• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Semlan1988
    sanla skrev 2015-06-26 12:20:47 följande:

Bara RD2, känns att jag tar det mer med ro än de två tidigare ET, men vad vet jag när BIM och testdag närmar. Man brukar ju alltid bli hispig då.

Vilken ruvardag är du på? Hur går det för dig?

Rd 6 här och BIM imorgon! Haft mensvärk sedan dagen efter ET... Mina bröst har vart som två kanonkulor senaste veckan, nästan så att jag fått "lyfta" upp dem ur sängen på morgonen men imorse var de nästan normala igen... Vet inte vad det betyder. Har molande värk i livmodern titt som tätt men den har avtagit lite igår och idag... Annars så har jag alla symtom jag brukar ha innan Mens. Lätt retad, sugen på specifika saker (tunnbröd och oboy denna månad) och mensvärken då... Vi får se hur detta slutar. Hur känns det för dig?

Kram
  • Semlan1988
    Nicka skrev 2015-06-26 12:35:58 följande:

Hej, vill önska alla ett stort lycka till och en trevlig sommar! Själv skall jag försöka njuta så gott de bara går. Hoppar ur tråden och hoppar in i nån juli/augusti tråd.kram

Nickasworld.blogg.se

Ha en fin sommar! Följer redan din blogg <3

Kram!
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:42:38 följande:
    Rd 6 här och BIM imorgon! Haft mensvärk sedan dagen efter ET... Mina bröst har vart som två kanonkulor senaste veckan, nästan så att jag fått "lyfta" upp dem ur sängen på morgonen men imorse var de nästan normala igen... Vet inte vad det betyder. Har molande värk i livmodern titt som tätt men den har avtagit lite igår och idag... Annars så har jag alla symtom jag brukar ha innan Mens. Lätt retad, sugen på specifika saker (tunnbröd och oboy denna månad) och mensvärken då... Vi får se hur detta slutar. Hur känns det för dig?

Kram
    Är så tidigt så jag känner inget...
    Tar det väldigt lugnt.. Låter tiden gå

Så skönt att slippa sätta in lutinus tre ggr om dagen..och slippa de biverkningarna..

Lycka till och hoppas verkligen på ingen mena imorgon!
  • Idis90
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:36:51 följande:

Det låter ju både underbart och skrämmande. Håller verkligen alla tummar och tår för dig! Jag mår som jag mår... Känns som mitt liv står helt på paus just nu och jag sitter i något slags vakuum... TD nästa söndag och BIM imorgon...

Kram!

Håller tummarna för dig! Ruvartuden är hemsk! Hoppas på ett fint plus! Kram
  • Söndag
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:37:49 följande:
    Stort grattis! Helt underbart <3 är det första barnet?

Kram
    Tack!!
    Ja de är första :)
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:36:51 följande:
    Det låter ju både underbart och skrämmande. Håller verkligen alla tummar och tår för dig! Jag mår som jag mår... Känns som mitt liv står helt på paus just nu och jag sitter i något slags vakuum... TD nästa söndag och BIM imorgon...

Kram!
    Underbart och skrämmande var en bra sammanfattning!

Ja Gud vilken jobbig period ruvningen är... Sen så tror man att det ska bli en fröjd när man väl plussar, men nej! Då börjar nästa terrorperiod och tiden går sååå sakta. Man får slå sig på fingrarna ibland och påminna sig om att försöka njuta lite mitt i allt. Både i ruvning och tidig graviditet. Bara ha målet i sikte! Ser fram emot att höra om ditt gravtest sedan. Kram
  • Semlan1988

Håller på att bli tokig här :( tror att mensen kommer hela tiden så vågar knappt gå på toa... Och så har jag jätte pms... Känner mig sjukt bitter idag, och jag är inte alls den bittra typen i vanliga fall. Jag trodde allt skulle bli frid och fröjd efter ET, att jag inte skulle vara ett dugg hispig utan bara njuta av att vara "kanske-gravid" och jag skulle t.o.m låta bli att testa på TD för att njuta lite till... HA! Jag har verkligen underskattat en ruvning. Ni är tamej sjutton hjältinnor hela högen! En applåd för oss!

• Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 17:27:44 följande:

Håller på att bli tokig här :( tror att mensen kommer hela tiden så vågar knappt gå på toa... Och så har jag jätte pms... Känner mig sjukt bitter idag, och jag är inte alls den bittra typen i vanliga fall. Jag trodde allt skulle bli frid och fröjd efter ET, att jag inte skulle vara ett dugg hispig utan bara njuta av att vara "kanske-gravid" och jag skulle t.o.m låta bli att testa på TD för att njuta lite till... HA! Jag har verkligen underskattat en ruvning. Ni är tamej sjutton hjältinnor hela högen! En applåd för oss!

En stor applåd till dig också! Kram
  • Nicka

[quote=75466725][quote-nick]Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:44:16 följande:[/quote-nick]Ha en fin sommar! Följer redan din blogg <3

Kram![/

Tack! Kram

• 1983an
    MadArp skrev 2015-06-25 06:30:12 följande:

Hej Alla ni kämpar!

Jag läser allt i denna tråd, men har inte själv skrivit på mkt länge.

Vi har gjort 3ivf försök och alla misslyckatst. 1 försöket inga ägg blir befruktade, 2 försöket 6 ägg ut 3 blir befruktade nu med icsi, får ett, 2 dagar tillbaka och 1 st blastocyst till frysen. Inget fäster. Sista försöket 13 ägg ut, 11 blir befruktade alla odlas vidare mot blastocyster. Endast 1utvecklas tillblastocyst alla andra avstannar i sin celldelning således inga till frysen. Får blastocysten tillbaka, som alla ggr tidigare blödning på ruvardag 9 (14).

Enligt läkarna inga fel på oss allt ser bra ut men ändå så går det ju extremt trögt för oss...

Till min fråga efter detta långa utlägg, har ni andra gjort mer utredningar under er ivf-tid?

Vet all statistik att det kan behövas många försök osv men det känns som om vi trampar i motvind... Nåt fel måste det ju vara när äggen inte ens fäster till och eller inga ägg klarar av att utveckla sig.

Vad mer kan jag säga och begära av kliniken? Hjälp!!

Förslag, tips???

Hej! Vi är i samma situation, har precis avslutat vårt tredje försök, vi gick på Akademiska. Vi är generellt missnöjda med dom men det är en helt annan historia..

Det vi har valt att göra är att följa 3 andra pars fotspår, varav en är min bästa vän. Vi ska åka till en klinik i Estland. Vi åker förmodligen redan nu på måndag om min mens kommer idag eller imorgon.

De har åkt dit och tagit prover och gjort VUL och fått hjälp till slut men andra rekommendationer än de ger här i Sverige. Två av dom har fått info om att de har överaktiv immunförsvar. De tar lite fler prover här än i Sverige men har även andra gränsvärden på vissa prover. Alla tre har nu barn, jag vet inte om det kommer hjälpa oss min vi vill försöka allt. När vi fått svar/diagnos från dom kommer vi gå vidare privat här i Sverige.

Vår bakrund är att jag har endometrios, sen PCO (inte pcos) och är lite svår att stimulera för jag har väldigt många ägg, men reagerar trots det bäst på högre doser och har blivit överstimulerad. troligtvis endon som ställer till det. Behandlingarna har sett ut:

1a: ett ET och ett FET varav fet blev graviditet missfall v8. 6 ägg totalt

2a ett ET och ett FET 6 ägg totalt

3e utplock inga embryon som gick att använda (räknades inte som ett försök)10 ägg totalt

4e fick avbrytas för att de råkade ge mig för låg startdos

5e ett ET med två halvbra embryon för att det var sista gången. 17 ägg totalt

Hur har ni tänkt gå vidare nu? Ska ni gå vidare privat?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj