• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Linda8110
    MadArp skrev 2015-06-25 16:14:41 följande:
    Lutealfasen kan vara kort vissa ggr ca 7-14 dagar.

Ang mitt immunförsvar, är det några specifika prover du tänker på. Har kollat blodstatus, sänkan osv men inte något utvidgat test.

Tack för responsen!
    En lutealfas på 10-16 dagar är normal, under 10 är för kort. Min vanliga lutealfas är på 14 dagar men efter IVF'en med hormonpåverkan blev den förkortad. Som tur var hade vi embryon i frysen vilket gjorde att vi ej behövde hormoner. Men det tog flera månader innan lutealfasen var normal igen och över ett halvår innan min ägglossning var återställd till det normala. Otroligt vad hormonerna kan påverka!

Man kan ta särskilda prover för att se om man har ett överaktivt immunförsvar. Har man det finns det en risk att kroppen inte vill ta emot ett embryo utan jobbar aktivt för att göra sig av med det.
  • Semlan1988

Hur går det för er? Ni som plussat, vad händer? Har ni fått tid till tidigt UL? Ni som ruvar, hur får ni dagarna att gå :/ Ni andra, hur ser det ut för er? Vilka skall göra FET/ ny ivf till hösten och vart går ni?

Kram till er alla kämpar!

• Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 10:47:24 följande:

Hur går det för er? Ni som plussat, vad händer? Har ni fått tid till tidigt UL? Ni som ruvar, hur får ni dagarna att gå :/ Ni andra, hur ser det ut för er? Vilka skall göra FET/ ny ivf till hösten och vart går ni?

Går in i v.8 idag. Varit på 2 VUL pga blödningar, kramper och ökad missfallsrisk. Nästa VUL 3 juli. Kan bara hoppas på det bästa!

Hur mår du?
  • Söndag

Jag var på vul förra veckan vecka 9 allt såg bra ut och vi är nu utskrivna från fertiliteten! Skrämmande men också väldigt spännande
  • Linda8110
    Söndag skrev 2015-06-26 11:50:26 följande:
    Jag var på vul förra veckan vecka 9 smile1.gif allt såg bra ut och vi är nu utskrivna från fertiliteten! Skrämmande men också väldigt spännande
    Grattis! Gud vad underbart! Jag hoppas så på att få samma besked nästa fredag. En vecka går sååå sakta...
  • sanla
    Jag var på vul förra veckan vecka 9 smile1.gif allt såg bra ut och vi är nu utskrivna från fertiliteten! Skrämmande men också väldigt spännande
    "Utskriven från fertiliteten" låter ju jättepositivt!
  • sanla

Bara RD2, känns att jag tar det mer med ro än de två tidigare ET, men vad vet jag när BIM och testdag närmar. Man brukar ju alltid bli hispig då.

Vilken ruvardag är du på? Hur går det för dig?
  • Nicka

Hej, vill önska alla ett stort lycka till och en trevlig sommar! Själv skall jag försöka njuta så gott de bara går. Hoppar ur tråden och hoppar in i nån juli/augusti tråd.kram

Nickasworld.blogg.se

• Semlan1988
    Linda8110 skrev 2015-06-26 11:24:42 följande:

Går in i v.8 idag. Varit på 2 VUL pga blödningar, kramper och ökad missfallsrisk. Nästa VUL 3 juli. Kan bara hoppas på det bästa!

Hur mår du?

Det låter ju både underbart och skrämmande. Håller verkligen alla tummar och tår för dig! Jag mår som jag mår... Känns som mitt liv står helt på paus just nu och jag sitter i något slags vakuum... TD nästa söndag och BIM imorgon...

Kram!
  • Semlan1988

Jag var på vul förra veckan vecka 9 allt såg bra ut och vi är nu utskrivna från fertiliteten! Skrämmande men också väldigt spännande

Stort grattis! Helt underbart <3 är det första barnet?

Kram
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj