FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Bara RD2, känns att jag tar det mer med ro än de två tidigare ET, men vad vet jag när BIM och testdag närmar. Man brukar ju alltid bli hispig då.
Vilken ruvardag är du på? Hur går det för dig?
Hej, vill önska alla ett stort lycka till och en trevlig sommar! Själv skall jag försöka njuta så gott de bara går. Hoppar ur tråden och hoppar in i nån juli/augusti tråd.kram
Nickasworld.blogg.se
Det låter ju både underbart och skrämmande. Håller verkligen alla tummar och tår för dig! Jag mår som jag mår... Känns som mitt liv står helt på paus just nu och jag sitter i något slags vakuum... TD nästa söndag och BIM imorgon...
Kram!
Håller på att bli tokig här :( tror att mensen kommer hela tiden så vågar knappt gå på toa... Och så har jag jätte pms... Känner mig sjukt bitter idag, och jag är inte alls den bittra typen i vanliga fall. Jag trodde allt skulle bli frid och fröjd efter ET, att jag inte skulle vara ett dugg hispig utan bara njuta av att vara "kanske-gravid" och jag skulle t.o.m låta bli att testa på TD för att njuta lite till... HA! Jag har verkligen underskattat en ruvning. Ni är tamej sjutton hjältinnor hela högen! En applåd för oss!
Håller på att bli tokig här :( tror att mensen kommer hela tiden så vågar knappt gå på toa... Och så har jag jätte pms... Känner mig sjukt bitter idag, och jag är inte alls den bittra typen i vanliga fall. Jag trodde allt skulle bli frid och fröjd efter ET, att jag inte skulle vara ett dugg hispig utan bara njuta av att vara "kanske-gravid" och jag skulle t.o.m låta bli att testa på TD för att njuta lite till... HA! Jag har verkligen underskattat en ruvning. Ni är tamej sjutton hjältinnor hela högen! En applåd för oss!
[quote=75466725][quote-nick]Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:44:16 följande:[/quote-nick]Ha en fin sommar! Följer redan din blogg <3
Kram![/
Tack! Kram
Hej Alla ni kämpar!
Jag läser allt i denna tråd, men har inte själv skrivit på mkt länge.
Vi har gjort 3ivf försök och alla misslyckatst. 1 försöket inga ägg blir befruktade, 2 försöket 6 ägg ut 3 blir befruktade nu med icsi, får ett, 2 dagar tillbaka och 1 st blastocyst till frysen. Inget fäster. Sista försöket 13 ägg ut, 11 blir befruktade alla odlas vidare mot blastocyster. Endast 1utvecklas tillblastocyst alla andra avstannar i sin celldelning således inga till frysen. Får blastocysten tillbaka, som alla ggr tidigare blödning på ruvardag 9 (14).
Enligt läkarna inga fel på oss allt ser bra ut men ändå så går det ju extremt trögt för oss...
Till min fråga efter detta långa utlägg, har ni andra gjort mer utredningar under er ivf-tid?
Vet all statistik att det kan behövas många försök osv men det känns som om vi trampar i motvind... Nåt fel måste det ju vara när äggen inte ens fäster till och eller inga ägg klarar av att utveckla sig.
Vad mer kan jag säga och begära av kliniken? Hjälp!!
Förslag, tips???