tummarna för att allt ser bra ut. Lycka till! Kram
  • Blomster84
    Linda8110 skrev 2015-06-19 12:48:27 följande:

Sitter på gynakuten på SöS. Vill kolla hur det ser ut...

Håller tummarna för att allt ser bra ut. Lycka till! Kram
  • Blomster84

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

• Blomster84

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

• Blomster84

• Blomster84

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj