FET/IVF 2015 Maj
Nu är du förmodligen precis på väg upp i gynstolen
Håller mina tummar för att allt ska se toppen ut och det ska vara förberett för att ta emot ett litet embryo därinne!
Hur går det för dig? Kram!
Nu är du förmodligen precis på väg upp i gynstolen
Håller mina tummar för att allt ska se toppen ut och det ska vara förberett för att ta emot ett litet embryo därinne!
Då var jag också ruvare. Fick tillbaka en blastis imorse. TD 27/6 yay!
Grattis blomster! Välkommen till rubargänget! ;)
Själv har jag nån form av spottings idag. Lite orolig men d ska visst va normalt.. Funderar på om jag törs testa imorgon lr om jag ska vänta tills td.
Blomster: BIM idag.
Testade häromdan o fick negativt men jag kör väl ett test till ;) var optimistisk när jag beställde äl-stickor från billigatester.se så tog ett paket med grav-testet med ;)
Vi satte in en blastocyst igår morse. I natt gick jag och kissade och såg en rosa flytning på pappret. Kan det vara en nidblödning eller bara lite blod från själva insättningen tro? Har ni några erfarenheter ang detta?
Stickan imorse var negativ på Rd 12. Tant röd tycks ha kommit o mina bröst gör inte ett dugg ont längre. Varför tror jag då ff att jag e gravid? Jaja td på torsdag. Får se då...
Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?
Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.
Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...
Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?
Fick hem papper nu som meddelar att inga embryon gått att frysa.
Tacksam att vi fick tillbaka ett fint, men blev ändå lite ledsen. Blir ännu mer nervös över om det ska funka eller inte nu. Om det inte gör det är det dubbelt jobbigt, att behöva köra igång nya behandlingar efter sommaren är inget jag går och hoppas på...
Snälla snälla snälla låt det få funka nu!!!!
Jag hoppas så himla mycket samtidigt som jag mer och mer liksom inte "vill" hoppas för jag vet hur ledsen jag kommer bli om det inte funkar. Så försöker förbereda mig på dåliga besked men det gör ju ingen nytta egentligen.
Jag är på RD6 idag, med vårt tvådagarsembryo. Så vi är helt i fas va, om du är på dag 3 med femdagars? Hur känner du dig?
Ska göra första FET och inväntar ägglossning. Min ägglossning kan ibland vara 3 dagar sen, nu är den minst fyra dagar sen. Har testar efter instruktion ca kl 8 varje morgon..
Kan man missa utslaget för ägglossning?
Kör clearblue..
Ja jag blev superglad att den inte kom i måndags.
Ja den borde komma innan nästa stängda helgdagar vilket är lördag. Man blir lite nojjig bara, att man skulle missat den...
Hur går det för dig?
Är på rd 5 med en blastocyst och har fått rosa flytningar. Hmm... Alldeles för tidigt för mens. Någon som vet? Har gjort ostim fet
Sitter på gynakuten på SöS. Vill kolla hur det ser ut...
Sitter på gynakuten på SöS. Vill kolla hur det ser ut...
Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!
Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!