• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • helnil_

Vad skönt att du får köra på direkt när de öppnar igen! antar att det inte är helt kört nu så håller fortfarande på att det går vägen men annars hoppas jag på dina frysta. Skönt att ha så många i frysen iaf :) skönt att höra att du kan vara lite positiv iaf! Har inte gjort FET så har ingen koll där tyvärr.

Dalkullan skrev 2015-06-23 15:52:02 följande:

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

• Söndag
    Dalkullan skrev 2015-06-23 15:52:02 följande:

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

Säger samma har bara gjort FET men så himla smidigt ägglossningstest tills glad gubbe och då ringa in för att få tid för återföring
  • Dalkullan

Söndag, helnil_ och Linda8110 - tack för era svar! En teori är att jag inte har ägglossning så ofta - förstår att det inte behövs för FET, men tänkte om det kan bli svårt att pricka in rätt tid med stickor då..?

Linda8110 - oj, fyra veckor lät väldigt drygt - känner mig nöjd redan..;) Hur långt gången var du då?

• mom2012

Linda ska de inget göra åt det blodkärl som läcker ut blod? Kan de göra Ngt?

Skönt att se hjärta ticka och att allt i övrigt såg bra ut. Ditt plus va ju något svagt. Håller tummarna!

• Linda8110
    mom2012 skrev 2015-06-23 19:43:31 följande:

Linda ska de inget göra åt det blodkärl som läcker ut blod? Kan de göra Ngt?

Skönt att se hjärta ticka och att allt i övrigt såg bra ut. Ditt plus va ju något svagt. Håller tummarna!

Svagt plus? Näää det var det inte :) Nu blandar du ihop mig med någon annan.

Nej ett blodkärl som brister kan man inte göra något åt alls. De vet ju inte ens om det är det som är anledningen. Går inte att se, men det är tydligen inte helt ovanligt att det sker.
  • Söndag
    Dalkullan skrev 2015-06-23 18:49:32 följande:

Söndag, helnil_ och Linda8110 - tack för era svar! En teori är att jag inte har ägglossning så ofta - förstår att det inte behövs för FET, men tänkte om det kan bli svårt att pricka in rätt tid med stickor då..?

Linda8110 - oj, fyra veckor lät väldigt drygt - känner mig nöjd redan..;) Hur långt gången var du då?

Då blir de säkert stimulerat och du får en "fusk" ägglossning
  • helnil_

Det är samma problem som jag har, glesa ägglossningar. Men det där ska de nog kunna fixa i Falun :)

• Linda8110

Jo man måste ha en egen ägglossning för att kunna göra en vanlig FET. Har man inte egen ägglossning så får man göra en hormonstimulerad omgång där de hjälper dig till en ägglossning.

Ja 4v var otroligt drygt! Jag var inte gången alls då utan blödningen började i samband med mens så jag fattade inte ens att jag varit gravid förrän jag tog ett test eftersom mensen aldrig slutade. Den visade då ett svagt men tydligt plus.
  • Dalkullan

Söndag, helnil_ och Linda8110 - blir nog stimulerat FET för oss då.. Tack för era svar!

En fråga - ni som gjort behandling i Falun via landstinget Dalarna, de tre gratisförsöken - hur funkar det med ET och FET? Räknas båda som ett försök vardera, eller skiljer de sig åt?

• helnil_

Hur har det gått för dig? Vad tror du om din situation? Det är bara ET som räknas som ett försök. Frysförsöken ingår i ditt gratisförsök :) så du har många chanser på dig!

Dalkullan skrev 2015-06-24 18:13:46 följande:

Söndag, helnil_ och Linda8110 - blir nog stimulerat FET för oss då.. Tack för era svar!

En fråga - ni som gjort behandling i Falun via landstinget Dalarna, de tre gratisförsöken - hur funkar det med ET och FET? Räknas båda som ett försök vardera, eller skiljer de sig åt?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj